
Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
TBOO and More voor de Car Lovers
Dit jaar viert het Autosalon van Brussel zijn 100ste verjaardag, vanaf 14 januari 2023. Adverteerders die zich willen associëren met dit thema beschikken over een uitgebreide inventaris gekwalificeerde gegevens op de sites van de IPM-groep. Het Autosalon is terug na...
Essentielle, prestigieus magazine van IPM
"Essentielle" biedt heel wat mogelijkheden en dit prestigieuze magazine, ingevoegd bij La Libre en La DH/Les Sports+, is hét referentiemagazine voor onze lezers. Deco, mode, vastgoed, mobiliteit, recreatie, ... er is voor elk wat wils in Essentielle. IPM was zo'n...
Adverteren in onze bijlagen in 2023: een beknopte handleiding
Bent u al aan het nadenken over uw mediaplan voor 2023? Bent u op zoek naar een kwalitatieve context? Wilt u met uw campagnes hoge toppen scoren? Zoek dan niet verder, onze bijlagen zijn de ideale oplossing! We bieden een breed scala aan thema's die veel doelgroepen...
Batibouw 2023: de kracht van data voor uw campagnes
Batibouw 2023 vindt plaats van 14 tot en met 19 maart. Nooit eerder waren gegevens zo waardevol voor adverteerders. IPM-websites bieden hen specifieke segmentaties via video's en display. Wat meer uitleg. Elk jaar bevestigt BATIBOUW haar rol als grootste Belgische...
Online matrassen verkopen dankzij IPM
Ter gelegenheid van Black Friday heeft IPM een publiciteitscampagne georganiseerd voor EMMA Matelas, Europees leider in beddengoed. Artikels op onze websites, display en een promo code leverden de adverteerder mooie resultaten op. Om direct online omzet te genereren...
Influence Premium Media : weldra extra digitaal aanbod bij IPM!
IPM, onze digitale en innovatieve regie, breidt het aanbod regelmatig uit. Een nieuwe mogelijkheid zal begin dit jaar worden opgenomen in onze ratecard : het opzetten van campagnes in samenwerking met influencers en gericht op doelgroepen rond uw specifieke thema’s....
Er gebeuren dingen in de LN-wereld: historische kijkcijfers en nieuwe website voor LN Radio
LN 24 bevestigt zijn positie als belangrijkste nieuwszender ter gelegenheid van de begrafenisplechtigheid van paus Benedictus XVI. LN Radio versterkt ook zijn muziek- en nieuwspositionering met een nieuwe website. Afgelopen donderdag was LN24 de hele ochtend de best...
La Libre Étudiant, een aanbod aangepast aan de mediaconsumptie van jongeren
Is de geschreven pers een medium dat voorbehouden is aan senioren? Helemaal niet. En La Libre is hier om dat te bewijzen!
Journal des Enfants bestaat 30 jaar!
Journal des Enfants is een uniek platform in het Belgische medialandschap met een journaal voor 9- tot 13-jarigen en dit al 30 jaar!
IPM levert verbluffende prestaties voor de Wereld Diabetes Dag
Om meer bekendheid te geven aan diabetes besloten de IPM-teams een nationale bijlage uit te geven ter gelegenheid van de Wereld Diabetes Dag.
L’Avenir heeft een toegewijd publiek
De website van L’Avenir heeft een ludieke, kwalitatieve en innovatieve debatruimte ontwikkeld. Resultaat: een toegewijd publiek, nuttige feedback voor de media en de surfers en een grote toegankelijkheid voor de lezer.
Bouw aan uw bekendheid met Batibouw
Van 14 tot en met 19 maart 2023 is er de grootste Belgische vakbeurs voor bouw en renovatie. Het thema dit jaar is duurzaamheid!
Op weg naar een miljard bekeken video’s bij IPM
Elke maand worden er zo’n 50 miljoen video’s bekeken via alle digitale kanalen van de IPM Group. Doelstelling voor eind 2023: de grens van een miljard views overschrijden. Sophie Vanderwinkel blikt terug op de indrukwekkende transformatie van de IPM Group op gebied van video en digitalisering.
TARIEFBESCHERMING TOT 30/11/22
Vanwege de toenemende kosten op gebied van grondstoffen en energie, maar ook parallel met de inflatie, zijn we genoodzaakt om vanaf 7/11/22 onze advertentietarieven in print te verhogen met 8%.
Supporter voor onze Rode Duivels door te adverteren in onze media!
Binnen iets minder dan een maand, zal de FIFA World Cup van start gaan. Speciaal voor deze gelegenheid biedt IPM Advertising uitzonderlijke offertes, en dit gedurende de twee maanden van het toernooi, in november en december 2022
IPM is tevreden met de CIM Pers resultaten en een groeiend lezerspubliek!
De Franstalige Belgische dagbladen bevestigen immers de interesse van hun lezers voor kwalitatieve en lokale informatie.
IPM haalt een bereik van 50 miljoen videostreams per maand!
Er zijn steeds meer video’s op onze websites en ze worden steeds meer gewaardeerd. Onze inventaris blijft groeien. We genereren nu een bereik van 50 miljoen videostreams per maand.
La Libre Eco : uw belangrijkste afspraak met de economie in België
Volgens de CIM-studie is het aantal lezers van La Libre tussen 2020 en 2022 met 35% gestegen. Eén van de redenen voor dit succes komt ongetwijfeld van de economische bijlage: La Libre Eco. Een groot succes zowel in print als digitaal.
Gregory de TILLESSE vervoegt het digitaal team als Yield Manager
Gregory de Tillesse vervoegt IPM als Yield Manager. Er is geen twijfel over mogelijk dat deze fan van voetbal en alternatieve rock een veelbelovende transfer maakt door zich bij ons team van digitale experts aan te sluiten.
Hoe de print media de digitale folder van Aldi een boost gaf
De melkverpakking scannen om de digitale folder van Aldi te bekijken is het nieuwste idee van de supermarkt voor een meer ecologische aanpak. Maar hoe het digitaal formaat toegankelijker maken voor de klanten? Door te vertrouwen in …. de gedrukte pers.
COP 27: profiteer van onze relevante context Duurzaamheid
Nu ze zo vaak aan bod komen in het nieuws, kan niemand de klimaatproblemen nog negeren. IPM houdt altijd rekening met de behoeften van het publiek en publiceert daarom talrijke artikels over dit thema, vooral aan het eind van dit jaar.
Autosalon 2023: 4 niet te missen advertentie aanbiedingen onder de tboo & more-vlag
IPM en Ads&data brengen de reclameproducten voor de Brussels Motor Show 2023 in exclusiviteit op de markt. In samenwerking met onze Vlaamse partner hebben we vier advertentieoplossingen gecreëerd voor de meest veeleisende autoadverteerders.
IPM viert de resultaten van het CIM Pers met een groeiend lezerspubliek!
IPM is erg blij een van de winnaars te zijn van de nieuwste CIM Pers-publicatie. De Franstalige Belgische dagbladen bevestigen immers de grote aantrekkingskracht van hun lezers op kwalitatieve en lokale informatie. Het is vooral met La Libre Belgique en zijn...
IPM op Liveramp!
IPM streeft ernaar een gepersonaliseerde vertrouwensrelatie op te bouwen met een zo breed mogelijk Franstalig publiek. Media worden steeds digitaler en vooral de video gekoppeld aan data.
Is de FIFA World Cup dit jaar voor IPM?
We zijn weer vertrokken voor een FIFA toernooi georganiseerd door Media Marketing. Voor deze 2e editie zijn er weer twee IPM-teams van de partij. Eén van hen won bijna het toernooi van 2021: de ambities voor de finale op 23 november 2022 zijn groot.
Paris Match en de impact van belangrijke nieuwsfeiten
Michel Durart, die onlangs met pensioen is gegaan na een carrière van 40 jaar bij Paris Match, legt ons de prestigieuze uitstraling van het magazine uit en waarom het een must blijft in Franstalig België.
De IPM-media ondersteunen de Duivels in Qatar!
Op 20 november neemt Qatar het op tegen Ecuador in de openingswedstrijd van het WK voetbal. De IPM-media zetten alles op alles om hun publiek zo goed mogelijk te berichten.
Dit is hoe IPM zijn bijlagen in het digitale tijdperk introduceert
IPM moderniseert de themabijlagen met crossmediale aanbiedingen. Focus op drie dossiers die deze convergentie illustreren.
IPM: The place to be voor de vastgoedsector
Binnen de media van IPM neemt de vastgoedsector een belangrijke plaats in. Overzicht van de vele mogelijkheden op sites, tv, radio en print.
LN24 sluit zich aan bij IPM
Op 26 september zijn de teams van LN24 verhuisd naar hun nieuwe lokalen en studio’s in de gebouwen van de IPM-groep in Brussel. Een baanbrekende ervaring op Europees niveau die de ambitie van Convergence House in ons gebouw bevestigt.