Een nieuwe rubriek met ‘verbazingwekkende items over wetenschap’ in La Libre vanaf januari 2022

In de media is populaire wetenschap misschien nog nooit zo veel in opspraak geweest. La Libre besteedt er aandacht aan met natuurkundige Fabricio Bucella die maandelijks een verbazingwekkende wetenschapsrubriek over recente wetenschappelijke ontdekkingen zal leveren. Een kans voor adverteerders om…
21 januari 2022

In de media is populaire wetenschap misschien nog nooit zo veel in opspraak geweest. La Libre besteedt er aandacht aan met natuurkundige Fabricio Bucella die maandelijks een verbazingwekkende wetenschapsrubriek over recente wetenschappelijke ontdekkingen zal leveren. Een kans voor adverteerders om de popularisering van wetenschappen te steunen.

Het publiek van vandaag de dag houdt namelijk van populaire wetenschappen! De dorst naar intellect en kennis is niet meer te stillen bij een zeer uiteenlopend publiek: studenten, jonge professionals nieuwsgierig en op zoek naar innovaties, mensen die sinds kort met pensioen zijn.

Zo stelt La Libre haar pagina’s open aan professor Fabrizio Bucella, natuurkundige aan de Vrije Universiteit van Brussel (VUB), waar hij onder andere lessen geeft over ‘wiskunde van de onzekerheid en de wetten van de logica en het toeval’. La Libre belooft recente wetenschappelijke ontdekkingen te beschrijven met een populaire en sociale benadering, zo niet speels en atypisch, maar zonder de intellectuele nauwgezetheid te verwaarlozen of diepgang te vrezen.

Verrassende onderwerpen

Waarom breekt spaghetti in twee stukken? Dit raadsel fascineerde de beroemde Richard Feynman, ondanks dat hij het niet had opgelost, maar nu heeft hij zeer onlangs de ontwikkeling ervan gevonden. Kan men vossen temmen? Een experiment in Rusland toont aan dat dit wel degelijk mogelijk is! Dit is het soort onderwerpen dat Fabrizio Bucella, die altijd op zoek is naar nieuwe en verbazingwekkende kennis, zal behandelen.

La Libre ziet dit als een geweldige kans voor haar adverteerders om hun merk gedurende 3, 6 of 12 maanden aan deze inhoud te verbinden, in de vorm van een banneradvertentie. Adverteerders in innovatiegerelateerde sectoren zullen zich zonder meer willen associëren met deze wetenschappelijke inhoud die volledig aansluit bij hun belang.

Wilt u de popularisering van de wetenschap steunen en uw merk ermee associëren?

Neem dan contact op met [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...