Paris Match en de impact van belangrijke nieuwsfeiten

Michel Durart, die onlangs met pensioen is gegaan na een carrière van 40 jaar bij Paris Match, legt ons de prestigieuze uitstraling van het magazine uit en waarom het een must blijft in Franstalig België.
3 oktober 2022

Michel Druart, die onlangs met pensioen is gegaan na een carrière van 40 jaar bij Paris Match, legt ons de prestigieuze uitstraling van het magazine uit en waarom het een must blijft in Franstalig België.  

 « Paris Match is het referentiemagazine voor grote voorziene en onvoorziene evenementen », legt hij uit. « Dit geldt vooral tijdens belangrijke persoonlijke gebeurtenissen van sterke persoonlijkheden zoals een sporter, een staatsman of -vrouw, beroemdheden, schrijvers, zangers en acteurs. Zo laat de begrafenis van koning Elizabeth II zien dat belangrijke historische gebeurtenissen een groot lezerspubliek blijven aanspreken ».

Vertelkunst via beelden  

 « Bij dit soort onverwachte gebeurtenissen weten de lezers dat ze in ons magazine een samenvatting vinden van alle interessante informatie over de geïnterviewde persoon. Paris Match vertelt een verhaal via sterke beelden en kwaliteitsteksten », verklaart Michel Druart.

 « Ook andere evenementen trekken een groot lezerspubliek, zoals het aantreden van een nieuwe Franse president, koninklijke huwelijken of prinselijke geboorten. Zo was het overlijden van generaal de Gaulle indrukwekkend », herinnert hij zich.  

Deze grote collectieve verhalen vormen ook een gouden kans voor adverteerders. « Er moet kort op de bal worden gespeeld. Als een merk snel reageert kan het zich onderscheiden van de massa en opvallen », merkt Michel Druart op. Paris Match is een collectief geheugen.  « Het gedrukte magazine kan worden bewaard en opnieuw worden doorbladerd. Het zorgt voor een zekere onsterfelijkheid ».

Een trouw lezerspubliek: de kracht van het magazine

Paris Match kan rekenen op een trouw lezerspubliek. Bijna 300.000 lezers doorbladeren elke editie aandachtig.

Het magazine biedt gedurende het hele jaar ook speciale bijlagen: de befaamde Carnets de Paris Match. Op het programma voor de oktober- en novemberedities: deco-design (27 oktober), horlogerie (10 november) en juwelen (17 november). 

De december edities zijn gewijd aan de feestdagen (1 december), Parijs (8 december), Kerst (15 december) en de wintervakantie (22 december). 

En voor wie een groot publiek wil bereiken (reach lezers laatste periode 510.000) aan een voordelig tarief, wordt Paris Match ook aangeboden als package met het magazine Moustique tegen de voordelige prijs van 6750 euro in plaats van 11.090 euro. Laat deze kans niet liggen!

Website in volle groei  

Paris Match gaat nu ook digitaal. De website is in volle groei. De afgelopen weken waren er dan ook heel wat evenementen: de begrafenis van Elisabeth II, maar ook meer vreugdevolle momenten zoals het huwelijk van prinses Maria Laura met William.

Ook wat de formaten betreft, werd het digitale aanbod van Paris Match aangepast met een nieuwe digitale ratecard (IPM Advertising). We bieden doeltreffende en diverse reclameoplossingen: IN-MAIL display, traditional display, partner contents, meerdere video formats, enz.

Wil je je merk ook associëren met grote nieuwsevenementen?

Gelieve contact op te nemen met JEAN-PIERRE TORDEURS, Paris Match Sales Manager, +32 (0)475 51 14 62, [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...