L’Avenir heeft een toegewijd publiek

De website van L’Avenir heeft een ludieke, kwalitatieve en innovatieve debatruimte ontwikkeld. Resultaat: een toegewijd publiek, nuttige feedback voor de media en de surfers en een grote toegankelijkheid voor de lezer.
6 december 2022

De website van L’Avenir heeft een ludieke, kwalitatieve en innovatieve debatruimte ontwikkeld. Resultaat: een toegewijd publiek, nuttige feedback voor de media en de surfers en een grote toegankelijkheid voor de lezer.

Toen www.lavenir.net in maart 2022 zijn nieuwe site lanceerde, was er in de debatruimte een nieuwe feature. Het doel was om steeds meer betrokken lezers te vinden en met een toegewijd publiek te werken, zowel op lokaal als nationaal vlak. « We willen toegankelijk zijn voor ons publiek. Dat is onze DNA. Zo is deze ruimte een zeer nuttig instrument geworden om onze lezers aan het woord te laten », verklaart Olivier Deheneffe, vice-hoofdredacteur van L’Avenir.

Om dit te bereiken is er met succes een nieuwe tool geïmplementeerd die eenvoudig en ludiek is om te gebruiken. « Logora is een meer kwalitatief instrument voor debat dan een klassiek forum dat moderatie vereist. »

Op het platform kunnen gebruikers een profiel en een avatar aanmaken en debatteren over verschillende onderwerpen.

Een kader voor het debat om betrokkenheid te vergroten

Hoe werkt het? De redactie kiest een discusie-onderwerp. Om aan dit debat deel te nemen moeten lezers zich aansluiten en worden zo bevoorrecht. Ze kunnen dan voor of tegen, ja of nee, … stemmen. Ze worden vervolgens uitgenodigd om argumenten te posten om hun standpunt te verdedigen. Surfers kunnen ook andere argumenten voorstellen. « Het bevat een thesis en een antithesis. Een kader voor het debat en de manier van stemmen en argumenteren heeft de kwaliteit van de reacties vergroot », verklaart de vice-hoofdredacteur.  

 

Een goed voorbeeld is het debat rond Michelle Martin. « De dag dat ze het einde van haar straf had bereikt, werd de vraag gesteld of het debat al dan niet moest worden geopend. Uit ervaring is gebleken dat het moeilijk is om opmerkingen te maken over dit soort gevoelige onderwerpen. Maar dankzij deze tool zijn de argumenten goed doordacht en constructief. Dit is het bewijs dat dit instrument het mogelijk maakt het debat kwalitatief beter te laten verlopen », concludeert Olivier Deheneffe. Als lokaal medium slaagt L’Avenir erin zijn publiek te polsen over verschillende, vaak meer lokale of regionale debatten.  

64.5% van de mensen die Logora gebruiken, is momenteel abonnee van L’Avenir, d.w.z. 5,879 gebruikers. 642 gebruikers hebben tussen maart en augustus 2022 een aankoop verricht op de webshop van L’Avenir. Dit is het bewijs van een toegewijd publiek: de debat-deelnemers worden trouwe volgelingen van L’Avenir.

Voor meer informatie over onze innovatieve digitale oplossingen kunt u contact opnemen met ons verkoopteam :  Caroline Bossaert – Head of Sales – Direct Market et Sibylle de Meeûs – Head of Sales – Agencies Market  and onze digitaal ratecard 

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...