IPM is tevreden met de CIM Pers resultaten en een groeiend lezerspubliek!

De Franstalige Belgische dagbladen bevestigen immers de interesse van hun lezers voor kwalitatieve en lokale informatie.

De Franstalige Belgische dagbladen bevestigen immers de interesse van hun lezers voor kwalitatieve en lokale informatie.  Vooral La Libre (met een opmerkelijke groei: +35,5% last period readership!), toont aan dat IPM nog steeds een grote aantrekkingskracht kent bij een serieus publiek met interesse voor actualiteit maar ook bij een jong publiek.

Dankzij onze sterke merken La Libre, La DH Les Sports + en L’Avenir, staan we dagelijks in contact met zowel algemene als gerichte doelgroepen en hebben we aandacht voor zowel lokale content als financieel-economisch nieuws of sport.

Als adverteerder kan u nu ook profiteren van dit groot en geïnteresseerd publiek op al onze distributiekanalen. 

In het Convergence House zijn we elke dag in de weer om een persoonlijke en vertrouwensrelatie te ontwikkelen met meer dan 1 miljoen Franstalige lezers!

De magazines Moustique, Paris Match en Télé Pocket merken een positieve invloed van digitale platforms gelinkt aan onze gedrukte merken. En Moustique en Paris Match houden beter stand dan hun tegenhangers, het resultaat van een bijzondere positionering voor elk van hen.

Hier volgen enkele relevante key facts die de kracht van onze mediamerken weergeven:

30%: dit is het percentage van Last period readership beïnvloed door onze mediamerken (print + digitaal)

+35,5% uitbreiding van lezerspubliek van La Libre tussen 2020 en 2022. Dit is de sterkste groei op de markt in print + digitaal

+9% meer lezers die La DH Les Sports + raadplegen tussen 2020 en 2022 in de vorm van een PDF-bestand, wat het succes van de digitalisering bevestigt  

41% van het marktaandeel van L’Avenir in Luxemburg, 37% in de provincie Namen in 2022 (print + digitaal)

79% VVA bij Paris Match lezers, het beste resultaat bij de tijdschriftenpers en 25% GS 1-2, de op één na hoogste score in de tijdschriften sector!

En 80% VVA bij Moustique lezers. Het beste resultaat in de sector van TV-magazines.  

En LN Radio doet het ook goed: het had de beste groei van alle spelers in de laatste golf van het CIM radio-onderzoek met een stijging van het marktaandeel met 20%!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

TARIEFBESCHERMING TOT 30/11/22

TARIEFBESCHERMING TOT 30/11/22

Vanwege de toenemende kosten op gebied van grondstoffen en energie, maar ook parallel met de inflatie, zijn we genoodzaakt om vanaf 7/11/22 onze advertentietarieven in print te verhogen met 8%.