
Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
La Libre Étudiant, een aanbod aangepast aan de mediaconsumptie van jongeren
Is de geschreven pers een medium dat voorbehouden is aan senioren? Helemaal niet. En La Libre is hier om dat te bewijzen!
Journal des Enfants bestaat 30 jaar!
Journal des Enfants is een uniek platform in het Belgische medialandschap met een journaal voor 9- tot 13-jarigen en dit al 30 jaar!
IPM levert verbluffende prestaties voor de Wereld Diabetes Dag
Om meer bekendheid te geven aan diabetes besloten de IPM-teams een nationale bijlage uit te geven ter gelegenheid van de Wereld Diabetes Dag.
L’Avenir heeft een toegewijd publiek
De website van L’Avenir heeft een ludieke, kwalitatieve en innovatieve debatruimte ontwikkeld. Resultaat: een toegewijd publiek, nuttige feedback voor de media en de surfers en een grote toegankelijkheid voor de lezer.
Bouw aan uw bekendheid met Batibouw
Van 14 tot en met 19 maart 2023 is er de grootste Belgische vakbeurs voor bouw en renovatie. Het thema dit jaar is duurzaamheid!
Op weg naar een miljard bekeken video’s bij IPM
Elke maand worden er zo’n 50 miljoen video’s bekeken via alle digitale kanalen van de IPM Group. Doelstelling voor eind 2023: de grens van een miljard views overschrijden. Sophie Vanderwinkel blikt terug op de indrukwekkende transformatie van de IPM Group op gebied van video en digitalisering.
TARIEFBESCHERMING TOT 30/11/22
Vanwege de toenemende kosten op gebied van grondstoffen en energie, maar ook parallel met de inflatie, zijn we genoodzaakt om vanaf 7/11/22 onze advertentietarieven in print te verhogen met 8%.
Supporter voor onze Rode Duivels door te adverteren in onze media!
Binnen iets minder dan een maand, zal de FIFA World Cup van start gaan. Speciaal voor deze gelegenheid biedt IPM Advertising uitzonderlijke offertes, en dit gedurende de twee maanden van het toernooi, in november en december 2022
IPM is tevreden met de CIM Pers resultaten en een groeiend lezerspubliek!
De Franstalige Belgische dagbladen bevestigen immers de interesse van hun lezers voor kwalitatieve en lokale informatie.
IPM haalt een bereik van 50 miljoen videostreams per maand!
Er zijn steeds meer video’s op onze websites en ze worden steeds meer gewaardeerd. Onze inventaris blijft groeien. We genereren nu een bereik van 50 miljoen videostreams per maand.
La Libre Eco : uw belangrijkste afspraak met de economie in België
Volgens de CIM-studie is het aantal lezers van La Libre tussen 2020 en 2022 met 35% gestegen. Eén van de redenen voor dit succes komt ongetwijfeld van de economische bijlage: La Libre Eco. Een groot succes zowel in print als digitaal.
Gregory de TILLESSE vervoegt het digitaal team als Yield Manager
Gregory de Tillesse vervoegt IPM als Yield Manager. Er is geen twijfel over mogelijk dat deze fan van voetbal en alternatieve rock een veelbelovende transfer maakt door zich bij ons team van digitale experts aan te sluiten.
Hoe de print media de digitale folder van Aldi een boost gaf
De melkverpakking scannen om de digitale folder van Aldi te bekijken is het nieuwste idee van de supermarkt voor een meer ecologische aanpak. Maar hoe het digitaal formaat toegankelijker maken voor de klanten? Door te vertrouwen in …. de gedrukte pers.
COP 27: profiteer van onze relevante context Duurzaamheid
Nu ze zo vaak aan bod komen in het nieuws, kan niemand de klimaatproblemen nog negeren. IPM houdt altijd rekening met de behoeften van het publiek en publiceert daarom talrijke artikels over dit thema, vooral aan het eind van dit jaar.
IPM viert de resultaten van het CIM Pers met een groeiend lezerspubliek!
IPM is erg blij een van de winnaars te zijn van de nieuwste CIM Pers-publicatie. De Franstalige Belgische dagbladen bevestigen immers de grote aantrekkingskracht van hun lezers op kwalitatieve en lokale informatie. Het is vooral met La Libre Belgique en zijn...
IPM op Liveramp!
IPM streeft ernaar een gepersonaliseerde vertrouwensrelatie op te bouwen met een zo breed mogelijk Franstalig publiek. Media worden steeds digitaler en vooral de video gekoppeld aan data.
Is de FIFA World Cup dit jaar voor IPM?
We zijn weer vertrokken voor een FIFA toernooi georganiseerd door Media Marketing. Voor deze 2e editie zijn er weer twee IPM-teams van de partij. Eén van hen won bijna het toernooi van 2021: de ambities voor de finale op 23 november 2022 zijn groot.
Paris Match en de impact van belangrijke nieuwsfeiten
Michel Durart, die onlangs met pensioen is gegaan na een carrière van 40 jaar bij Paris Match, legt ons de prestigieuze uitstraling van het magazine uit en waarom het een must blijft in Franstalig België.
De IPM-media ondersteunen de Duivels in Qatar!
Op 20 november neemt Qatar het op tegen Ecuador in de openingswedstrijd van het WK voetbal. De IPM-media zetten alles op alles om hun publiek zo goed mogelijk te berichten.
Dit is hoe IPM zijn bijlagen in het digitale tijdperk introduceert
IPM moderniseert de themabijlagen met crossmediale aanbiedingen. Focus op drie dossiers die deze convergentie illustreren.
IPM: The place to be voor de vastgoedsector
Binnen de media van IPM neemt de vastgoedsector een belangrijke plaats in. Overzicht van de vele mogelijkheden op sites, tv, radio en print.
LN24 sluit zich aan bij IPM
Op 26 september zijn de teams van LN24 verhuisd naar hun nieuwe lokalen en studio’s in de gebouwen van de IPM-groep in Brussel. Een baanbrekende ervaring op Europees niveau die de ambitie van Convergence House in ons gebouw bevestigt.
Tboo and more: ontdek onze display en video packages
IPM Advertising en Ads&data gaan samenwerken voor het beste digitaal aanbod op de Belgische markt.
Tboo and more: het nieuwe nationaal digitaal aanbod dat u niet mag missen
IPM en Ads & Data lanceert een uitgebreid nationaal crossmediaal aanbod: tboo and more. Een productalliantie met als doel een nationaal ecosysteem uit te bouwen op het gebied van video, display en advertentiesegmentatie.
Ads & Data en IPM lanceren ‘tboo & more’
De reclameregies bundelen de krachten door het gloednieuwe product ‘tboo (The Belgian Online Offer) & more’ te lanceren.
4 niet te missen themadossiers
Begin september start het nieuwe schooljaar. Dit is de gelegenheid om 4 belangrijke themadossiers van het tweede semester in de kijker te zetten. Ze zijn beschikbaar in print, digitaal, radio en tv en bieden een ideale context om een gesegmenteerd en zeer ontvankelijk publiek te bereiken.
IPM organiseert opnieuw busreizen in samenwerking met influencers
IPM Advertising heeft een innovatieve reclameoplossing ontwikkeld voor de Belgische Federatie van Autobus- en Autocarondernemers (FBAA). Onze reclameregie heeft een partnerschap afgesloten met influencers om duurzaam toerisme onder de aandacht te brengen. De...
IPM Advertising versterkt team met 3 nieuwe medewerkers
Het IPM Advertising team is uitgebreid met 4 juweeltjes in verschillende afdelingen binnen de groep. Ontdek hier meer over deze nieuwe talenten. Enguerrand, nieuwe account Agencies Market Afkomstig uit La Rochelle, vervoegt Enguerrand Lavaud...
LN Radio en LN24 partners
DH Radio wordt LN Radio. Een perfecte synergie voor LN24 dat zijn 3e verjaardag viert en de nieuwe zender verwelkomt, onder leiding van de IPM-groep. Zo ontstaan nieuwe perspectieven voor luisteraars, tv-kijkers en … adverteerders. Op 29 augustus werd LN Radio de...
Level up, het nieuw creatief bureau van IPM
IPM heeft nu een eigen creatief bureau. Level up verzorgt uw campagne van A tot Z. Binnen IPM werken we als vijfkoppig team aan de ontwikkeling van reclamecampagnes net als aan het ontwerpen van onze cross media bijlagen. « Voortaan heten we Level Up. Dat bepaalt onze...