LN24 sluit zich aan bij IPM

Op 26 september zijn de teams van LN24 verhuisd naar hun nieuwe lokalen en studio’s in de gebouwen van de IPM-groep in Brussel. Een baanbrekende ervaring op Europees niveau die de ambitie van Convergence House in ons gebouw bevestigt.
3 oktober 2022

Op 26 september zijn de teams van LN24 verhuisd naar hun nieuwe lokalen en studio’s in de gebouwen van de IPM-groep in Brussel. Een baanbrekende ervaring op Europees niveau die de ambitie van Convergence House in ons gebouw bevestigt.

Het is zover! Journalisten, technici, redacteurs, columnisten en andere medewerkers van de belangrijkste nieuwszender van België zijn nu gehuisvest in de gebouwen van de IPM-groep in Etterbeek.

Catarina Letor is vorige maandag met haar eerste uitzending van LN Matin begonnen om 6u40 in wat nu de grote studio wordt genoemd. Al vanaf de eerste minuten was de opwinding voelbaar:

« Ik ben super enthousiast. De nieuwe studio’s zorgen voor mooie opportuniteiten en interactiviteit, en zijn tevens een springplank naar een nieuwe dynamiek, met deskundige journalisten die voor ons een grote inspiratiebron zullen zijn! »

Baanbrekende ervaring in Europa

Emmanuel Tourpe, algemeen directeur audiovisuele media bij IPM, steekt zijn trots niet onder stoelen of banken dat hij samen met alle IPM-teams een baanbrekend experiment op Europees niveau mag uitvoeren dat de groep op het punt staat te verwezenlijken:

« Op papier zijn de geschreven pers en de audiovisuele media niet verenigbaar. We willen het tegendeel bewijzen, in het besef dat we in een wereld in constante verandering leven waar voortdurende aanpassing de norm is. Of we nu spreken over samenwerkingen of co-producties, wat we hier presteren met de integratie van LN24 gaat veel, veel verder in termen van veelzijdigheid en doeltreffendheid dan alles wat tot hiertoe is geprobeerd in België maar ook op Europees niveau. Het is een echt laboratorium ». 

IPM Group beschikt over perfect complementaire studio’s: een grote multifunctionele studio met 3 mogelijke gebruiksdoeleinden, een volledig virtuele studio, een uitgebreide studio die radio en tv combineert, evenals een radiostudio. « De mogelijkheden voor het gebruik van verhalend materiaal worden vermenigvuldigd met deze nieuwe tools ten voordele van maximale convergentie tussen televisie, het digitale, radio en geschreven pers », voegt Emmanuel Tourpe toe. 

Iedere dag: 9 uur eigen productie

De eigen productie van LN24 alleen al vertegenwoordigt 9 uur aan dagelijkse programma’s.

« Daardoor plaatst LN24 zich buiten de groep van kleine zenders om zich aan te sluiten bij die van middelgrote zenders. Ook de multimediaproductie zal worden opgevoerd. Het stijgt dit najaar met 15% en we denken nu al na over vele andere prestaties. Heel wat projecten voor uitzendingen liggen reeds op tafel. » 

Het mag duidelijk zijn dat de aankomst van de LN24-teams niet onopgemerkt voorbij zal gaan: ze willen met hun komst dit ‘spectaculaire’ project vertegenwoordigen. Doelstelling is het 4+ marktaandeel van de zender te verdrievoudigen. Een troef voor adverteerders dankzij een uniek voorstel op de Belgische markt.  

Fabienne Tramasure, LN24 Brand House Manager ([email protected])

Laurane Delcroix, LN24 Key Account Manager ([email protected]).

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...