De gezichten van IPM Advertising: Caroline Bossaert, fan van trekking, lezen en Portugal

Caroline zegt graag dat er drie plaatsen zijn waar ze zich thuis voelt:  Schaarbeek, Brugge… maar ook Cascais in Portugal. “Ik heb er enkele jaren gewoond en heb daar mijn golfkunsten kunnen verbeteren. Golfen is een van mijn favoriete activiteiten. Ik ben dol op dat land waar de mensen vriendelijk zijn en het leven eenvoudig. […]

Caroline zegt graag dat er drie plaatsen zijn waar ze zich thuis voelt:  Schaarbeek, Brugge… maar ook Cascais in Portugal. “Ik heb er enkele jaren gewoond en heb daar mijn golfkunsten kunnen verbeteren. Golfen is een van mijn favoriete activiteiten. Ik ben dol op dat land waar de mensen vriendelijk zijn en het leven eenvoudig. Het is er goed leven. Dat spreekt me enorm aan”, vertelt ze. “Ik moet in de buitenlucht kunnen zijn. Zodra het weer het toelaat, installeer ik me in mijn Schaarbeekse tuin om te lezen. Ik ben verknocht aan Schaarbeek, de buurtwinkels, de mensen en het Josaphat-park.”

Caroline is afkomstig van Brugge, maar perfect tweetalig. Ze heeft drie (grote) kinderen. Na haar opleiding Romaanse filologie werkte ze in verschillende Franstalige reclamebureaus. Daar heeft ze indrukwekkende kennis opgedaan over zowel media als adverteerders. Sinds 4 jaar werkt ze bij IPM Advertising als Head of Sales – Direct Market. “Ik sta rechtstreeks in contact met de adverteerders. Wat ik vooral op prijs stel in mijn werk, is de creativiteit die nodig is om tegemoet te komen aan hun wensen. Volgens mij verkopen we niet gewoon een reclame in een krant. Je hebt een visie van 360 graden nodig, waarin zowel print als de digitale kanalen aan bod komen, en met de klemtoon op inhoud die gekoppeld wordt aan productadvertenties. Die matching tot stand brengen is echt mijn passie.” Bij de herpositionering van IPM Advertising heeft Caroline ook meegewerkt aan het ontstaan van de nieuwe baseline ‘Media en Marketing Factory” die de nieuwe visie in de praktijk vertaalt.

Een andere hobby die ze erop nahoudt is trekking, en 30 km per dag afleggen is voor haar niet uitzonderlijk. Momenteel beheert Caroline een team van een tiental mensen. “We geven een dertigtal dossiers per jaar uit, waaronder Gourmandiz dat ik een beetje als mijn geesteskind beschouw. In het begin was het een website en nu is het een tijdschrift.” Binnen het team legt elke medewerker zich op een specifieke sector toe of ondersteunt hij/zij de collega’s op transversale wijze.  Caroline begeleidt hen, vanuit de bekommernis om altijd ideeën voor te stellen die in de smaak vallen bij de klant én aansluiten bij het DNA van IPM Advertising.

Door dit portret zin gekregen om aan te sluiten bij de grote familie van IPM Advertising?

Kijk eens naar onze jobaanbiedingen hier : https://ipmadvertising.be/carrieres/ 

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Volgens een recente studie (Video Observe march 2022, IP) keek de Belg in 2021 gemiddeld 5u13 naar video-inhoud per dag. Gemiddeld zou 63% van deze inhoud gerelateerd zijn aan televisie, de rest zou web-inhoud of social media content zijn. De TV generatie en de...

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante...