Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
Economisch nieuws, vaste waarde bij IPM Advertising
Economisch nieuws is een vaste waarde bij IPM en het publiek toont belangstelling voor financiële onderwerpen. Overzicht van verschillende redactionele of advertentie ruimtes die aan dit onderwerp zijn gewijd. 39% van de lezers van La Libre zegt beursgenoteerde...
Lifestyle nieuws in de dagbladen
La Libre, la DH en l'Avenir hebben elk een lifestyle bijlage dat wekelijks verschijnt. Op het menu: familiethema's, een magazine-gerichte redactionele lijn, en natuurlijk het overzicht van de tv-programma's. Ze heten Quid, DH Mag en Deuzio. Ken je ze al ? Hier volgt...
De gezichten van IPM : Valentin Dauchot vertelt over cijfers en muziek
Journalist, Valentin Dauchot is de drijvende kracht achter de rubriek fact-checking « La Source » van La Libre. « Fact-checking is teruggaan naar de basis van journalistiek werk: we ontcijferen een zin, een foto, een video om de feiten te...
De Tour de France, HET zomerevenement voor sportieve lezers
Midden in een intens wielerseizoen is de Tour de France de belangrijkste wedstrijd voor wielerfans. De DH/Les Sports wijdt daarom heel wat ruimte aan dit belangrijke evenement om de sportieve lezer van zoveel mogelijk info te voorzien. « België is een...
“Allez l’Union”, een terugblik op de convergente docu over het epos van de Sint-Gillis in D1A
Sinds half mei zendt LN 24 de serie "Allez l'Union" uit, met een frequentie van twee afleveringen per week. De uitzending van deze documentaire eindigde deze woensdag. Dit is een gelegenheid om terug te kijken op het project, en hoe het representatief is voor het...
Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context
Volgens een recente studie (Video Observe march 2022, IP) keek de Belg in 2021 gemiddeld 5u13 naar video-inhoud per dag. Gemiddeld zou 63% van deze inhoud gerelateerd zijn aan televisie, de rest zou web-inhoud of social media content zijn. De TV generatie en de...
Moustique en Paris Match denken al aan de zomer : festivals en vakantie in de bergen
De komende zomer is een bron van opportuniteiten in onze IPM magazines. Moustique publiceert een dossier over de pretparken en één over de muziekfestivals terwijl Paris Match een speciale editie voorziet rond de zomervakantie in de bergen. Met Moustique, pretparken en...
Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen
IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden : keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante...
Wielerwedstrijden : in het wiel van een DH-sportjournalist
Wielrennen en ons publiek is een groot liefdesverhaal. 13,5% van la DH-lezers gaat minstens één keer per jaar naar een professionele wielerwedstrijd. En de lezers van al onze dagbladtitels (DH, La Libre, L'Avenir) zijn zeer selectief, met een score van 133. Een blik...
Een smakelijke ontmoeting rond Gourmandiz
Onze evenementen zijn terug van start gegaan en het merk Gourmandiz bracht verschillende media-agentschappen en adverteerders bijeen voor een culinaire workshop bij Swing'n Cook. https://youtu.be/akPMB9s2s2c Iedereen kon genieten van een maaltijd, een glaasje wijn...
De gezichten van IPM : Thierry Hottat
« Ik was werkzaam in creatieve bureaus in de jaren ‘90, op het departement planning. De sfeer was best crazy toen », onthoudt Thierry Hottat, Operations Director van IPM Advertising. Daarna ging hij aan de slag bij een mediaplanningsbureau en stapte dan over naar...
Een nieuwe website voor L’Avenir
Een nieuwe website voor L’Avenir: vereenvoudigde navigatie voor bezoekers en betere zichtbaarheid voor adverteerders De maand april begint met een nieuwigheid: de lancering van de nieuwe website van L’Avenir. De nieuwe website van L’Avenir, zowel de mobiele als de...
« Essentielle Auto » wordt « Essentielle Mobilité »
De bijlage « Essentielle Auto » verandert van naam om beter te kunnen inspelen op de laatste trends. Voortaan wordt de bijlage omgedoopt naar « Essentielle Mobilité ». « Door deze evolutie streven we naar een groter thema-aanbod en meer gevarieerde inhoud : de moto,...
Opnieuw evenementen bij IPM Advertising
Met de versoepeling van de telewerkmaatregelen, keren onze werknemers terug naar kantoor! Het was de gelegenheid voor iedereen om samen te komen tijdens een afterwork party, georganiseerd door ons geweldige feestcomité. Wij hebben ook de eerste editie van ons...
LN24 creëert een live evenement voor een adverteerder
De enige Belgische 24-uursnieuwszender die actief is op zowel tv als online, LN24, heeft zich aangesloten bij de IPM Groep. Dit dynamische merk biedt adverteerders creatieve oplossingen. Dit is bijvoorbeeld het geval met de lancering van de nieuwste smartphone van de...
Deco in de kijker bij Paris Match.
Meer dan ooit streven we naar een fijn thuisgevoel ! Daarom publiceert « Paris Match » op 21 april een speciale uitgave met de nieuwste trends op het gebied van woondecoratie. In deze bijlage onder meer : interviews met designers, portretten van ambachtslieden, tips...
De titels van IPM : een sterk digitaal aanbod
Talrijke perstitels vormen ons uitstekend digitaal en gedrukt aanbod. Hier volgt een overzicht van hun webprestaties en wat al deze sites u te bieden hebben. Bij IPM Advertising zijn de commerciële mogelijkheden voor adverteerders uitgebreid en gevarieerd of het nu...
DH Radio krijgt zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug
Ter herinnering: toen het frequentieplan in september 2019 werd gewijzigd, heeft de CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel, Franse overheidsinstantie voor de regulering van de audiovisuele sector) DH Radio, waarvan het netwerk aan LN24 was toegewezen, niet behouden....
17 UREN LANG LIVE VERSLAG, RECORD KIJKCIJFERS, MEER DAN 1 MILJOEN KIJKERS
Vanaf 6.30 uur op donderdag 24 februari en gedurende meer dan 17 uur van onafgebroken uitzendingen hebben de teams van LN24 verslag uitgebracht over het begin van de Russische invasie in Oekraïne. Tijdens deze dramatische dag werden meer dan 1...
DH Les Sports+ : dé referentiepartner ook voor e-sports
Door Covid zijn de Belgen zich steeds meer gaan interesseren voor e-sports, online videogames-competitie. Tijdens de coronapandemie keek 57% van het Belgische publiek, in 2020 of 2021, voor het eerst naar e-sports op platformen zoals Twitch. Dat blijkt uit een recente...
Een creatieve en efficiëntere campagne dankzij de « homepage takeover »
IPM Advertising innoveert voor Ardennes-Etape. De homepages van La Libre.be en lavenir.net werden aangekleed in de kleuren van het merk. « We gingen nog een stap verder door de omtrek dynamisch te maken (in de vorm van een video) en niet statisch. De ruimte op de...
De gezichten van IPM : Philippe Dautrebande houdt niet van routine
Als groot liefhebber van cultuur, kan Philippe Dautrebande tot in Parijs gaan om er drie culturele tentoonstellingen op één dag te bezoeken. « De laatste keer genoot ik van de Morozov-collectie bij de Louis Vuitton Foundation, daarna ging ik naar het Grand Palais...
Smakelijke advertenties dankzij Gourmandiz
Garnaalkroketten, zoete aardappelgratin… Wat eten we vanavond ? Om u te inspireren vindt u op de site van Gourmandiz talrijke recepten, ingedeeld naar moeilijkheidsgraad, budget of thema. Een schat aan informatie voor maaltijdideeën. Maar ook voor adverteerders biedt...
Meet de effectiviteit van uw campagnes : pre-tests en post-tests op aanvraag
Om de impact van uw reclamecampagne beter te begrijpen, biedt IPM Advertising een nieuwe dienst aan. « Voortaan bieden wij al onze klanten de mogelijkheid om pre- of post-tests uit te voeren dankzij een nieuwe dienst op aanvraag. Voor bepaalde campagnes was het al...
Ontdek ons aanbod voor Batibouw 2022 voor print, digitaal en… tv
De bouwbeurs is er weer: deze vindt plaats van 21 tot 29 mei 2022 op de Heizel. In de media van de IPM groep, heeft Batibouw altijd veel aandacht gekregen, zowel bij redactie als regie. Elk jaar publiceren we een dossier gewijd aan de grootste Belgische beurs voor...
Le JDE.be : De vernieuwde website
Na de herziening van zijn lay-out in september 2021, lanceerde Le JDE woensdag 9 februari zijn vernieuwde website lejde.be . Deze nieuwe site is ontworpen voor kinderen en is nu nog duidelijker, leuker en interessanter. Het biedt een vlottere navigatie en maakt meer...
LN24 sluit zich aan bij IPM. De IPM Group versterkt hierdoor zijn aanbod van kwalitatieve doelgroepen
Op vrijdag 21 januari hebben François le Hodey, CEO van de IPM Group, en Denis Pierrard, Algemeen Directeur, de samenstelling van het nieuwe redactionele directieteam bekendgemaakt. LN24 zal toetreden tot de audiovisuele divisie van IPM en begint het jaar dus met een...
IPM Advertising rekruteert talent voor verschillende jobs
Onze advertentieafdeling is in volle ontwikkeling en rekruteert talent voor verschillende jobs. Neem een kijkje bij onze jobaanbiedingen en sluit aan bij ons team! Ontdek alle vacatures (https://ipmadvertising.be/carrieres/ ) Marketing Intelligence Executive...
Speel kort op de bal om golfspelers te bereiken via La Libre
De golfsport neemt al lang een belangrijke plaats in bij La Libre, met een eigen rubriek op de website (55.000 gebruikers per jaar op https://www.lalibre.be/sports/golf/) en in de pagina’s van de krant. Daar is alle info te vinden over de wedstrijden, een portret van...
De gezichten van IPM Advertising: Caroline Bossaert, fan van trekking, lezen en Portugal
Caroline zegt graag dat er drie plaatsen zijn waar ze zich thuis voelt: Schaarbeek, Brugge… maar ook Cascais in Portugal. “Ik heb er enkele jaren gewoond en heb daar mijn golfkunsten kunnen verbeteren. Golfen is een van mijn favoriete activiteiten. Ik ben dol op dat...