Economisch nieuws, vaste waarde bij IPM Advertising

Economisch nieuws is een vaste waarde bij IPM en het publiek toont belangstelling voor financiële onderwerpen. Overzicht van verschillende redactionele of advertentie ruimtes die aan dit onderwerp  zijn gewijd. 39% van de lezers van La Libre zegt beursgenoteerde aandelen, obligaties…
7 juni 2022

Economisch nieuws is een vaste waarde bij IPM en het publiek toont belangstelling voor financiële onderwerpen. Overzicht van verschillende redactionele of advertentie ruimtes die aan dit onderwerp  zijn gewijd.

39% van de lezers van La Libre zegt beursgenoteerde aandelen, obligaties of beleggingsfondsen te bezitten, wat meer is dan het nationale gemiddelde (32%). « De economie is ook een integraal onderdeel van IPM’s favoriete onderwerpen. Dit is zeker het geval bij La Libre, waarvan de drie basispijlers altijd cultuur, politiek en economie zijn geweest. Dit is nog versterkt door de komst van LN24, doorlopend nieuwskanaal dat economisch nieuws als één van zijn prioriteiten beschouwt», legt Caroline Bossaert uit.

La Libre Eco en online marktmonitoring

In La Libre vinden we heel wat rubrieken over financiën en economie. Iedere zaterdag verschijnt La Libre Eco, de print bijlage bij de krant La Libre. In totaal heeft La Libre Eco op het web en in print een publiek van 230.900 lezers. La Libre kenmerkt zich door een uitzonderlijke selectiviteit van 171 voor de sociale groepen 1-2.

Een online pagina volgt het beurswezen en de evolutie ervan. Alle gegevens en de belangrijkste beursindexen zijn erin opgenomen: lezers kunnen de markten dus live volgen. Valuta’s, obligaties, grondstoffen, beleggingsfondsen, portefeuilles… en zelfs cryptocurrencies zijn toegankelijk.

In een hoogwaardige redactionele context biedt deze IPM bijlage volop mogelijkheden voor adverteerders die zich richten op deze hoge sociaaleconomische profielen, of het nu gaat om online gesponsorde contentartikelen of meer traditionele advertenties in print.

Economische experten aan het woord op LN24 

Voor de economische doelgroep bestaat binnen IPM Advertising nog een andere reclamevorm. Op televisie op de doorlopende nieuwszender LN24 laat de reeks « Parole d’expert » deskundigen uit de economische of financiële sector aan het woord. De perfecte manier om uw financiële producten te promoten.

Om te genieten van deze opportuniteiten, gelieve contact op te nemen met :

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...