Digitale transformatie van onze advertentieafdeling: de nieuwigheden van 2022

Wat zijn de huidige technologische innovaties en welke zijn in ontwikkeling op onze advertentieafdeling? In het laatste nummer van Media Marketing geven we het woord aan François le Hodey, CEO van IPM Group, Natalia Sanchez, verantwoordelijke AdOperations, en Raphaël Stuyck,…
21 januari 2022

Wat zijn de huidige technologische innovaties en welke zijn in ontwikkeling op onze advertentieafdeling? In het laatste nummer van Media Marketing geven we het woord aan François le Hodey, CEO van IPM Group, Natalia Sanchez, verantwoordelijke AdOperations, en Raphaël Stuyck, Consultant Adtech en Data, en aan verantwoordelijken van IPM Advertising, om een tipje van de sluier te lichten.

IPM Advertising is een sterk presterende digitale speler, die zich onderscheidt door de kwaliteit van de contacten (touchpoint) en de content. De lezers van IPM Group zijn kwalitatief hoogstaander en meer geëngageerd dan die van de Global Players of van de grote technologiebedrijven, wat een echte meerwaarde betekent voor adverteerders.

In de toekomst zullen heel wat projecten het licht zien. Video is een van de sterke doelstellingen voor 2022. Andere cruciale stap: de ontwikkeling van de verwachte cookieloze strategie.

“Onze strategie is duidelijk en we spreken liever over de schrapping van cookies van derden. Want het zal nog altijd mogelijk zijn om cookies op onze websites te plaatsen, maar geen cookies van derden”, onderstreept Raphaël Stuyck. Dat alles met naleving van de AVG en met respect voor de consument.

Vanuit technisch oogpunt heeft de verandering van adserver het onlangs mogelijk gemaakt om de commerciële berichten beter te integreren in het redactiesysteem.

Tot slot is een ‘hyperlokale oplossing’ in ontwikkeling, die gekoppeld zal worden aan de gedrukte versies van de mediamerken. IPM Advertising vertelt er binnenkort meer over.

Dit interview was ook een gelegenheid om de nalatenschap van Henry Visart (de Operational Director van IPM Advertising die enkele maanden geleden overleed) in herinnering te brengen: hij gaf de aanzet tot de voornaamste digitale projecten die de komende maanden concreet vorm zullen krijgen.

Link naar het artikel: MM – p.64

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...