Online matrassen verkopen dankzij IPM

Ter gelegenheid van Black Friday heeft IPM een publiciteitscampagne georganiseerd voor EMMA Matelas, Europees leider in beddengoed. Artikels op onze websites, display en een promo code leverden de adverteerder mooie resultaten op. Om direct online omzet te genereren werd een…
10 januari 2023

Ter gelegenheid van Black Friday heeft IPM een publiciteitscampagne georganiseerd voor EMMA Matelas, Europees leider in beddengoed. Artikels op onze websites, display en een promo code leverden de adverteerder mooie resultaten op.

Om direct online omzet te genereren werd een originele digitale campagne gevoerd. Zo ging het in zijn werk: een native campagne werd gelinkt aan volwaardige artikels op de websites van La DH Les Sports+, La Libre en Paris Match. 

De inhoud van de artikels (partner content) presenteerde de onderneming en de troeven van de matrassen die het op de markt brengt, met als bonus een promo code geldig op de site van Emma Matelas. Het werd aangevuld met een IMU/leaderboard display campagne, tevens gelinkt aan de website van de adverteerder. 

De campagne is opgebouwd rond formats op onze sites (Run of Network) en gesponsorde inhoud. De ideale reclameoplossing om hoge KPI’s en een hoge ROI te bereiken.

Top resultaten, een adverteerder die op beide oren kan slapen

De mooie resultaten zijn een rechtstreeks gevolg van de proactiviteit van onze teams en de adverteerder. De artikels op de websites van onze media hebben meer dan 5500 views, de bannering genereerde meer dan 1,3 miljoen impressies en de displays meer dan 2 100 clicks.

Maar bovenal leverde deze reclamecampagne qua omzet enkele duizenden euro’s op, zelfs driemaal het geïnvesteerde bedrag! 

Bijzonderheid: deze campagne werd gestuurd op kosten per acquisitie.

Wil u ook een prestatiecampagne opzetten? Aarzel niet om contact op te nemen met Caroline Bossaert

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...