Ter gelegenheid van Black Friday heeft IPM een publiciteitscampagne georganiseerd voor EMMA Matelas, Europees leider in beddengoed. Artikels op onze websites, display en een promo code leverden de adverteerder mooie resultaten op.
Om direct online omzet te genereren werd een originele digitale campagne gevoerd. Zo ging het in zijn werk: een native campagne werd gelinkt aan volwaardige artikels op de websites van La DH Les Sports+, La Libre en Paris Match.
De inhoud van de artikels (partner content) presenteerde de onderneming en de troeven van de matrassen die het op de markt brengt, met als bonus een promo code geldig op de site van Emma Matelas. Het werd aangevuld met een IMU/leaderboard display campagne, tevens gelinkt aan de website van de adverteerder.
Top resultaten, een adverteerder die op beide oren kan slapen
De mooie resultaten zijn een rechtstreeks gevolg van de proactiviteit van onze teams en de adverteerder. De artikels op de websites van onze media hebben meer dan 5500 views, de bannering genereerde meer dan 1,3 miljoen impressies en de displays meer dan 2 100 clicks.
Maar bovenal leverde deze reclamecampagne qua omzet enkele duizenden euro’s op, zelfs driemaal het geïnvesteerde bedrag!
Bijzonderheid: deze campagne werd gestuurd op kosten per acquisitie.
Wil u ook een prestatiecampagne opzetten? Aarzel niet om contact op te nemen met Caroline Bossaert