Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante mogelijkheden.  Het gaat om kwalitatieve en…
3 mei 2022

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz.

« De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante mogelijkheden.  Het gaat om kwalitatieve en gevarieerde informatie. Bovendien hebben we een nieuwe adserver die de doeltreffendheid van de advertenties zal verhogen », meldt Thierry Hottat, Operations Director bij IPM Advertising.

Tot nu toe werd de verkoop van mediaruimte meestal afgerekend op basis van CPM (Cost Per Mile – kosten per 1000 weergaven), die wordt berekend op basis van de open rate (openingspercentage van de newsletter). Dankzij deze nieuwe adserver zal IPM Advertising voortaan reclameproducten verkopen op basis van verdeling. “Wij verkopen de vertoning alleen wanneer het wordt verdeeld”, voegt Thierry Hottat eraan toe. Als de lezer de newsletter drie dagen na verzending opent en de campagne nog loopt, wordt de advertentie als verdeeld beschouwd.

De belangrijkste websites LaLibre.be, DH.be, LAvenir.net, ParisMatch.be, Moustique.be, Gourmandiz.be et Logic-Immo.be hebben miljoenen vertoningen per maand.

Targeting per regio of in functie van de interessesfeer

Ander voordeel : de uitgebreide targetingmogelijkheden. De advertenties kunnen verschijnen in de newsletters van specifieke perstitels, maar bijvoorbeeld ook in het geheel van “actualiteit”-newsletters van de IPM-groep. Het is ook mogelijk voetbalfans te bereiken door te verschijnen in newsletters gelinkt aan voetbalnieuws.

Ten slotte kunnen adverteerders via sommige regionale newsletters verschijnen in relevante plaatsen of regio’s. 

Om te profiteren van deze targeting- en reclamemogelijkheden, gelieve contact op te nemen met uw commercieel contactpersoon.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...