Moustique en Paris Match denken al aan de zomer : festivals en vakantie in de bergen

De komende zomer is een bron van opportuniteiten in onze IPM magazines. Moustique publiceert een dossier over de pretparken en één over de muziekfestivals terwijl Paris Match een speciale editie voorziet rond de zomervakantie in de bergen. Met Moustique, pretparken en eclectische muziekfestivals Het Moustique magazine publiceert een speciale editie ‘festivals’ op 15 juni, dus […]

De komende zomer is een bron van opportuniteiten in onze IPM magazines. Moustique publiceert een dossier over de pretparken en één over de muziekfestivals terwijl Paris Match een speciale editie voorziet rond de zomervakantie in de bergen.

Met Moustique, pretparken en eclectische muziekfestivals

Het Moustique magazine publiceert een speciale editie ‘festivals’ op 15 juni, dus 3 dagen voor het ‘Fête de la Musique’, bij de start van de muzikale zomer. « De zomerfestivals zijn een Belgische specialiteit : er zijn heel wat festivals te bezoeken, met een verscheidenheid aan festivalgangers en muziekgenres. Het concert van Stromae in Werchter en het optreden van de Stones in juli toont aan dat onze muzikale zomer verschillende generaties en genres overschrijdt », verklaart Jean-Luc Cambier, hoofdredacteur. De laatste twee jaar zijn heel wat festivals verplaatst, geannuleerd of maar gedeeltelijk doorgegaan. Sommige festivals zullen langer duren dit jaar om een ruimere programmatie mogelijk te maken. 2022 wordt dus een jaar met uitdagingen en vraagtekens. En we gaan dieper in op deze uitdagingen en vragen in ons dossier van midden juni ».

Het weekblad is geloofwaardig in het Franse culturele landschap. « Wij worden erkend voor onze expertise. Bij Moustique zeggen we wat we van festivals vinden en welke je niet mag missen. Live optreden blijft belangrijk voor de artiesten. Het is op het podium dat we zien welke opkomende artiesten iets in hun mars en hun stembanden hebben.  Onze lezers weten dat Moustique opbouwende kritiek levert, want wij wensen dat de Belgische festivals, en de rockfestivals in het bijzonder, een goede reputatie kunnen bewaren ».

Moustique magazine is partner van onder meer de volgende festivals:  Fête de la Musique, Arena5, Esperanzah!, Francofolies, Gaume Jazz Festival, Cabaret Vert, W-Festival, Les Solidarités, Fiesta City, Atom.

Nieuwe, uitgestelde of thema festivals in Paris Match

Ook Paris Match Belgique beleeft een zomer vol muziek en festivals. Wegens Covid-19 is er gedurende twee jaar geen enkel festival kunnen doorgaan wat tot heel wat frustraties heeft geleid bij liefhebbers van muziek en zang. België is het land van de festivals en Parismatch.be concentreert zich dan ook al jaren op onze Belgische festivals en vooral op de nieuwe, uitgestelde of thema festivals.  Om een paar voorbeelden te noemen: het Horst Festival in Vilvoorde, Les Aralunaires in Aarlen, de Balkan Trafik en de Nuits Botaniques in Brussel zullen ruim aan bod komen. En dit zijn slechts enkele voorbeelden! De zomer zal heet, lang en levendig zijn.

Vakantie in de bergen volgens Paris Match

Deze zomer legt Paris Match de focus op de gezonde berglucht. « Op 26 mei publiceert Paris Match een speciale editie over de zomervakantie in de bergen », verklaart Jean-Pierre Tordeurs. « In België, en in meer dan 100 landen over de hele wereld, beschrijft Paris Match de actualiteit als was het een groot schouwspel. Het is in die optiek dat we in ons kwaliteitsmagazine originele presentaties willen brengen in woord en beeld aan de hand van speciale edities die perfect aansluiten bij de redactionele inhoud ».

Ter herinnering: Paris Match is het belangrijkste actualiteitenmagazine in het segment vrouwen boven de 35 (met 47,3% van het lezerspubliek). Het magazine bereikt in totaal 289.000 lezers per week bij een oplage van 46.500 exemplaren. Een crossmedia verdeling tussen print en web is uiteraard gepland om de advertentie- en merkprestaties te optimaliseren. Parismatch.be telt 25.000 bezoekers/dag, 1.700.000 pageviews/maand (vanaf januari 2022), 68.000 fans of volgers op Facebook en Instagram, alsook 8.650 abonnees op de newsletter.

Eind juni verschijnt er weer een speciale editie met als thema vakantie in Zuid-Frankrijk.

Bron doelgroep gegevens : CIM PRESS 2020 en CIM Internet jan 2022

Om te adverteren in de speciale edities van Paris Match, gelieve contact op te nemen met Jean-Pierre Tordeurs, Manager Paris Match Belux, Jean-pierre.tordeurs@parismatch.be – 0475 511 462

Voor meer informatie over de opportuniteiten bij Moustique, neem contact op met Dorian Leurquin, Direct market key account manager, dorian.leurquin@ipmadvertising.be  – 0470 93 39 64.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Volgens een recente studie (Video Observe march 2022, IP) keek de Belg in 2021 gemiddeld 5u13 naar video-inhoud per dag. Gemiddeld zou 63% van deze inhoud gerelateerd zijn aan televisie, de rest zou web-inhoud of social media content zijn. De TV generatie en de...

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante...

Wielerwedstrijden : in het wiel van een DH-sportjournalist

Wielerwedstrijden : in het wiel van een DH-sportjournalist

Wielrennen en ons publiek is een groot liefdesverhaal. 13,5% van la DH-lezers gaat minstens één keer per jaar naar een professionele wielerwedstrijd. En de lezers van al onze dagbladtitels (DH, La Libre, L'Avenir) zijn zeer selectief, met een score van 133. Een blik...