Digitale transformatie van onze advertentieafdeling: de nieuwigheden van 2022

Wat zijn de huidige technologische innovaties en welke zijn in ontwikkeling op onze advertentieafdeling? In het laatste nummer van Media Marketing geven we het woord aan François le Hodey, CEO van IPM Group, Natalia Sanchez, verantwoordelijke AdOperations, en Raphaël Stuyck,…
21 januari 2022

Wat zijn de huidige technologische innovaties en welke zijn in ontwikkeling op onze advertentieafdeling? In het laatste nummer van Media Marketing geven we het woord aan François le Hodey, CEO van IPM Group, Natalia Sanchez, verantwoordelijke AdOperations, en Raphaël Stuyck, Consultant Adtech en Data, en aan verantwoordelijken van IPM Advertising, om een tipje van de sluier te lichten.

IPM Advertising is een sterk presterende digitale speler, die zich onderscheidt door de kwaliteit van de contacten (touchpoint) en de content. De lezers van IPM Group zijn kwalitatief hoogstaander en meer geëngageerd dan die van de Global Players of van de grote technologiebedrijven, wat een echte meerwaarde betekent voor adverteerders.

In de toekomst zullen heel wat projecten het licht zien. Video is een van de sterke doelstellingen voor 2022. Andere cruciale stap: de ontwikkeling van de verwachte cookieloze strategie.

“Onze strategie is duidelijk en we spreken liever over de schrapping van cookies van derden. Want het zal nog altijd mogelijk zijn om cookies op onze websites te plaatsen, maar geen cookies van derden”, onderstreept Raphaël Stuyck. Dat alles met naleving van de AVG en met respect voor de consument.

Vanuit technisch oogpunt heeft de verandering van adserver het onlangs mogelijk gemaakt om de commerciële berichten beter te integreren in het redactiesysteem.

Tot slot is een ‘hyperlokale oplossing’ in ontwikkeling, die gekoppeld zal worden aan de gedrukte versies van de mediamerken. IPM Advertising vertelt er binnenkort meer over.

Dit interview was ook een gelegenheid om de nalatenschap van Henry Visart (de Operational Director van IPM Advertising die enkele maanden geleden overleed) in herinnering te brengen: hij gaf de aanzet tot de voornaamste digitale projecten die de komende maanden concreet vorm zullen krijgen.

Link naar het artikel: MM – p.64

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...