Online matrassen verkopen dankzij IPM

Ter gelegenheid van Black Friday heeft IPM een publiciteitscampagne georganiseerd voor EMMA Matelas, Europees leider in beddengoed. Artikels op onze websites, display en een promo code leverden de adverteerder mooie resultaten op. Om direct online omzet te genereren werd een…
10 januari 2023

Ter gelegenheid van Black Friday heeft IPM een publiciteitscampagne georganiseerd voor EMMA Matelas, Europees leider in beddengoed. Artikels op onze websites, display en een promo code leverden de adverteerder mooie resultaten op.

Om direct online omzet te genereren werd een originele digitale campagne gevoerd. Zo ging het in zijn werk: een native campagne werd gelinkt aan volwaardige artikels op de websites van La DH Les Sports+, La Libre en Paris Match. 

De inhoud van de artikels (partner content) presenteerde de onderneming en de troeven van de matrassen die het op de markt brengt, met als bonus een promo code geldig op de site van Emma Matelas. Het werd aangevuld met een IMU/leaderboard display campagne, tevens gelinkt aan de website van de adverteerder. 

De campagne is opgebouwd rond formats op onze sites (Run of Network) en gesponsorde inhoud. De ideale reclameoplossing om hoge KPI’s en een hoge ROI te bereiken.

Top resultaten, een adverteerder die op beide oren kan slapen

De mooie resultaten zijn een rechtstreeks gevolg van de proactiviteit van onze teams en de adverteerder. De artikels op de websites van onze media hebben meer dan 5500 views, de bannering genereerde meer dan 1,3 miljoen impressies en de displays meer dan 2 100 clicks.

Maar bovenal leverde deze reclamecampagne qua omzet enkele duizenden euro’s op, zelfs driemaal het geïnvesteerde bedrag! 

Bijzonderheid: deze campagne werd gestuurd op kosten per acquisitie.

Wil u ook een prestatiecampagne opzetten? Aarzel niet om contact op te nemen met Caroline Bossaert

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...