Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld

Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.

News

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Volgens een recente studie (Video Observe march 2022, IP) keek de Belg in 2021 gemiddeld 5u13 naar video-inhoud per dag. Gemiddeld zou 63% van deze inhoud gerelateerd zijn aan televisie, de rest zou web-inhoud of social media content zijn. De TV generatie en de...

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante...

Wielerwedstrijden : in het wiel van een DH-sportjournalist

Wielerwedstrijden : in het wiel van een DH-sportjournalist

Wielrennen en ons publiek is een groot liefdesverhaal. 13,5% van la DH-lezers gaat minstens één keer per jaar naar een professionele wielerwedstrijd. En de lezers van al onze dagbladtitels (DH, La Libre, L'Avenir) zijn zeer selectief, met een score van 133. Een blik...

Een smakelijke ontmoeting rond Gourmandiz

Een smakelijke ontmoeting rond Gourmandiz

Onze evenementen zijn terug van start gegaan en het merk Gourmandiz bracht verschillende media-agentschappen en adverteerders bijeen voor een culinaire workshop bij Swing'n Cook. https://youtu.be/akPMB9s2s2c Iedereen kon genieten van een maaltijd, een glaasje wijn...

De gezichten van IPM : Thierry Hottat

De gezichten van IPM : Thierry Hottat

« Ik was werkzaam in creatieve bureaus in de jaren ‘90, op het departement planning. De sfeer was best crazy toen », onthoudt Thierry Hottat, Operations Director van IPM Advertising. Daarna ging hij aan de slag bij een mediaplanningsbureau en stapte dan over naar...

Een nieuwe website voor L’Avenir

Een nieuwe website voor L’Avenir

Een nieuwe website voor L’Avenir: vereenvoudigde navigatie voor bezoekers en betere zichtbaarheid voor adverteerders De maand april begint met een nieuwigheid: de lancering van de nieuwe website van L’Avenir. De nieuwe website van L’Avenir, zowel de mobiele als de...

« Essentielle Auto » wordt « Essentielle Mobilité »

« Essentielle Auto » wordt « Essentielle Mobilité »

De bijlage « Essentielle Auto » verandert van naam om beter te kunnen inspelen op de laatste trends. Voortaan wordt de bijlage omgedoopt naar « Essentielle Mobilité ». « Door deze evolutie streven we naar een groter thema-aanbod en meer gevarieerde inhoud : de moto,...

Opnieuw evenementen bij IPM Advertising

Opnieuw evenementen bij IPM Advertising

Met de versoepeling van de telewerkmaatregelen, keren onze werknemers terug naar kantoor! Het was de gelegenheid voor iedereen om samen te komen tijdens een afterwork party, georganiseerd door ons geweldige feestcomité. Wij hebben ook de eerste editie van ons...

LN24 creëert een live evenement voor een adverteerder

LN24 creëert een live evenement voor een adverteerder

De enige Belgische 24-uursnieuwszender die actief is op zowel tv als online, LN24, heeft zich aangesloten bij de IPM Groep. Dit dynamische merk biedt adverteerders creatieve oplossingen. Dit is bijvoorbeeld het geval met de lancering van de nieuwste smartphone van de...

Deco in de kijker bij Paris Match.

Deco in de kijker bij Paris Match.

Meer dan ooit streven we naar een fijn thuisgevoel ! Daarom publiceert « Paris Match » op 21 april een speciale uitgave met de nieuwste trends op het gebied van woondecoratie. In deze bijlage onder meer : interviews met designers, portretten van ambachtslieden, tips...

De titels van IPM : een sterk digitaal aanbod

De titels van IPM : een sterk digitaal aanbod

Talrijke perstitels vormen ons uitstekend digitaal en gedrukt aanbod. Hier volgt een overzicht van hun webprestaties en wat al deze sites u te bieden hebben. Bij IPM Advertising zijn de commerciële mogelijkheden voor adverteerders uitgebreid en gevarieerd of het nu...

DH Radio krijgt zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug

DH Radio krijgt zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug

Ter herinnering: toen het frequentieplan in september 2019 werd gewijzigd, heeft de CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel, Franse overheidsinstantie voor de regulering van de audiovisuele sector) DH Radio, waarvan het netwerk aan LN24 was toegewezen, niet behouden....

DH Les Sports+ : dé referentiepartner ook voor e-sports

DH Les Sports+ : dé referentiepartner ook voor e-sports

Door Covid zijn de Belgen zich steeds meer gaan interesseren voor e-sports, online videogames-competitie. Tijdens de coronapandemie keek 57% van het Belgische publiek, in 2020 of 2021, voor het eerst naar e-sports op platformen zoals Twitch. Dat blijkt uit een recente...

De gezichten van IPM : Philippe Dautrebande houdt niet van routine

De gezichten van IPM : Philippe Dautrebande houdt niet van routine

Als groot liefhebber van cultuur, kan Philippe Dautrebande tot in Parijs gaan om er drie culturele tentoonstellingen op één dag te bezoeken. « De laatste keer genoot ik van de Morozov-collectie bij de Louis Vuitton Foundation, daarna ging ik naar het Grand Palais...

Smakelijke advertenties dankzij Gourmandiz

Smakelijke advertenties dankzij Gourmandiz

Garnaalkroketten, zoete aardappelgratin… Wat eten we vanavond ? Om u te inspireren vindt u op de site van Gourmandiz talrijke recepten, ingedeeld naar moeilijkheidsgraad, budget of thema. Een schat aan informatie voor maaltijdideeën. Maar ook voor adverteerders biedt...

Ontdek ons aanbod voor Batibouw 2022 voor print, digitaal en… tv

Ontdek ons aanbod voor Batibouw 2022 voor print, digitaal en… tv

De bouwbeurs is er weer: deze vindt plaats van 21 tot 29 mei 2022 op de Heizel. In de media van de IPM groep, heeft Batibouw altijd veel aandacht gekregen, zowel bij redactie als regie. Elk jaar publiceren we een dossier gewijd aan de grootste Belgische beurs voor...

Le JDE.be : De vernieuwde website

Le JDE.be : De vernieuwde website

Na de herziening van zijn lay-out in september 2021, lanceerde Le JDE woensdag 9 februari zijn vernieuwde website lejde.be . Deze nieuwe site is ontworpen voor kinderen en is nu nog duidelijker, leuker en interessanter. Het biedt een vlottere navigatie en maakt meer...

IPM Advertising rekruteert talent voor verschillende jobs

IPM Advertising rekruteert talent voor verschillende jobs

Onze advertentieafdeling is in volle ontwikkeling en rekruteert talent voor verschillende jobs. Neem een kijkje bij onze jobaanbiedingen en sluit aan bij ons team! Ontdek alle vacatures (https://ipmadvertising.be/carrieres/  ) Marketing Intelligence Executive...

Speel kort op de bal om golfspelers te bereiken via La Libre

Speel kort op de bal om golfspelers te bereiken via La Libre

De golfsport neemt al lang een belangrijke plaats in bij La Libre, met een eigen rubriek op de website (55.000 gebruikers per jaar op https://www.lalibre.be/sports/golf/) en in de pagina’s van de krant. Daar is alle info te vinden over de wedstrijden, een portret van...

Print of web: wat scoort het best voor reclamecampagnes?

Print of web: wat scoort het best voor reclamecampagnes?

Koop je best mediaruimte op het web of in gedrukte media?  Wat scoort het best voor een reclamecampagne? IPM Advertising vroeg aan Bruno Liesse, expert in mediaplanning en consultant gespecialiseerd in media, om dit uit te zoeken. Om adverteerders te helpen hun...