Economisch nieuws, vaste waarde bij IPM Advertising

Economisch nieuws is een vaste waarde bij IPM en het publiek toont belangstelling voor financiële onderwerpen. Overzicht van verschillende redactionele of advertentie ruimtes die aan dit onderwerp  zijn gewijd. 39% van de lezers van La Libre zegt beursgenoteerde aandelen, obligaties…
7 juni 2022

Economisch nieuws is een vaste waarde bij IPM en het publiek toont belangstelling voor financiële onderwerpen. Overzicht van verschillende redactionele of advertentie ruimtes die aan dit onderwerp  zijn gewijd.

39% van de lezers van La Libre zegt beursgenoteerde aandelen, obligaties of beleggingsfondsen te bezitten, wat meer is dan het nationale gemiddelde (32%). « De economie is ook een integraal onderdeel van IPM’s favoriete onderwerpen. Dit is zeker het geval bij La Libre, waarvan de drie basispijlers altijd cultuur, politiek en economie zijn geweest. Dit is nog versterkt door de komst van LN24, doorlopend nieuwskanaal dat economisch nieuws als één van zijn prioriteiten beschouwt», legt Caroline Bossaert uit.

La Libre Eco en online marktmonitoring

In La Libre vinden we heel wat rubrieken over financiën en economie. Iedere zaterdag verschijnt La Libre Eco, de print bijlage bij de krant La Libre. In totaal heeft La Libre Eco op het web en in print een publiek van 230.900 lezers. La Libre kenmerkt zich door een uitzonderlijke selectiviteit van 171 voor de sociale groepen 1-2.

Een online pagina volgt het beurswezen en de evolutie ervan. Alle gegevens en de belangrijkste beursindexen zijn erin opgenomen: lezers kunnen de markten dus live volgen. Valuta’s, obligaties, grondstoffen, beleggingsfondsen, portefeuilles… en zelfs cryptocurrencies zijn toegankelijk.

In een hoogwaardige redactionele context biedt deze IPM bijlage volop mogelijkheden voor adverteerders die zich richten op deze hoge sociaaleconomische profielen, of het nu gaat om online gesponsorde contentartikelen of meer traditionele advertenties in print.

Economische experten aan het woord op LN24 

Voor de economische doelgroep bestaat binnen IPM Advertising nog een andere reclamevorm. Op televisie op de doorlopende nieuwszender LN24 laat de reeks « Parole d’expert » deskundigen uit de economische of financiële sector aan het woord. De perfecte manier om uw financiële producten te promoten.

Om te genieten van deze opportuniteiten, gelieve contact op te nemen met :

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...