Michel Druart, die onlangs met pensioen is gegaan na een carrière van 40 jaar bij Paris Match, legt ons de prestigieuze uitstraling van het magazine uit en waarom het een must blijft in Franstalig België.
« Paris Match is het referentiemagazine voor grote voorziene en onvoorziene evenementen », legt hij uit. « Dit geldt vooral tijdens belangrijke persoonlijke gebeurtenissen van sterke persoonlijkheden zoals een sporter, een staatsman of -vrouw, beroemdheden, schrijvers, zangers en acteurs. Zo laat de begrafenis van koning Elizabeth II zien dat belangrijke historische gebeurtenissen een groot lezerspubliek blijven aanspreken ».
Vertelkunst via beelden
« Bij dit soort onverwachte gebeurtenissen weten de lezers dat ze in ons magazine een samenvatting vinden van alle interessante informatie over de geïnterviewde persoon. Paris Match vertelt een verhaal via sterke beelden en kwaliteitsteksten », verklaart Michel Druart.
« Ook andere evenementen trekken een groot lezerspubliek, zoals het aantreden van een nieuwe Franse president, koninklijke huwelijken of prinselijke geboorten. Zo was het overlijden van generaal de Gaulle indrukwekkend », herinnert hij zich.
Deze grote collectieve verhalen vormen ook een gouden kans voor adverteerders. « Er moet kort op de bal worden gespeeld. Als een merk snel reageert kan het zich onderscheiden van de massa en opvallen », merkt Michel Druart op. Paris Match is een collectief geheugen. « Het gedrukte magazine kan worden bewaard en opnieuw worden doorbladerd. Het zorgt voor een zekere onsterfelijkheid ».
Een trouw lezerspubliek: de kracht van het magazine
Paris Match kan rekenen op een trouw lezerspubliek. Bijna 300.000 lezers doorbladeren elke editie aandachtig.
Het magazine biedt gedurende het hele jaar ook speciale bijlagen: de befaamde Carnets de Paris Match. Op het programma voor de oktober- en novemberedities: deco-design (27 oktober), horlogerie (10 november) en juwelen (17 november).
De december edities zijn gewijd aan de feestdagen (1 december), Parijs (8 december), Kerst (15 december) en de wintervakantie (22 december).
En voor wie een groot publiek wil bereiken (reach lezers laatste periode 510.000) aan een voordelig tarief, wordt Paris Match ook aangeboden als package met het magazine Moustique tegen de voordelige prijs van 6750 euro in plaats van 11.090 euro. Laat deze kans niet liggen!
Website in volle groei
Paris Match gaat nu ook digitaal. De website is in volle groei. De afgelopen weken waren er dan ook heel wat evenementen: de begrafenis van Elisabeth II, maar ook meer vreugdevolle momenten zoals het huwelijk van prinses Maria Laura met William.
Ook wat de formaten betreft, werd het digitale aanbod van Paris Match aangepast met een nieuwe digitale ratecard (IPM Advertising). We bieden doeltreffende en diverse reclameoplossingen: IN-MAIL display, traditional display, partner contents, meerdere video formats, enz.
Wil je je merk ook associëren met grote nieuwsevenementen?
Gelieve contact op te nemen met JEAN-PIERRE TORDEURS, Paris Match Sales Manager, +32 (0)475 51 14 62, [email protected]