De Gezichten van IPM Advertising: Océane Bassani, nieuwe klanten kunnen niet om haar heen

Als fervent surfster op het web of tijdens haar wandelingen zoekend naar potentiële klanten en nieuwe merken die in het stadslandschap opdoemen, is Océane Bassani verantwoordelijk voor de prospectie en het onderhouden van contacten met adverteerders voor de uitgaven en websites van IPM Advertising. Geen enkel bedrijf dat op zoek is naar nieuwe mogelijkheden om […]

Als fervent surfster op het web of tijdens haar wandelingen zoekend naar potentiële klanten en nieuwe merken die in het stadslandschap opdoemen, is Océane Bassani verantwoordelijk voor de prospectie en het onderhouden van contacten met adverteerders voor de uitgaven en websites van IPM Advertising. Geen enkel bedrijf dat op zoek is naar nieuwe mogelijkheden om te adverteren ontsnapt aan het oog van onze Direct Market Key Account Manager.

“Ik houd me bezig met de ontwikkeling van de klantenportefeuille,” laat Océane weten: “Het gaat mij evenzeer om het eerste contact met hen, waarbij ik hen laat kennismaken met het gamma van onze reclameproducten, als het ontwikkelen van een duurzame relatie waarbij wij samen creatieve oplossingen vinden om aan hun behoeften te voldoen en van hen trouwe klanten te maken.” 

Zij weet haar nieuwe klanten overal te vinden: het is met name haar taak de commerciële wereld nauwlettend in de gaten te houden en snel de marktbewegingen te identificeren en nieuwe spelers op te merken. Soms is het een affiche op een bushokje dat haar nieuwsgierig maakt en haar naar een potentiële klant leidt. Andere keren ontdekt ze een merk terwijl ze op het web surft – of in een van de tientallen nieuwsbrieven waarop ze is geabonneerd. Haar oog neemt nooit een pauze: ik moet gewoon alles zien en horen.

“Als ik eenmaal een potentiële klant heb geïdentificeerd en contact met hem maak, zijn doorzettingsvermogen en creativiteit de sleutelwoorden,” verklaart ze: “Er is veel vraag naar merken en hun vertegenwoordigers zijn niet zo gemakkelijk te overtuigen. Het is de kunst hen te benaderen met een gepersonaliseerd aanbod, afgestemd op hun activiteiten en behoeften.”

Haar taak bestaat ook uit het werven van klanten volgens een coherente kalender – producten kunnen bijvoorbeeld het best worden uitgestald op bepaalde tijdstippen van het jaar of in samenhang met bepaalde evenementen. De relatie met de klant moet ook gebaseerd zijn op een echte match tussen hun aanbod en dat van IPM, en daarvoor zijn genoeg kansen: sommige merken komen als vanzelfsprekend terecht bij Paris Match, andere bij een podcast van La Libre en weer andere zullen de lezers van La DH of de abonnees van het Linkedin-account van Logic-Immo.be aanspreken. Andere merken passen daarentegen op meer plaatsen met een paar variaties in toon en stijl.

Als tiener flirtte ze met het idee om journalist te worden. Maar toen zij het vak marketing ontdekte, aarzelde zij niet om de masteropleiding in communicatiestrategieën en digitale cultuur aan de UCL te volgen. Haar studie heeft haar voorbereid op een ‘mediawereld in crisis’, waarbij een sterk gevoel voor innovatie en een brede digitale cultuur vereist is. We moeten innovatief zijn en brede campagnes voorstellen, van digitaal tot print, met aanpak op maat die rekening houdt met de specifieke kenmerken van elk medium,” benadrukt ze.  Het komt er vaak op aan de klant te verrassen met oplossingen waarvan hij niet op de hoogte was en die hij niet had overwogen, zoals campagnes met influencers op Instagram, waarmee we de laatste tijd veel succes hebben. »

Als fanatieke sportvrouw houdt Océane van veeleisende disciplines en is zij gedreven om zichzelf te overtreffen. Het is mogelijk haar tijdens een Crossfit-workout tegen te komen, ze houdt namelijk van sporten die haar constant uitdagen. 

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Volgens een recente studie (Video Observe march 2022, IP) keek de Belg in 2021 gemiddeld 5u13 naar video-inhoud per dag. Gemiddeld zou 63% van deze inhoud gerelateerd zijn aan televisie, de rest zou web-inhoud of social media content zijn. De TV generatie en de...

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante...