De nieuwe rubriek van Lalibre.be, met inhoud voor studenten en jongvolwassenen, ging afgelopen oktober online en is een doorslaand succes. Aangestuurd door een Facebook-pagina die al een paar jaar bestaat, worden de artikelen in deze rubriek enthousiast aangeklikt. Een overzicht.
In november werden bijna 160.000 kliks door Facebook naar de rubriek La Libre Etudiant doorgestuurd. Dat is behoorlijk wat voor dit soort webpagina’s met specifieke inhoud voor een bepaalde bevolkingsgroep. Dit is te danken aan een briljante contentstrategie op sociale netwerken, gericht op indringende beelden maar ook op peilingen, animaties en straatinterviews.
Het is ook te danken aan de vitaliteit van de community die sinds 2018 op deze Facebook-pagina is gebouwd. ‘La Libre richt zich al enkele jaren via sociale netwerken op studenten: het enige wat nog ontbrak, was een echte rubriek op de website om dit aanbod te vervolledigen’, benadrukt Sophie Knapen, Product & Marketing Manager van La Libre Etudiant.
Een journalist is nu voltijds bezig met het bedenken van exclusieve inhoud voor deze pagina. Jessica Flament, hoofd van La Libre Etudiant, kijkt ernaar uit om verslag uit te brengen over de campussen of werkplekken van Belgische jongeren. ‘Ze zijn de toekomst van ons land, de hoofdrolspelers van de wereld van morgen en wij proberen hun realiteit te vertellen en hun visie op onze samenleving weer te geven omdat zij de toekomst zijn’, legt zij uit.
Voorbeelden van artikelen die op La Libre Etudiant te vinden zijn? We deden bijvoorbeeld onlangs verslag over de toestroom van studenten in distrubutiecentra voor voedselpakketten. We publiceren tips en trucs om de blokperiode door te komen. Of artikelen over sport en cultuur die mogelijk aansluiten bij hun interesses.
Naast de exclusieve artikelen die door het team van La Libre Etudiant worden geschreven, maakt de pagina gebruik van de inhoud die door de journalisten van de redactie van La Libre en door de teams van de supplementen wordt geproduceerd.
‘We denken dat veel adverteerders, bijvoorbeeld diegenen die hun doelgroep willen verjongen, mogelijk geïnteresseerd zijn om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen op deze nog onderschatte pagina die het echter erg goed doet’, zegt Sophie Knapen.
‘We bieden hen met name native advertising aan om samen met hen reclamecontent op te stellen die studenten rechtstreeks aanspreekt in plaats van de gebruikelijke advertenties’, voegt ze daaraan toe.
Neem contact op met [email protected] voor meer informatie en om in samenwerking met het dynamische team van La Libre Etudiant inhoud te bedenken.