LN24 creëert een live evenement voor een adverteerder

De enige Belgische 24-uursnieuwszender die actief is op zowel tv als online, LN24, heeft zich aangesloten bij de IPM Groep. Dit dynamische merk biedt adverteerders creatieve oplossingen. Dit is bijvoorbeeld het geval met de lancering van de nieuwste smartphone van…
5 april 2022

De enige Belgische 24-uursnieuwszender die actief is op zowel tv als online, LN24, heeft zich aangesloten bij de IPM Groep. Dit dynamische merk biedt adverteerders creatieve oplossingen. Dit is bijvoorbeeld het geval met de lancering van de nieuwste smartphone van de Koreaanse gigant.

Sinds 2019 heeft LN24 zich een plaats veroverd in de Belgische audiovisuele wereld en heeft vandaag een publiek van 121.000 kijkers per dag, in de sociaal-economische categorie 1 tot 4, tussen 35 en 54 jaar oud (bron: CIM Audimetrie, Sud, 01/01/21-30/09/21). De website had in de eerste negen maanden van 2021 gemiddeld 176.000 maandelijkse bezoekers.

Wat is de missie van LN24 ? Een toonaangevend nieuwsmerk zijn in België, dat kwaliteitsvolle, lokale, authentieke en betekenisvolle content aanbiedt. Het merk definieert zichzelf als bijzonder creatief voor adverteerders en wil het traditionele advertentiemodel opnieuw uitvinden door live-diensten aan te bieden aan merken van verschillende groottes. Het voorbeeld van Samsung illustreert perfect deze positionering.

Geherformatteerde campagne : live-uitzending van een productlancering

Begin februari onthulde de Koreaanse gigant zijn nieuwe smartphonemodel. Het mediaplan omvatte een innovatief partnerschap met LN24.

« In een paar weken tijd hebben we onze teams gemobiliseerd om een unieke formule voor te stellen. De wereldwijde livestream van de productlancering werd live uitgezonden op LN24. Om dit evenement te promoten, hebben we een trailer, video’s en een webbanneringcampagne uitgewerkt », zegt Fabienne Tramasure, LN24 Brandhouse Manager

De livestream van de lancering werd dus rechtstreeks uitgezonden en becommentarieerd tijdens een programma dat werd gepresenteerd door Michael Denutte, hierbij bijgestaan door journalist Philippe Deraymaeker.

Resultaten: de redactionele en promotionele inhoud op de Facebook-pagina van LN24 werd gedeeld door meer dan 230 000 abonnees en in de dagelijkse newsletter « Midi24 » die naar 20 000 geadresseerden werd gestuurd.

« Dit voorbeeld toont onze bereidheid alsook ons vermogen om adverteerders op een creatieve manier te ondersteunen. We willen partnerschappen creëren met sterke lokale gemeenschappen », voegt Fabienne Tramasure eraan toe.

Om optimaal te profiteren van de advertentiemogelijkheden bij LN24, gelieve contact op te nemen met Fabienne Tramasure,

LN24 BrandHouse Manager : [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...