Digitale transformatie van onze advertentieafdeling: de nieuwigheden van 2022

Wat zijn de huidige technologische innovaties en welke zijn in ontwikkeling op onze advertentieafdeling? In het laatste nummer van Media Marketing geven we het woord aan François le Hodey, CEO van IPM Group, Natalia Sanchez, verantwoordelijke AdOperations, en Raphaël Stuyck,…
21 januari 2022

Wat zijn de huidige technologische innovaties en welke zijn in ontwikkeling op onze advertentieafdeling? In het laatste nummer van Media Marketing geven we het woord aan François le Hodey, CEO van IPM Group, Natalia Sanchez, verantwoordelijke AdOperations, en Raphaël Stuyck, Consultant Adtech en Data, en aan verantwoordelijken van IPM Advertising, om een tipje van de sluier te lichten.

IPM Advertising is een sterk presterende digitale speler, die zich onderscheidt door de kwaliteit van de contacten (touchpoint) en de content. De lezers van IPM Group zijn kwalitatief hoogstaander en meer geëngageerd dan die van de Global Players of van de grote technologiebedrijven, wat een echte meerwaarde betekent voor adverteerders.

In de toekomst zullen heel wat projecten het licht zien. Video is een van de sterke doelstellingen voor 2022. Andere cruciale stap: de ontwikkeling van de verwachte cookieloze strategie.

“Onze strategie is duidelijk en we spreken liever over de schrapping van cookies van derden. Want het zal nog altijd mogelijk zijn om cookies op onze websites te plaatsen, maar geen cookies van derden”, onderstreept Raphaël Stuyck. Dat alles met naleving van de AVG en met respect voor de consument.

Vanuit technisch oogpunt heeft de verandering van adserver het onlangs mogelijk gemaakt om de commerciële berichten beter te integreren in het redactiesysteem.

Tot slot is een ‘hyperlokale oplossing’ in ontwikkeling, die gekoppeld zal worden aan de gedrukte versies van de mediamerken. IPM Advertising vertelt er binnenkort meer over.

Dit interview was ook een gelegenheid om de nalatenschap van Henry Visart (de Operational Director van IPM Advertising die enkele maanden geleden overleed) in herinnering te brengen: hij gaf de aanzet tot de voornaamste digitale projecten die de komende maanden concreet vorm zullen krijgen.

Link naar het artikel: MM – p.64

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Vanaf nu kunt u bij IPM uw boodschap linken aan de meteo van de dag.       “Elk van onze dagbladen en sites brengen dagelijks het weerbericht”, verklaart Pascale Biesemans, Key Account Manager. “Het idee is om adverteerders de mogelijkheid te bieden om deze...

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L'Avenir, Paris Match, Moustique, LN24). Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek bevorderen,...

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Batibouw blijft een onmisbaar evenement voor elke Belg die geboren is met een « baksteen in de maag ».   "We hebben speciale aanbiedingen voor adverteerders die rond dit thema willen adverteren, zowel voor, tijdens als na de bouwbeurs", vertelt Caroline Bossaert, Head...

Newsletter IPM Advertising
Restez informé de notre actualité et de nos dernières offres !