Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld

Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.

News

Knokke en Paris Match, een lange geschiedenis!

Knokke en Paris Match, een lange geschiedenis!

Het medium ‘magazine’ is het zomermedium bij uitstek. Makkelijk om mee te nemen op het strand of de dijk, en de inhoud sluit goed aan bij het vakantiegevoel van er even helemaal tussenuit zijn. Tijdens de zomermaanden stijgt de losse verkoop gemakkelijk met 30%. Het...

Al gepassioneerd door radio van toen hij 16 was

Al gepassioneerd door radio van toen hij 16 was

Vaak ontstaan interesses of passies al op jonge leeftijd, tijdens de tienerjaren bijvoorbeeld. Dat was ook zo bij Philippe Deraymaeker, die we vandaag ontmoeten. De nieuwe directeur van DH Radio (in deze functie benoemd in maart 2021) doet al veertig jaar aan radio!...

Referencing? Een evidentie voor Logic-Immo.be

Referencing? Een evidentie voor Logic-Immo.be

In 2021 wordt een nieuwe website meteen zo ontworpen dat de zoekmotoren hem gemakkelijk weten te vinden. Sommigen maken van deze optimalisatie zelfs hun beroep. Kijk maar naar Marie-David Tihonj ‘Audience digital manager’ bij IPM. Als specialiste in natuurlijke...

De grootste sportredactie van België

De grootste sportredactie van België

Aan het begin van deze dolle sportzomer draait de sportredactie van IPM op volle toeren om een XXL-verslaggeving over Euro 2020, de Ronde van Frankrijk en de Olympische Spelen te bieden. Het is er momenteel alle hens aan dek om op alle mogelijke manieren verslag uit...

Arts Libre: toppers en floppers in de cultuurwereld op woensdag

Arts Libre: toppers en floppers in de cultuurwereld op woensdag

De bijlage ‘Arts Libre’ op woensdag is eigenlijk een nieuwkomer in de IPM-familie. Vóór 2019 zaten alle artikels over cultuur in de brede zin verspreid in de krant en over diverse bijlagen op verschillende dagen. Drie jaar geleden werd de beslissing genomen om te...

Onze lieve Henry is overleden

Onze lieve Henry is overleden

Henry Visart was op vrijdag 25 juni nog steeds op kantoor, zoals gewoonlijk, onvermoeibaar en werkend om ervoor te zorgen dat zijn IPM Advertising de week in goede orde zou afsluiten. Aan het eind van de dag, op de terugweg naar huis, is hij bezweken aan een...

Kom niet aan de vrijheid van meningsuiting: laten we samen optreden

Kom niet aan de vrijheid van meningsuiting: laten we samen optreden

Het speelde zich af op zondag 23 mei. Op 23 mei nam Europa met verbijstering kennis van de kaping van een Ryanair-lijnvlucht die door de Wit-Russische autoriteiten gedwongen werd in Minsk te landen. Aan boord bevond zich de 26-jarige journalist en lid van de oppositie...

Het gouden e-doelpunt bestaat echt… we hebben het gezien

Het gouden e-doelpunt bestaat echt… we hebben het gezien

Te midden van de voetbalgekte, felicitaties aan ons dappere e-sportteam dat erin slaagde de finale te behalen, maar helaas het onderspit moest delven vanwege een gouden doelpunt dat door het Nozon-team werd gescoord! We hebben het niet over het Europees kampioenschap...

Bussen in de kleuren van Logic-Immo.be

Bussen in de kleuren van Logic-Immo.be

Voor de lancering van de nieuwe Logic-Immo.be website hebben onze teams alles uit de kast gehaald om een grootschalige nationale multikanaalcampagne op te zetten. We wilden het gebied ook markeren met een fysieke aanwezigheid. Vandaar onze keuze om verschillende...

Waarom La Libre Belgique gaat factchecken

Waarom La Libre Belgique gaat factchecken

La Source is een nieuwe, eind mei officieel geïntroduceerde rubriek in La Libre, waarin nieuwsfeiten worden geanalyseerd, ontleed, in context geplaatst en geverifieerd. Natuurlijk is dit allemaal onderdeel van de journalistiek. De grote Amerikaanse media leggen al 40...

Dagbladen, hoeders van betrouwbare informatie

Dagbladen, hoeders van betrouwbare informatie

Dit is een van de belangrijkste bevindingen van de laatste NP-barometer: de Belgische uitgevers worden gezien als de hoeders van “betrouwbare informatie” en scheppen daarmee een gunstig klimaat voor reclamecampagnes. Dagbladen en hun websites staan op de eerste en...

De Paris Match Special Horloges & Juwelen, op 10 juni

De Paris Match Special Horloges & Juwelen, op 10 juni

Deze editie onthult alle nieuwigheden van de grote merken die aanwezig waren op de online beurs Watch & Wonders, en gaat dieper in op de tendensen bij de andere grote namen uit de horlogewereld. Daarnaast is er veel aandacht voor juwelen, met de focus op alles wat...

Logic-Immo.be: nieuwe ontwikkelingen in Vlaanderen

Logic-Immo.be: nieuwe ontwikkelingen in Vlaanderen

Logic-Immo.be heeft net zijn nieuwe website en nieuwe identiteit gelanceerd. Deze ambitieuze dynamiek wordt ondersteund door een grote nationale campagne, overal in België. Dit platform dat volledig in het teken staat van vastgoed, bestrijkt immers het volledige...

L’Avenir: nieuwe look, dezelfde waarden

L’Avenir: nieuwe look, dezelfde waarden

L’Avenir huldigt vandaag, 1 juni, zijn nieuwe maquette in. Nadat ze verschillende werkmaquettes en een nulnummer van 48 pagina’s hadden zien passeren, keken de teams vol ongeduld uit naar het concrete resultaat van de verjongingskuur. Dit minutieuze werk werd...

Influencers op het toneel!

Influencers op het toneel!

Ze zijn overal. Op Twitch, Tik Tok, YouTube, Instagram, op onze schermen, in onze gesprekken, bij Emmanuel Macron… en zelfs bij IPM Advertising! Over wie hebben we het? Over influencers natuurlijk! Onlangs heeft onze advertentieafdeling twee campagnes gelanceerd...

1+1: het wordt een hete zomer bij IPM!

1+1: het wordt een hete zomer bij IPM!

De vooruitzichten van een zomer waarin we eindelijk verlost zullen zijn van de gezondheidsbeperkingen, blazen een enorme wind van optimisme door de Belgische samenleving. Stilaan lijkt de coronanachtmerrie eindelijk achter de rug en kan het grote publiek weer...

Logic-Immo.be gaat voor een nieuwe en ambitieuze dynamiek

Logic-Immo.be gaat voor een nieuwe en ambitieuze dynamiek

Eind mei lanceert Logic-Immo.be zijn nieuwe website en app. Tijd voor een ambitieuze dynamiek, gebaseerd op een ecosysteem dat voor 100% gewijd is aan vastgoed in België. Wij praatten erover met Michel Mabille, directeur Innovaties bij IPM Group. De naam zegt het al,...

Er hangt Douwe Egberts in de lucht: een casestudy

Er hangt Douwe Egberts in de lucht: een casestudy

53% van de mannen zegt dat hun vader geen goed voorbeeld gaf op het gebied van huishoudelijke taken, en 32% van de mannen denkt dat toekomstige kinderen hun carrière in de weg zouden staan. Die cijfers komen uit het onderzoek 'Wat mannen willen in 2021', dat...

Het medium radio: de stille kracht!

Het medium radio: de stille kracht!

Volgens de laatste bereiksgolf van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, over de periode tussen september 2020 en februari 2021, bevestigt het medium radio zijn kracht en stabiliteit ondanks de gezondheidsperikelen die we hebben doorgemaakt. Wanneer deze...

Het XXL ‘sport’-aanbod van IPM

Het XXL ‘sport’-aanbod van IPM

650! Dit is het totaal aantal pagina’s dat de sportredactie van IPM iedere week produceert. Een cijfer dat Pascal Alexandre, de nieuwe directeur Sport, een beetje doet duizelen: ‘Dit is veruit het grootste sportaanbod in de Franstalige geschreven pers. ’...

Bolhoed en top topical bij Paris Match

Bolhoed en top topical bij Paris Match

Een regenjas, bolhoed, paraplu en sobere boodschap: ‘R.I.P. ZKH prins Philip, hertog van Edinburgh’.  De achterflap van Paris Match van 15 april, gesigneerd door Maison Degand, vond de juiste toon om een laatste eer te bewijzen aan prins Philip die een paar dagen...

DH Radio zet zijn groei voort

DH Radio zet zijn groei voort

Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode van...

Wereldmilieudag op 5 juni: zorg dat u in onze specials staat

Wereldmilieudag op 5 juni: zorg dat u in onze specials staat

Wereldmilieudag? Sinds de lancering in 1972 is Wereldmilieudag uitgegroeid tot een wereldwijd platform voor sensibilisering van het grote publiek. Deze dag wordt over de hele wereld in de kijker gezet. Bedrijven, ngo's, steden, regeringen en beroemdheden uit alle...

Télé Pocket, een welkome nieuwkomer!

Télé Pocket, een welkome nieuwkomer!

Télé Pocket is het ‘kleine broertje van Moustique’: een van de meest complete tv-gidsen, met de uurroosters van maar liefst vijftig zenders. Het weekblad is onlangs bij de IPM Group gekomen toen die begin 2021 L'Avenir Hebdo SA overnam. Hoofdredacteur Jean-Luc Cambier...

De man staat centraal in de Paris Match van 15 april

De man staat centraal in de Paris Match van 15 april

De volgende speciale editie van Paris Match, als het ware een magazine in het magazine, is gepland voor 15 april. In deze editie met een Special Mannen leest u hoe u stijlvol de lente kunt ingaan en wat er allemaal te beleven valt op het vlak van cultuur en lifestyle:...

Driemaal meer kliks met onze ‘Adyoulike’-campagnes

Driemaal meer kliks met onze ‘Adyoulike’-campagnes

Je kunt ze aanpassen naar keuze: kort, lang, vierkant ... dun, dik of rond. Nee nee, we hebben het hier niet over de Barbapapa’s, die figuren die de vorm kunnen aannemen van om het even welk voorwerp. Maar wel over native reclame, die aangestuurd wordt door de...

Wij verwelkomen Thierry Remacle op de redactie van L’Avenir

Wij verwelkomen Thierry Remacle op de redactie van L’Avenir

Sinds januari 2021 maakt het dagblad L’Avenir deel uit van IPM. Dat heeft binnen de groep tot een transfer geleid. Thierry Remacle verlaat immers zijn functie van adjunct-hoofdredacteur bij La Dernière Heure/Les Sports en wordt hoofdredacteur bij L'Avenir....

De kracht van bloemen … in de volgende Gourmandiz

De kracht van bloemen … in de volgende Gourmandiz

De dagen worden langer, onze gerechtjes worden lichter. Laat die mooie dagen maar komen! Het rijke comfortfood van deze winter maakt stilaan plaats voor lichtere en fijnere specialiteiten. De lente staat voor de deur! En zo ook al zijn heerlijke lekkernijen! Het...

IPM en voetbal, een winnend team

IPM en voetbal, een winnend team

Al meer dan een jaar moeten we het zonder de grote sportcompetities stellen. Het is dus massaal aftellen geblazen naar de start van het EK Voetbal. Van 11 juni t/m 11 juli 2021 zullen de voetbalfans leven van wedstrijd naar wedstrijd. Het kampioenschap...

Courrier International, het beste uit de wereld bij IPM

Courrier International, het beste uit de wereld bij IPM

Courrier International is een aparte weekkrant met een uniek concept. Een unicum in medialand! Dit actualiteitenmagazine biedt sinds 1990 het beste van de buitenlandse pers, vertaald in het Frans. De Belgische editie wijdt minstens 4 pagina’s aan België,...

IPM lanceert een nieuw platform voor begrafenisondernemers

IPM lanceert een nieuw platform voor begrafenisondernemers

Ad2Order is het nieuwe platform voor begrafenisondernemers die een overlijdensbericht in de kranten L’Avenir, La Dernière Heure en La Libre Belgique willen plaatsen. Het platform ging op 2 maart 2021 live. “Het platform Ad2Order biedt begrafenisondernemers een...

eSport bij IPM: van theorie naar praktijk!

eSport bij IPM: van theorie naar praktijk!

Twee! Onze eFoot-teams speelden de eerste twee rondes van het FIFA 21 B2B-toernooi. We hebben je al verteld over deze eSport-competitie die door Media Marketing en Azerion voor de media- en reclamesector is gelanceerd. Deze toernooien brengen in totaal 64 spelers...

Editie ‘Santé & Bien-être’ – Paris Match

Editie ‘Santé & Bien-être’ – Paris Match

Elke week belichten we in Paris Match actuele thema’s en nuttige tips rond gezondheid en welzijn in de rubriek ‘Votre Santé’. Naar aanleiding van het succes van die pagina’s hebben we in 2020 twee specials ‘Santé & Bien-être’ uitgebracht. Deze nummers van april en...