
Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
Een creatieve en efficiëntere campagne dankzij de « homepage takeover »
IPM Advertising innoveert voor Ardennes-Etape. De homepages van La Libre.be en lavenir.net werden aangekleed in de kleuren van het merk. « We gingen nog een stap verder door de omtrek dynamisch te maken (in de vorm van een video) en niet statisch. De ruimte op de...
De gezichten van IPM : Philippe Dautrebande houdt niet van routine
Als groot liefhebber van cultuur, kan Philippe Dautrebande tot in Parijs gaan om er drie culturele tentoonstellingen op één dag te bezoeken. « De laatste keer genoot ik van de Morozov-collectie bij de Louis Vuitton Foundation, daarna ging ik naar het Grand Palais...
Smakelijke advertenties dankzij Gourmandiz
Garnaalkroketten, zoete aardappelgratin… Wat eten we vanavond ? Om u te inspireren vindt u op de site van Gourmandiz talrijke recepten, ingedeeld naar moeilijkheidsgraad, budget of thema. Een schat aan informatie voor maaltijdideeën. Maar ook voor adverteerders biedt...
Meet de effectiviteit van uw campagnes : pre-tests en post-tests op aanvraag
Om de impact van uw reclamecampagne beter te begrijpen, biedt IPM Advertising een nieuwe dienst aan. « Voortaan bieden wij al onze klanten de mogelijkheid om pre- of post-tests uit te voeren dankzij een nieuwe dienst op aanvraag. Voor bepaalde campagnes was het al...
Ontdek ons aanbod voor Batibouw 2022 voor print, digitaal en… tv
De bouwbeurs is er weer: deze vindt plaats van 21 tot 29 mei 2022 op de Heizel. In de media van de IPM groep, heeft Batibouw altijd veel aandacht gekregen, zowel bij redactie als regie. Elk jaar publiceren we een dossier gewijd aan de grootste Belgische beurs voor...
Le JDE.be : De vernieuwde website
Na de herziening van zijn lay-out in september 2021, lanceerde Le JDE woensdag 9 februari zijn vernieuwde website lejde.be . Deze nieuwe site is ontworpen voor kinderen en is nu nog duidelijker, leuker en interessanter. Het biedt een vlottere navigatie en maakt meer...
LN24 sluit zich aan bij IPM. De IPM Group versterkt hierdoor zijn aanbod van kwalitatieve doelgroepen
Op vrijdag 21 januari hebben François le Hodey, CEO van de IPM Group, en Denis Pierrard, Algemeen Directeur, de samenstelling van het nieuwe redactionele directieteam bekendgemaakt. LN24 zal toetreden tot de audiovisuele divisie van IPM en begint het jaar dus met een...
IPM Advertising rekruteert talent voor verschillende jobs
Onze advertentieafdeling is in volle ontwikkeling en rekruteert talent voor verschillende jobs. Neem een kijkje bij onze jobaanbiedingen en sluit aan bij ons team! Ontdek alle vacatures (https://ipmadvertising.be/carrieres/ ) Marketing Intelligence Executive...
Speel kort op de bal om golfspelers te bereiken via La Libre
De golfsport neemt al lang een belangrijke plaats in bij La Libre, met een eigen rubriek op de website (55.000 gebruikers per jaar op https://www.lalibre.be/sports/golf/) en in de pagina’s van de krant. Daar is alle info te vinden over de wedstrijden, een portret van...
De gezichten van IPM Advertising: Caroline Bossaert, fan van trekking, lezen en Portugal
Caroline zegt graag dat er drie plaatsen zijn waar ze zich thuis voelt: Schaarbeek, Brugge… maar ook Cascais in Portugal. “Ik heb er enkele jaren gewoond en heb daar mijn golfkunsten kunnen verbeteren. Golfen is een van mijn favoriete activiteiten. Ik ben dol op dat...
Een onroerend goed zichtbaarder maken dankzij de ‘ItemBoost’, het nieuwe product van Logic-Immo.be
Een nieuw appartementencomplex, een opmerkelijke villa... Sommige onroerende goederen moeten wat meer in de kijker komen om kopers of huurders te vinden. Logic-Immo.be wil de professionals uit de sector zo goed mogelijk helpen, en lanceert daarom een nieuw product in...
La Libre creëert een specifiek kader voor haar regionale adverteerders
La Libre past haar formules voor regionale reclame-inlassingen aan. Voortaan verschijnt er op maandag en op donderdag een regionale dubbele pagina met de reclame van alle edities. Op vrijdag en zaterdag wordt hier ook een dubbele pagina aan gewijd in de edities...
Print of web: wat scoort het best voor reclamecampagnes?
Koop je best mediaruimte op het web of in gedrukte media? Wat scoort het best voor een reclamecampagne? IPM Advertising vroeg aan Bruno Liesse, expert in mediaplanning en consultant gespecialiseerd in media, om dit uit te zoeken. Om adverteerders te helpen hun...
Digitale transformatie van onze advertentieafdeling: de nieuwigheden van 2022
Wat zijn de huidige technologische innovaties en welke zijn in ontwikkeling op onze advertentieafdeling? In het laatste nummer van Media Marketing geven we het woord aan François le Hodey, CEO van IPM Group, Natalia Sanchez, verantwoordelijke AdOperations, en Raphaël...
Een nieuwe rubriek met ‘verbazingwekkende items over wetenschap’ in La Libre vanaf januari 2022
In de media is populaire wetenschap misschien nog nooit zo veel in opspraak geweest. La Libre besteedt er aandacht aan met natuurkundige Fabricio Bucella die maandelijks een verbazingwekkende wetenschapsrubriek over recente wetenschappelijke ontdekkingen zal leveren....
IPM gaat LN24 groter maken
Aanstaande donderdag neemt IPM de leiding bij LN24 en het project is ambitieus: het marktaandeel snel verdubbelen en de zender vergaand promoten in het audiovisuele landschap bij publiek dat op zoek is naar een intelligent en onderhoudend aanbod. Sterke merken,...
Uw reclame op het juiste moment op de juiste plek: het voorbeeld van DVV op Logic-Immo.be
Bij IPM Advertising vindt de adverteerder die een nieuwe doelgroep wil bereiken, altijd een oplossing die perfect bij zijn behoeften past. Verzekeringsgroep DVV koos op het vastgoedplatform Logic-Immo.be voor gerichte en uiterst gepersonaliseerde aanbiedingen...
L’Avenir en IPM vieren één jaar samenvoeging: het resultaat van een succesvolle samenwerking
‘De fusie tussen L’Avenir en IPM is snel en met enthousiasme tot stand gekomen en is volgens iedereen een groot succes.’ Dat stelt François le Hodey, CEO van IPM, een jaar na de overname van L’Avenir en Moustique vast. Evaluatie van een jaar waarin de integratie in...
Gezichten van IPM Advertising: Pierre Jehin, tussen de kleine advertenties en achter de decks
Hij studeerde klassieke filologie na architectuur te hebben geprobeerd en probeerde les te geven op de middelbare school maar vond daar zijn draai niet. Hij liet alles een paar keer achter zich om het leven van een eclectische DJ en enthousiaste wielrenner te leiden...
La Libre Etudiant: een nieuwe rubriek die rechtstreeks op jongeren is gericht
De nieuwe rubriek van Lalibre.be, met inhoud voor studenten en jongvolwassenen, ging afgelopen oktober online en is een doorslaand succes. Aangestuurd door een Facebook-pagina die al een paar jaar bestaat, worden de artikelen in deze rubriek enthousiast aangeklikt....
Sophie Vanderwinkel en Thierry Hottat treden toe tot IPM Advertising
IPM Group kondigt de benoeming aan van Sophie Vanderwinkel tot General Manager van haar advertentieafdeling en van Thierry Hottat als Operational Director. ‘Afgelopen juni overleed Henry Visart wat voor iedereen een grote schok was. Het managementteam heeft de...
In januari staan onze media geheel in het teken van de Autosalon
Ter gelegenheid van de 99e Brussels Motorshow (15 tot 23 januari) zullen La Libre, La DH, Paris Match, L'Avenir en Moustique de auto en kwesties rondom het vervoer in de kijker zetten. Doe mee aan deze spannende redactionele activiteit en reserveer uw...
Paris Match in 2022: een kalender met uiteenlopende thema’s
In januari staat de auto in de schijnwerpers. In juni uurwerken. In november juwelen. En ga zo maar door! Paris Match België biedt haar adverteerders het hele jaar door redactionele contexten naar keuze om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen...
Logic-Immo.be aanwezig op FEDERIA-congres
Om de vernieuwde Logic-Immo.be website voor te stellen samen met het spectrum aan mogelijkheden voor zichtbaarheid van de Belgische makelaars op onze partnerwebsites, namen de vertegenwoordigers van Logic-Immo.be deel aan het congres Federia 2021 op 15 oktober jl. in...
De Gezichten van IPM Advertising: Océane Bassani, nieuwe klanten kunnen niet om haar heen
Als fervent surfster op het web of tijdens haar wandelingen zoekend naar potentiële klanten en nieuwe merken die in het stadslandschap opdoemen, is Océane Bassani verantwoordelijk voor de prospectie en het onderhouden van contacten met adverteerders voor de uitgaven...
Speciale uitgave voor de Feestdagen van Gourmandiz: interessante gelegenheid voor adverteerders
Op 17 december ontvangen de lezers van La Libre en La DH het speciale nummer voor de Feestdagen met het supplement Gourmandiz: dé bijbel voor de voorbereidingen van de kerstdagen en oudejaarsavond. Mis deze kans niet om de aandacht te vestigen op uw aanbod met deze...
De gezichten van IPM Advertising: Alexis Kahil, digitale autodidact
Voor hij als Ad Operations Web Executive aan de slag ging bij IPM Advertising, had Alexis Kahil al kunnen proeven van tal van andere jobs: leerkracht, scenarist, barman, youtuber, filmregisseur! Deze autodidact met een passie voor cinema en digitale cultuur is vandaag...
SmartBox Logic-Immo.be: uw vastgoedaanbod op al onze partnersites
Logic-Immo.be innoveert en stelt op zijn netwerk van partnerwebsites een nieuw reclamehulpmiddel ter beschikking van vastgoedkantoren. Een gouden kans op een verhoogde zichtbaarheid op Lalibre.be, La DH.be, Lavenir.net en ParisMatch.be in het Frans of Sporza, Eén,...
Binnenkort de feesteditie van Paris Match België
Dit is een van de meest gelezen nummers van het jaar. Onze lezers kijken vol ongeduld uit naar de speciale feesteditie van Paris Match, vol feestelijke onderwerpen, gastronomie en cadeau-ideeën, die op 2 december verschijnt. Aan de adverteerders wordt gevraagd om...
Een supplement ‘Feestelijk Brussel’ in het kader van Winterpret
Na maanden van social distancing staat deze editie van Winterpret in het teken van weerzien en samen dingen beleven, een menselijke waarde die de Belgen hoog in het vaandel dragen. Vijf weken lang, van 26 november tot 2 januari, verschijnen de traditionele...