Gezichten van IPM Advertising: Pierre Jehin, tussen de kleine advertenties en achter de decks

Hij studeerde klassieke filologie na architectuur te hebben geprobeerd en probeerde les te geven op de middelbare school maar vond daar zijn draai niet. Hij liet alles een paar keer achter zich om het leven van een eclectische DJ en…
22 december 2021

Hij studeerde klassieke filologie na architectuur te hebben geprobeerd en probeerde les te geven op de middelbare school maar vond daar zijn draai niet. Hij liet alles een paar keer achter zich om het leven van een eclectische DJ en enthousiaste wielrenner te leiden maar pas in de grote IPM-familie vond Pierre Jehin, onze Ad Operations Classified Team Leader, de ruimte om zich professioneel te ontwikkelen.

Hij is een rasechte Brusselaar die lange tijd in het centrum woonde en nu het gemengde gezicht van zijn nieuwe gemeente Laken weet te waarderen. Pierre Jehin is ook een fervent reiziger die graag gaat kijken wat er elders gebeurt en afstand neemt van het België dat hij koestert. Hetzelfde kan van zijn loopbaan worden gezegd: een reeks van komen en gaan en van afstand nemen die hem inzicht gaf. Van klassieke filologie, een studierichting die hij omarmde zonder de wens om leraar te worden (hij had de roeping niet), tot een enthousiaste onderdompeling in een DJ-carrière die doordrenkt was van nogal alternatieve muziek: Pierre Jehin maakte heel wat mee voordat hij in de wereld van de media belandde.

Vandaag verdient hij zijn brood met een vrij concreet beroep. ‘Het schoolsysteem duwt ons enorm in een academische richting’, zegt hij, ‘maar het is toch belangrijk om na te denken over een beroep en niet in het abstracte te blijven.’ Tegenwoordig houdt zijn ‘concrete’ beroep, in het bruisende universum van een persgroep als IPM, hem nieuwsgierig en alert ten aanzien van de grote maatschappelijke vraagstukken en intellectuele debatten die onze wereld door elkaar schudden.

Als Ad Operations Classified Team Leader is Pierre Lehin de hoofdverantwoordelijke voor de rubrieksadvertenties. Maar in 2021 gaat het niet meer alleen om het beantwoorden van de telefoon voor het bewerken van advertenties, dat spreekt voor zich. ‘Ik werd hoofd van de rubrieksadvertenties op een moment dat de dienst steeds verder was gekrompen door een gebrek aan advertenties’, herinnert hij zich. ‘Met de overgang naar digitaal was er behoefte aan het opnieuw uitvinden van de dienst. De andere kranten hadden met name een zelfbedieningsreserveringsruimte voor begrafenisondernemers. Dit is de afgelopen twee jaar mijn missie geweest. We hebben deze nu en zijn tevreden. ’

Hoewel hij enige computervaardigheden nodig had om deze overgangsperiode door te komen, verzekert Pierre ons dat hij geen computerwetenschapper is. ‘Mijn rol bestaat erin het verkeer tussen onze klanten, bijvoorbeeld begrafenisondernemers of families die advertenties plaatsen, en de IT-teams en grafisch vormgevers in goede banen te leiden. Het mooie is dat wij alles van A tot Z doen, van het contact met de klant en het ontvangen van de advertenties tot het versturen van de offertes en de opmaak om ze vervolgens ‘s avonds op de pagina’s van de krant te zetten. Het geeft voldoening om alle stappen van een dergelijke klus te hebben doorlopen. ’

‘Wat ik leuk vind aan IPM Advertising’, zegt hij, ‘is dat het een eclectische plek is om te werken. Het is een microkosmos die de samenleving goed vertegenwoordigt, met zeer diverse persoonlijkheden. Bij de rubrieksadvertenties heb ik gewerkt met voormalige linotypisten, die mij in hun wereld hebben geïntroduceerd, maar ik heb ook contact met de verkopers die een heel andere realiteit hebben. Al deze toffe mensen gaan plezierig met elkaar om. Verschillende meningen worden gedeeld. Het is belangrijk om met elkaar te mengen en open te blijven’, besluit hij.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...