La Libre Étudiant, een aanbod aangepast aan de mediaconsumptie van jongeren

Is de geschreven pers een medium dat voorbehouden is aan senioren? Helemaal niet. En La Libre is hier om dat te bewijzen!
6 december 2022

Is de geschreven pers een medium dat voorbehouden is aan senioren? Helemaal niet. En La Libre is hier om dat te bewijzen!

La Libre is een medium dat goed scoort bij studenten. 16 % van het lezerspubliek bestaat uit jongeren tussen 15 en 24 jaar. De redactie heeft zich aangepast aan de mediaconsumptie van deze studenten door nieuwsitems aan te bieden die jonge Belgische studenten van 18 tot 30 jaar interesseren : klimaat, werkgelegenheid, financiën, gezondheid, tips om te slagen in hun studies, …

Uit de nieuwste CIM-cijfers blijkt een aanzienlijke toename van jonge lezers bij La Libre tussen 2020 en 2022: het bereik is met 54% toegenomen onder jongeren tussen 15 en 24 jaar en met 36% in het segment 25-34 jaar. Dit is gewoon de beste vooruitgang in de Belgische Franse betaalde dagbladpers!

Deze lezers hebben hun eigen online-content, hetzij via La Libre Etudiant, de Facebook-account of Instagram-account.

Nieuws op sociale media voor studenten

Op Facebook, heeft het profiel van La Libre Etudiant meer dan 30.000 abonnees en een zeer actieve community. Om zo dicht mogelijk bij de jeugd te geraken, werd eind mei een Instagram-account aangemaakt. Followers volgen het nieuws dat hen interesseert op video, in reels en in stories. Dat was bijvoorbeeld het geval tijdens de studenten-manifestaties midden november. Een grafische vormgeving met geel en mauve moet de aandacht trekken in de nieuwsfeed van sociale media.

Een wedstrijd en nuttige webinhoud

Welke mogelijkheden zijn er voor adverteerders? Sophie Knapen, verantwoordelijk voor marketing legt uit: « We hebben een campagne opgezet met een bedrijf dat gezelschapsspellen ontwikkelt. Op sociale media hebben we een wedstrijd georganiseerd en content geplaatst met een artikel rond de favoriete gezelschapsspellen onder huisgenoten. Door de wedstrijd te linken aan informatie, hebben we de perfecte mix gecreëerd ».

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...