De titels van IPM : een sterk digitaal aanbod

Talrijke perstitels vormen ons uitstekend digitaal en gedrukt aanbod. Hier volgt een overzicht van hun webprestaties en wat al deze sites u te bieden hebben. Bij IPM Advertising zijn de commerciële mogelijkheden voor adverteerders uitgebreid en gevarieerd of het nu…
5 april 2022

Talrijke perstitels vormen ons uitstekend digitaal en gedrukt aanbod. Hier volgt een overzicht van hun webprestaties en wat al deze sites u te bieden hebben.

Bij IPM Advertising zijn de commerciële mogelijkheden voor adverteerders uitgebreid en gevarieerd of het nu gaat om digitale formaten, partnerschappen of zelfs een programmatisch aanbod. Onze merken en perstitels groeien, met behoud van de ambitie om het beste van print en digitaal te combineren.

DH.be, sport en e-sports

In cijfers uitgedrukt, heeft dh.be 400.000 Belgische bezoekers/dag, voor meer dan 1 500 000 bekeken pagina’s per dag.

We voorzien heel wat projecten voor deze DH.be site. De site krijgt binnenkort een totaal nieuwe look. In 2022, richt DH.be zich ook op e-sports, met name via een speciale e-sports rubriek en door als partner op te treden bij tal van e-sports evenementen het hele jaar door. Voor wie interesse heeft zijn er heel wat mooie opportuniteiten.

Wat sociale media betreft telt la DH 39 Facebook-pagina’s, regionale pagina’s, pagina’s met betrekking tot een welbepaalde sport, of pagina’s per sportteam. Alle pagina’s samen bereiken meer dan 775.000 fans !

LaLibre.be op de eerste lijn voor de Franse presidentsverkiezingen

LaLibre.be zal vanaf maandag 4 april online non-stop live verslag uitbrengen over de Franse presidentsverkiezingen. De uitslag van de eerste ronde van de Franse verkiezingen op 10/04 zal rond 18.30 uur bekend worden gemaakt, een belangrijke mijlpaal voor de liefhebbers van politiek en actualiteit ! Dit zal waarschijnlijk leiden tot meer verkeer op de site met kwaliteitsnieuws, waarvan de cijfers blijven stijgen. Tussen december en maart steeg het aantal unieke Belgische bezoekers met 12% per dag, wat resulteerde in een stijging van het aantal bekeken pagina’s met 17% per dag.

LaLibre.be positioneert zich als een geloofwaardig en wettelijk medium en checkt continu in de nauwkeurigheid van de informatie. Zodoende is de rubriek « La Source » ontstaan.

Ander belangrijk project: Lalibre.be werkt samen met de data-afdeling van IPM aangaande het onderwerp “welke verplaatsingen maken de belangrijkste kandidaten voor de Franse presidentsverkiezingen ?” De databank is ruim: “wij gaan terug in de tijd tot 1 januari want heel wat verplaatsingen werden geregistreerd. Het idee is om dit alles in kaart te brengen en uiteindelijk te bepalen tot wie de kandidaten zich richten,” verklaart Jonas Legge, hoofdredacteur van de site. Publicatie verwacht op zaterdag 9 april.

Nieuwe website voor lavenir.net, nieuwe opportuniteiten voor adverteerders

De regionale nieuwssite lavenir.net heeft een make-over gekregen met een beter uitgewerkt en gestructureerd design. De aanpassingen, die gericht zijn op een betere leeservaring, komen ook adverteerders ten goede, aangezien hun online advertenties beter in de nieuwsfeed geïntegreerd zijn. Dankzij een betere positionering van redactionele content per regio, kunnen regionale adverteerders dankzij geolocatie hun visibiliteit optimaliseren. De site geeft een prominente plaats aan video’s, pre-roll of in-read advertentieruimtes vormen daarom een echte kans voor merken. Aan het hoofdmenu is een nieuwe sectie toegevoegd, die van de commerciële bestanden die nu naast de gedrukte versie ook online beschikbaar zijn. Voor meer informatie over de site of de nieuwigheden, klik hier.

Topprestaties van Parismatch.be en Moustique.be

Ook de websites van onze magazines doen het goed. In februari 2022 telde Parismatch.be meer dan 360.000 unieke Belgische surfers. Het is de tweede nieuwsmagazinesite in termen van unieke Belgische surfers per dag. Binnenkort komt op de site ook het video-interview van de laatste Top Chef-kandidaten eind maart. Dat zal het aantal bezoekers wellicht doen toenemen. En er komen ook dossiers over gezondheid in de komende maanden.

Paris Match Belgique is ook een hit op sociale media, met een video die deze maand meer dan 2 miljoen keer is bekeken op Facebook.

Moustique.be blijft groeien. Tussen december 2021 en maart 2022, kende de site een indrukwekkende stijging van meer dan 20% unieke Belgische surfers per dag, en ook van meer dan 20% in termen van bekeken pagina’s per dag.

Moustique heeft ook een grote aanhang op sociale media meer bepaald met de Facebook-pagina, welke in de eerste week van maart het hoogste gemiddelde aantal kliks per dag over de afgelopen 4 maanden ontving.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...