DH Radio krijgt zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug

Ter herinnering: toen het frequentieplan in september 2019 werd gewijzigd, heeft de CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel, Franse overheidsinstantie voor de regulering van de audiovisuele sector) DH Radio, waarvan het netwerk aan LN24 was toegewezen, niet behouden. De persgroep IPM,…
4 april 2022

Ter herinnering: toen het frequentieplan in september 2019 werd gewijzigd, heeft de CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel, Franse overheidsinstantie voor de regulering van de audiovisuele sector)

DH Radio, waarvan het netwerk aan LN24 was toegewezen, niet behouden.

De persgroep IPM, uitgever van DH Radio, had onmiddellijk verschillende beroepen ingesteld bij de Raad van State om dit uitsluitingsbesluit op te schorten. In afwachting van een eindbeslissing van de Raad van State, die de argumenten van de IPM heeft aanvaard, heeft de CSA besloten de verschillende radiozenders waarop deze beroepen betrekking hebben (DH Radio, NRJ, FUN en Contact), toe te staan hun uitzendingen voort te zetten in de vorm van een gedoogregeling.

Sindsdien is de situatie geëvolueerd en heeft de IPM Group geïnvesteerd in de 24-uursnieuwszender LN24. Deze integratie verandert onherroepelijk de situatie voor de CSA, die daarom unaniem heeft besloten haar frequentieplan te herzien en DH Radio daarin opnieuw op te nemen.

Dit is uitstekend nieuws voor de teams van DH Radio en de IPM Group die veerkracht en strijdbaarheid hebben getoond om de luisteraars in deze moeilijke periode een kwalitatief hoogstaande dienst te verlenen. Vandaag de dag zal DH Radio zijn ontplooiing kunnen voortzetten en nieuwe strategische thema’s voor verdere studie binnen de groep op gang kunnen brengen.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...