Meet de effectiviteit van uw campagnes : pre-tests en post-tests op aanvraag

Om de impact van uw reclamecampagne beter te begrijpen, biedt IPM Advertising een nieuwe dienst aan. « Voortaan bieden wij al onze klanten de mogelijkheid om pre- of post-tests uit te voeren dankzij een nieuwe dienst op aanvraag. Voor bepaalde campagnes…
28 februari 2022

Om de impact van uw reclamecampagne beter te begrijpen, biedt IPM Advertising een nieuwe dienst aan. « Voortaan bieden wij al onze klanten de mogelijkheid om pre- of post-tests uit te voeren dankzij een nieuwe dienst op aanvraag. Voor bepaalde campagnes was het al mogelijk om vier keer per jaar post-tests uit te voeren met IPM AdTrackers. Deze service is nu uitgebreid: pre-tests zijn ook mogelijk en deze service is beschikbaar voor elk type campagne », vertelt Sibylle de Meeûs, Head of Sales – Agencies Market bij IPM Advertising.

De creatie van deze dienst is bedoeld om adverteerders alle essentiële informatie te bieden om hun mediaplan te optimaliseren.

Post-tests die verder gaan dan louter de standaard vragen

De post-tests worden uitgevoerd door Accurate, een onafhankelijk bureau, via een webpanel op een steekproef van 300 mensen om de herkenning of attributie van een campagne te beoordelen. De adverteerder kan andere campagnespecifieke vragen toevoegen, zoals bijvoorbeeld « Verandert deze advertentie de merkperceptie ? » of andere meer gepersonaliseerde vragen. De post-tests bieden dus nauwkeurige en relevante informatie, die verder gaat dan het meten van de herinnering. Deze innovatieve service is beschikbaar vanaf 2500 € per campagne.

Kwalitatieve pre-tests

Om adverteerders te ondersteunen en hen impactvolle campagnes aan te bieden, lanceert IPM Advertising ook een aanbod aan pre-tests. De kosten bedragen 2400 €. « Bij twijfel over een creatie, een toon of een advertentie hebben pre-tests het voordeel dat ze de beslissing objectiever maken », legt Sibylle de Meeûs uit.

Concreet : Bruno Liesse, onafhankelijk expert en mediaconsultant, realiseert deze pre-tests via kwalitatieve interviews met 20 personen, geselecteerd op basis van de doelgroep.

« Met deze twee diensten, tonen we onze wens om nog verder te gaan, om effectieve campagnes uit te zenden op het meest relevante moment. Als « Média et Marketing Factory », zet IPM Advertising de ondersteuning van adverteerders verder”, besluit Sibylle de Meeûs.

Interesse in pre-tests of post-tests voor uw campagnes? Bespreek het met  Sibylle de Meeûs, Head of Sales – Agencies Market :  [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...