Sophie Vanderwinkel en Thierry Hottat treden toe tot IPM Advertising

IPM Group kondigt de benoeming aan van Sophie Vanderwinkel tot General Manager van haar advertentieafdeling en van Thierry Hottat als Operational Director. ‘Afgelopen juni overleed Henry Visart wat voor iedereen een grote schok was. Het managementteam heeft de overgang in…
21 december 2021

IPM Group kondigt de benoeming aan van Sophie Vanderwinkel tot General Manager van haar advertentieafdeling en van Thierry Hottat als Operational Director.

‘Afgelopen juni overleed Henry Visart wat voor iedereen een grote schok was. Het managementteam heeft de overgang in de afgelopen zes maanden opmerkelijk goed doorstaan. De tijd is gekomen om de advertentieafdeling te versterken om klaar te zijn voor 2022 dat een spannend jaar belooft te worden.’ Sophie en Thierry zijn twee geweldige professionals die elkaar perfect aanvullen en met onze 4 afdelingshoofden, Sibylle de Meeus, Natalia Sanchez, Caroline Bossaert en Pascaline Goffin hebben we een sterk team. Michel Mabille, Directeur Innovaties van de Group, zal zijn expertise inzetten voor de strategie van de advertentieafdeling.’

De loopbaan van Sophie Vanderwinkel

Na haar master aan de Universiteit van Louvain la Neuve gaat Sophie aan de slag bij Sanoma waar ze 20 jaar werkt, van 1998 tot 2018.
Bij Sanoma krijgt Sophie de kans om alle belangrijke taken van een advertentieafdeling te ontdekken: van marketing tot verkoop, strategie, teambeheer en rapportering.
Van 2013 tot 2018 is Sophie Sales and Marketing Director B2B2C bij Sanoma.
Na de overname van de tijdschriftenactiviteiten van Sanoma door Roularta neemt Sophie de leiding over het mediabureau Mediaplus op zich.
In 2020 stapt Sophie over naar de wereld van digitale start-ups als Chief Sales & Marketing Officer bij CIKISI.

De loopbaan van Thierry Hottat

Thierry heeft ook een indrukwekkende loopbaan. Na zijn studies aan het ICHEC en IESN, begint hij in 1989 bij het mediabureau Young & Rubicam en daarna Léo Burnett in mediaplanning en campagnebeheer. Vervolgens stapt hij over naar het mediabureau Eurospace/Space om op de redactie van Sanoma terecht te komen waar hij tussen 1999 en 2008 opklimt tot verantwoordelijke voor nieuwe media. Zijn interesse voor technologie brengt hem ertoe om tussen 2009 en 2011 leiding te geven aan de verkoop van een e-bookproduct in Nederland, België, Frankrijk en Luxemburg.  In 2011 keert hij terug naar een uitgeverij, Produpress (Autogids, Immoweb, …), waar hij Head of Marketing and Sales Administration is.
Vanwege zijn passie voor technologische innovatie zal Thierry samen met Natalia en Raphaël Stuyckx al onze inspanningen voortzetten om van IPM een referentie in de wereld van de digitale reclame te maken.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...

Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum 

Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum 

Moustique wordt 100 jaar in november 2024. Het is dan ook een bijzonder jaar voor Moustique, dat een spiegel van de tijdgeest is met zijn relevante en ietwat aparte kijk op actuele zaken. Het komt niet vaak voor dat je je 100ste verjaardag kunt vieren! Ter gelegenheid...

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...