DH Les Sports+ : dé referentiepartner ook voor e-sports

Door Covid zijn de Belgen zich steeds meer gaan interesseren voor e-sports, online videogames-competitie. Tijdens de coronapandemie keek 57% van het Belgische publiek, in 2020 of 2021, voor het eerst naar e-sports op platformen zoals Twitch. Dat blijkt uit een…
1 maart 2022

Door Covid zijn de Belgen zich steeds meer gaan interesseren voor e-sports, online videogames-competitie. Tijdens de coronapandemie keek 57% van het Belgische publiek, in 2020 of 2021, voor het eerst naar e-sports op platformen zoals Twitch. Dat blijkt uit een recente studie van Deloite waarover la DH verslag heeft uitgebracht.

Om meer inzicht te krijgen in de e-sports, hebben we enkele vragen gesteld aan Alexis Colin, Product Manager E-sport bij IPM Group.

                       

Wat is het typische profiel van mensen die geïnteresseerd zijn in e-sports in België ?

Het zijn overwegend mannen, met een sportief profiel aangezien 70% zich identificeert als sportliefhebber. In ons land, blijft het voetbalspel FIFA één van de meest populaire e-sports. Hun leeftijd kan variëren van 14 tot 50 jaar oud en ze behoren tot verschillende sociaaleconomische categorieën. Kortom, je kunt zowel een arbeider als een manager bereiken omdat het toegankelijk blijft voor de meerderheid van de bevolking.

2022 wordt een sleuteljaar voor deze discipline in België dankzij een groot evenement. Kunt u daar iets meer over vertellen ?

België loopt een beetje achter ten opzichte van andere Europese landen, maar er zit schot in. Mede dankzij het WK dat doorgaat in mei in Antwerpen, de «CS:GO Major». Van 19 tot 22 mei, zullen 50.000 mensen het Sportpaleis vullen. 24 teams van over de hele wereld zullen strijden voor een prijzenpot van 1 miljoen dollar. Meer dan 150 miljoen mensen zullen dit toernooi online volgen.   Het is een goede opportuniteit om meer over e-sports te kunnen spreken in de media.

Wat is de positie van DH Les Sports+ ? En waarom kunnen we DH Les Sports+ beschouwen als dé referentiepartner ?

Als sportnieuws specialist, kunnen wij niet anders dan deze discipline in de actualiteit te brengen. Wij hebben een e-sports rubriek met een gemiddelde van 10.800 gelezen pagina’s per maand en 9000 bezoekers.

Op Facebook heeft de e-sports pagina (https://www.facebook.com/EsportsDH ) in totaal 12 000 abonnees, met een toename van 2000 abonnees het afgelopen jaar. 53 % van onze doelgroep is tussen 19 en 34 jaar oud, en voornamelijk afkomstig uit Charleroi, Namen, Luik en Brussel.

Elke week brengen wij het laatste nieuws aangaande e-sports in een video via samenwerkingen met youtubers en gamers.

Wat voor soort partnerschap stelt u voor ?

Wij willen aanwezig zijn op de belangrijkste toernooien in Franstalig België, via uitwisseling van visibiliteit. Wij hebben samenwerkingsakkoorden met grote spelers zoals het grootste nationale e-sports bedrijf. We zijn eveneens partner van een 100% Belgisch toernooi « Counter frites » voor Franstalig België.

Of het nu gaat om grote structuren of organisaties van een meer bescheiden omvang, wij staan altijd open voor samenwerkingsakkoorden. Onze deur staat open.

Benieuwd naar alle opportuniteiten in e-sports? Contacteer Alexis Colin Alexis.Colin@IPMGroup.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...