De gezichten van IPM : Thierry Hottat

« Ik was werkzaam in creatieve bureaus in de jaren ‘90, op het departement planning. De sfeer was best crazy toen », onthoudt Thierry Hottat, Operations Director van IPM Advertising. Daarna ging hij aan de slag bij een mediaplanningsbureau en stapte…
3 mei 2022

« Ik was werkzaam in creatieve bureaus in de jaren ‘90, op het departement planning. De sfeer was best crazy toen », onthoudt Thierry Hottat, Operations Director van IPM Advertising.

Daarna ging hij aan de slag bij een mediaplanningsbureau en stapte dan over naar de uitgeverskant. « Ik heb 10 jaar bij Sanoma gewerkt, eerst als ‘verantwoordelijke media-agentschappen’ en daarna bij het opzetten van de online reclame afdeling in het begin van de jaren 2000 ». Thierry zette zijn carrière verder bij een andere uitgever: “Daar legden we ons toe op alles wat te maken heeft met data en programmering. Het is complex, maar het is een domein waar ik veel interesse voor heb. Het is innovatief en technologisch ».

Na wat omzwervingen te hebben gemaakt doorheen de evolutie van de reclamewereld, is Thierry dus onlangs gestrand bij IPM Advertising. « Voor mij is het een regie die vooroploopt in technologie, al is dat in de buitenwereld weinig bekend. We hebben heel wat krachtige tools tot onze beschikking.  Wat mij ook verbaast is de bereikte omvang van de doelgroep door al die verschillende IPM media. In total reach, is het aanzienlijk. We bereiken een groot deel van de Belgische Franstalige bevolking.  We hebben dagbladen, tijdschriften, websites, video’s, audio, TV, … Dit maakt onze job boeiend : we kunnen een adverteerder een totaaloplossing bieden via online, offline en elke andere vorm van ondersteuning. We hebben de titels, het talent en de tools… we kunnen geweldige dingen doen !».

Cuba libre en Nikkormat

Het is niet alleen in zijn professionele carrière dat Thierry talloze ervaringen en ontmoetingen heeft. Hij houdt ook van reizen. « Ik hou ervan landen te ontdekken en plekken te vinden waar je dicht bij de lokale bevolking kan komen. Op Cuba was hij meteen verliefd. We sliepen in casas particulares, onderkomens bij lokale bewoners. Je praat veel met andere reizigers, en dat zorgt voor leuke avonden onder het genot van een mojito of een cuba libre,” herinnert hij zich.

Thierry brengt ook graag tijd door met zijn vrienden in Brussel of door een vakantiehuis te huren op Ibiza, waar hij regelmatig naartoe gaat. “Ondertussen ken ik er ook de plaatsen met weinig of geen toerisme ».

In zijn vrije tijd waagt hij zich ook aan fotografie, vooral met oude filmcamera’s of met de Nikkormat van zijn vader. Genoeg om -eens thuis- mooie afdrukken en vakantiealbums te maken: “Het vergt wat tijd, maar het stelt je in staat om wat langer van de reis na te genieten ! “. 

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...