Om meer bekendheid te geven aan diabetes besloten de IPM-teams een nationale bijlage uit te geven ter gelegenheid van de Wereld Diabetes Dag.
Op 14 november was het Wereld Diabetes Dag. Diabetes is een chronische aandoening die 1 op de 20 Belgen treft. Voor het derde achtereenvolgende jaar werkte IPM samen met de Diabetes Liga en nam het initiatief om de bewustwordingscampagne op te schalen.
Sinds 2020 bestaat er een samenwerking tussen IPM en de Diabetes Liga. Het eerste jaar verscheen er een bijlage van 8 pagina’s in La Libre en La DH. In 2021 telde de bijlage 16 pagina’s. Dit jaar besloten de IPM-teams een volledig dossier op te stellen dat werd opgenomen in La Libre, La DH, maar ook in De Standaard.
« Dit is een initiatief van de mediabedrijven IPM en Ads&Data ter bevordering van gezondheid en welzijn. We hebben adverteerders gecontacteerd die zich zeer enthousiast toonden over het idee om geassocieerd te worden met diabetespreventie », getuigt Caroline Bossaert, Head of Sales (Direct Market) bij IPM.
Caroline Bossaert, Head of Sales (Direct Market) d’IPM.
Crossmedia en indrukwekkende resultaten
De boodschap werd eveneens overgebracht door de uitnodiging van Dr. Laurent Crenier, voorzitter van de Diabetes Liga, op de set van LN24. Ook de magazines Moustique en Paris Match gaven veel aandacht aan dit thema van volksgezondheid. Dankzij deze crossmediale campagne zijn de resultaten indrukwekkend met een bereik van 480.000 Nederlandstalige lezers via De Standaard en meer dan 500.000 lezers via La Libre en La DH.
Ook het magazine Gourmandiz publiceerde artikels rond gezondheid en diabetes. Online was de inhoud beschikbaar via de digitale platforms van L’Avenir, La DH en La Libre.
Wilt u uw merk ook associëren met een dergelijke campagne? Neem nu contact met ons op : Caroline Bossaert, [email protected]