Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia
NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...
IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !
Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...
De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar
In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique. « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...
Paris Match viert 75ste verjaardag!
Het wordt dan ook een bijzonder jaar voor het iconische magazine dat deze speciale verjaardag op gepaste wijze zal vieren met een reeks exclusieve dossiers. Paris Match, opgericht in 1949 en met de beroemde slogan "Le poids des mots. Le choc des photos", staat bekend...
Reportages en themadossiers: ontdek de nieuwe IMMO-aanbiedingen van IPM
IPM heeft drie mediamerken voor de vastgoedsector: Paris Match, La Libre IMMO en L'Essentielle IMMO. In 2024 breidt IPM haar aanbod en content verder uit. Elke donderdag (40 nummers/jaar) verschijnt de vastgoedbijlage La Libre IMMO bij La Libre Belgique. De...
De nieuwe DH-app is succesvol gelanceerd
De minder dan twee maanden geleden gelanceerde DH-app heeft al de verwachtingen overtroffen dankzij een groots opgezette mediacampagne. "De lancering vond plaats tijdens de kerstperiode en dat stelde ons in staat om op een impactvolle manier aanwezig te zijn in de...
Connecteren zit in het DNA van L’Avenir
In Franstalig België is L’Avenir het lokale medium bij uitstek. De lokale verankering die het zo kenmerkt, lijkt meer dan ooit te functioneren voor L'Avenir. Het jaar 2023 werd afgesloten met uitstekende resultaten voor de titel: financiële toename van digitale...
Economie is een belangrijk USP van La Libre
Kapitaal, ondernemingen, investeringen... als belangrijk communicatiekanaal, bieden we een breed scala aan reclameoplossingen die uitsluitend zijn gericht op de economische sector. Binnen de portefeuille van IPM is La Libre Belgique ongetwijfeld de meest geschikte...
Carnet familial bij La Libre, wekelijkse katern met familieberichten
Het is een gevestigde waarde op de pagina's van La Libre: al meer dan dertig jaar is het Carnet familial met de vele zoekertjes en familieberichten onmisbaar geworden voor veel lezers. Elke dinsdag vindt u in het Carnet familial bij La Libre familienieuws van uw...
Outstream, uw video ads tussen geschreven tekst
Outstream is een doeltreffend web video-formaat, maar jammer genoeg is het bij adverteerders nog steeds minder populair. Outstream-videoadvertenties bieden nochtans interessante mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken. De meesten kennen instream, een...
Moustique viert dit jaar 100ste verjaardag met 10 speciale edities
Moustique wordt 100 jaar in november 2024. Het is dan ook een bijzonder jaar voor Moustique, dat een spiegel van de tijdgeest is met zijn relevante en ietwat aparte kijk op actuele zaken. Het komt niet vaak voor dat je je 100ste verjaardag kunt vieren! Ter gelegenheid...
Laatste nieuwigheid bij de regie: een ‘Administration Excellence’ topteam
ADMEX is een nieuwe dienst binnen de reclameregie die zal inspelen op de digitale evolutie van advertentieprocessen door gepersonaliseerde opvolging. De naam, een samentrekking van “administratie” en “excellentie”, geeft al een indicatie van het doel van deze nieuwe...
2024 wordt een druk sport- en verkiezingsjaar!
Wat zal 2024 ons brengen? Sébastien Desclée, CEO van de Groep, werpt een blik op de belangrijkste hoogtepunten die het jaar zullen markeren. "2024 wordt een belangrijk jaar", aldus Sébastien Desclée. "Vanwege de drukke actualiteit zal de IPM-groep een prominente rol...
Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo
Vanaf nu kunt u bij IPM uw boodschap linken aan de meteo van de dag. “Elk van onze dagbladen en sites brengen dagelijks het weerbericht”, verklaart Pascale Biesemans, Key Account Manager. “Het idee is om adverteerders de mogelijkheid te bieden om deze...
De onderzoekseenheid van IPM
De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L'Avenir, Paris Match, Moustique, LN24). Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek bevorderen,...
Ook IPM heeft een baksteen in de maag
Batibouw blijft een onmisbaar evenement voor elke Belg die geboren is met een « baksteen in de maag ». "We hebben speciale aanbiedingen voor adverteerders die rond dit thema willen adverteren, zowel voor, tijdens als na de bouwbeurs", vertelt Caroline Bossaert, Head...
IPM, de grootste Franstalige sportredactie van België
2024 wordt een groots sportjaar met een groot aantal sportevenementen. De redacties van o.a. La DH Les Sports en LN24 zijn reeds druk in de weer met de voorbereidingen en zetten vol in op een kwalitatief hoogwaardige verslaggeving. "DH les Sports doet zijn naam alle...
Paris Match schittert in december
Paris Match wijdt drie bijlagen aan de eindejaarsfeesten. Speciale edities, volwaardige magazines geïntegreerd in het hoofdmagazine dat tot 56 pagina's telt. Op 30 november begon het feestseizoen met de bijlage "Fêtes". Met artikels over cultuur, geschenken,...
Geniet nog meer van uw weekend met la DH
Vanaf nu verschijnt er elke zaterdag in het midden van uw krant, La DH, een extra weekendbijlage met nog meer celebrity news. Het weekendaanbod van La DH telt voortaan twee bijlagen en focust op ontspanning, enerzijds met Deuzio (ook beschikbaar bij de andere kranten...
Verkiezingen 2024: La Libre Belgique, uw vierde macht
De polls die in samenwerking met de RTBF werden uitgevoerd in de aanloop naar de verkiezingen van 2024 - waarvan de eerste op 12 oktober werd gepubliceerd - maken deel uit van de verschillende onderzoeken om te peilen naar politieke attitudes. “Voor de politieke...
Deuzio verschijnt nu ook elke zaterdag bij La DH en La Libre Belgique
Deuzio magazine, het meest gelezen tijdschrift in de weekendbijlagen van Franstalige kranten en al 13 jaar het lifestyle-magazine bij L’Avenir, verschijnt nu ook bij La Libre en La DH. “Vanaf 10 november 2023 vervangt Deuzio de bijlagen DH Mag en Quid. De totale...
Onze apps zijn vernieuwd!
Een van IPM's hoofdprojecten sinds het begin van 2023 was het pimpen van de DH, La Libre en L'Avenir apps. Missie geslaagd met de lancering van de vernieuwde DH app die werd uitgebracht op 27/11. De volgende twee staan gepland voor het einde van het jaar. Maar waarom...
Gegarandeerd leespercentage met ons nieuw native « Quality read » aanbod
We kennen allemaal de waarde van native advertising voor adverteerders die internetgebruikers op een interactieve, niet-opdringerige manier willen betrekken. Het nieuwe Quality Read-aanbod van IPM zorgt voor een gegarandeerd leespercentage. Voor Caroline Bossaert,...
IPM lanceert nieuw aanbod rond mobiliteit
IPM vertrouwt op haar grote communities om bepaalde sectoren te promoten. Dit blijkt uit het magazine "Electric Driving Guide", een nieuwe gids voor de mobiliteitssector die op 17 januari 2024 wordt gelanceerd. Waar gaat het precies over? "Op 17 januari publiceren we...
IPM is de toonaangevende Franstalige persgroep met een bereik van 1.164.326 lezers* !
De jaarlijkse Belgian Publishing Survey van het CIM is zojuist vrijgegeven. Het effect van digitale metingen wordt steeds zichtbaarder. Deze nieuwe editie bevat nu cijfers van video’s en podcasts. We merken een echte boost op vlak van het digitale na de Covid-periode....
Er beweegt heel wat op onze redacties!
De start van het nieuwe academische jaar staat vaak synoniem voor vernieuwing en vooruitgang. De redacties van IPM vormen hierop geen uitzondering, met een aantal belangrijke nieuwe benoemingen binnen het bedrijf. U heeft wellicht al over hem gelezen in onze vorige...
IPM maakt voortaan gebruik van data clean rooms
IPM gebruikt voortaan data clean rooms zoals Liveramp voor het ontwikkelen van profielen en de segmentering van doelgroepen op de IPM-sites. Een woordje uitleg. Wanneer we het hebben over data voor reclame-advertenties, hebben we het meestal over targeting, die het...
IPM engageert zich nog meer voor verantwoorde reclame
De kwaliteit beoordelen en bevorderen van websites die zich inzetten voor verantwoorde reclamepraktijken: dat is het doel van het DAT-label dat IPM onlangs heeft ontvangen. IPM heeft onlangs het DAT-label ontvangen. Het label is bedoeld om de kwaliteit van de...
LN24: uniek nieuwsaanbod in Europa
LN24 is in beweging en Emmanuel Tourpe, Directeur Audiovisuele Media van IPM, is vastbesloten om het te bewijzen: de 24-uurs nieuwszender heeft de programmering volledig aangepast en dat lijkt een succes! Er is heel wat veranderd sinds LN24 zich in december 2021 bij...
Moustique bestaat 100 jaar in 2024 maar is nog altijd even modern!
Het bekende magazine Moustique wordt 100 jaar in 2024. Het oudste Belgische magazine heeft een hoge reputatie en sterk DNA en sluit dicht aan bij wat er leeft in de samenleving. Volgens hoofdredacteur, Jean-Luc Cambier, is het geheim achter de lange...