Alles wat u moet weten over het laatste nieuws uit onze media controle en de mediawereld.

Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.

Nieuws

Philippe Deraymaeker aan de leiding bij DH Radio

Philippe Deraymaeker aan de leiding bij DH Radio

DH Radio staat elke dag garant voor twee assen die luisterplezier combineren met de eigenheid van het DH-merk: non-stopmuziek en nieuws. Achter het station staat een hecht en bijzonder geëngageerd team. IPM heeft de leiding erover nu toevertrouwd aan Philippe...

Hoe ziet het lezerspubliek van Paris Match België eruit?

Hoe ziet het lezerspubliek van Paris Match België eruit?

Al meer dan 70 jaar heeft Paris Match wekelijks een afspraak met zijn lezers die draait rond emoties en passies, en dit zowel op papier als via de website en de sociale netwerken. In een ontmenselijkte wereld, waar alleen cijfers tellen, waar informatie vaak...

Een nieuwe wagen kopen in 2021? Wat denken de Belgen?

Een nieuwe wagen kopen in 2021? Wat denken de Belgen?

Hoe ziet het mobiliteitsgedrag van de Belgen eruit in deze bijzondere tijden? Welke tendensen en gewoonten tekenen zich af? Is er nog een toekomst weggelegd voor bedrijfswagens nu het telewerk veralgemeend wordt? Hoe staan de Belgen tegenover het openbaar vervoer? Om...

LaLibre.be razend populair!

LaLibre.be razend populair!

De website LaLibre.be is sinds het begin van de gezondheidscrisis aan een sterke opmars bezig: bij de laatste telling noteerden we bijna 300.000 unieke surfers en gemiddeld meer dan een miljoen bekeken pagina’s per dag in België! Gaat het om een kortstondig succes...

Het ‘prikkelende’ weekblad nu ook bij IPM!

Het ‘prikkelende’ weekblad nu ook bij IPM!

Wie of wat is 'Moustique'? Een gesprek met Jean-Luc Cambier Jawel, het tijdschrift Moustique maakt zijn entree in ons huis! Door de overname van het bedrijf L’Avenir Hebdo SA door IPM Group mochten we onlangs onze nieuwe collega's verwelkomen op onze redactie aan de...

IPM partner van alle sporten!

IPM partner van alle sporten!

IPM is sterk aanwezig in het eerste tornooi van eSport, georganiseerd voor de media- en reclamesector. De trainingen en eerste wedstrijden verlopen vlot in afwachting van de finale op 10 juni! Het tornooi FIFA 21 B2B, gelanceerd door Media Marketing en Azerion, heeft...

De nieuwe regionale reclameafdeling van de IPM Group is geboren

De nieuwe regionale reclameafdeling van de IPM Group is geboren

Régie des Médias Régionaux.be #boostevosactivités Op 22 december laatstleden ontving de IPM Group groen licht van het college van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) voor de overname van de krant L’Avenir en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA, uitgever van de...

Philippe Cavadini benoemd tot nieuwe CFO van de IPM Group

Philippe Cavadini benoemd tot nieuwe CFO van de IPM Group

Vanaf januari ek. wordt Philippe Cavadini de nieuwe CFO van de IPM Group. Erkend voor zijn competenties in de bedrijfswereld, en voor zijn vermogen inzake analyse, strategie en marketing, heeft Philippe Cavadini al gewerkt met verschillende bekende bedrijven in de...

MAGnify: een debat over A.I. met François le Hodey

MAGnify: een debat over A.I. met François le Hodey

Elk jaar organiseert WE MEDIA1 MAGnify, een internationale conferentie over het uitgeven van tijdschriften. Op vier donderdagen in oktober en november werden digitale bijeenkomsten van ongeveer 30 minuten georganiseerd. Deze debatten boden de gelegenheid om...

Lezerspubliek CIM 2020 resultaten beïnvloed door de lockdown

Lezerspubliek CIM 2020 resultaten beïnvloed door de lockdown

Het CIM (Centre d’information sur les médias) heeft de resultaten gepubliceerd van zijn studie over het lezerspubliek van de geschreven pers. Het CIM (Centre d’information sur les médias) heeft de resultaten gepubliceerd van zijn studie over het lezerspubliek van de...