Online matrassen verkopen dankzij IPM

Ter gelegenheid van Black Friday heeft IPM een publiciteitscampagne georganiseerd voor EMMA Matelas, Europees leider in beddengoed. Artikels op onze websites, display en een promo code leverden de adverteerder mooie resultaten op. Om direct online omzet te genereren werd een…
10 januari 2023

Ter gelegenheid van Black Friday heeft IPM een publiciteitscampagne georganiseerd voor EMMA Matelas, Europees leider in beddengoed. Artikels op onze websites, display en een promo code leverden de adverteerder mooie resultaten op.

Om direct online omzet te genereren werd een originele digitale campagne gevoerd. Zo ging het in zijn werk: een native campagne werd gelinkt aan volwaardige artikels op de websites van La DH Les Sports+, La Libre en Paris Match. 

De inhoud van de artikels (partner content) presenteerde de onderneming en de troeven van de matrassen die het op de markt brengt, met als bonus een promo code geldig op de site van Emma Matelas. Het werd aangevuld met een IMU/leaderboard display campagne, tevens gelinkt aan de website van de adverteerder. 

De campagne is opgebouwd rond formats op onze sites (Run of Network) en gesponsorde inhoud. De ideale reclameoplossing om hoge KPI’s en een hoge ROI te bereiken.

Top resultaten, een adverteerder die op beide oren kan slapen

De mooie resultaten zijn een rechtstreeks gevolg van de proactiviteit van onze teams en de adverteerder. De artikels op de websites van onze media hebben meer dan 5500 views, de bannering genereerde meer dan 1,3 miljoen impressies en de displays meer dan 2 100 clicks.

Maar bovenal leverde deze reclamecampagne qua omzet enkele duizenden euro’s op, zelfs driemaal het geïnvesteerde bedrag! 

Bijzonderheid: deze campagne werd gestuurd op kosten per acquisitie.

Wil u ook een prestatiecampagne opzetten? Aarzel niet om contact op te nemen met Caroline Bossaert

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...