Een nieuwe rubriek met ‘verbazingwekkende items over wetenschap’ in La Libre vanaf januari 2022

In de media is populaire wetenschap misschien nog nooit zo veel in opspraak geweest. La Libre besteedt er aandacht aan met natuurkundige Fabricio Bucella die maandelijks een verbazingwekkende wetenschapsrubriek over recente wetenschappelijke ontdekkingen zal leveren. Een kans voor adverteerders om…
21 januari 2022

In de media is populaire wetenschap misschien nog nooit zo veel in opspraak geweest. La Libre besteedt er aandacht aan met natuurkundige Fabricio Bucella die maandelijks een verbazingwekkende wetenschapsrubriek over recente wetenschappelijke ontdekkingen zal leveren. Een kans voor adverteerders om de popularisering van wetenschappen te steunen.

Het publiek van vandaag de dag houdt namelijk van populaire wetenschappen! De dorst naar intellect en kennis is niet meer te stillen bij een zeer uiteenlopend publiek: studenten, jonge professionals nieuwsgierig en op zoek naar innovaties, mensen die sinds kort met pensioen zijn.

Zo stelt La Libre haar pagina’s open aan professor Fabrizio Bucella, natuurkundige aan de Vrije Universiteit van Brussel (VUB), waar hij onder andere lessen geeft over ‘wiskunde van de onzekerheid en de wetten van de logica en het toeval’. La Libre belooft recente wetenschappelijke ontdekkingen te beschrijven met een populaire en sociale benadering, zo niet speels en atypisch, maar zonder de intellectuele nauwgezetheid te verwaarlozen of diepgang te vrezen.

Verrassende onderwerpen

Waarom breekt spaghetti in twee stukken? Dit raadsel fascineerde de beroemde Richard Feynman, ondanks dat hij het niet had opgelost, maar nu heeft hij zeer onlangs de ontwikkeling ervan gevonden. Kan men vossen temmen? Een experiment in Rusland toont aan dat dit wel degelijk mogelijk is! Dit is het soort onderwerpen dat Fabrizio Bucella, die altijd op zoek is naar nieuwe en verbazingwekkende kennis, zal behandelen.

La Libre ziet dit als een geweldige kans voor haar adverteerders om hun merk gedurende 3, 6 of 12 maanden aan deze inhoud te verbinden, in de vorm van een banneradvertentie. Adverteerders in innovatiegerelateerde sectoren zullen zich zonder meer willen associëren met deze wetenschappelijke inhoud die volledig aansluit bij hun belang.

Wilt u de popularisering van de wetenschap steunen en uw merk ermee associëren?

Neem dan contact op met Sibylle.deMeeus@IPMAdvertising.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...