
Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
4 niet te missen themadossiers
Begin september start het nieuwe schooljaar. Dit is de gelegenheid om 4 belangrijke themadossiers van het tweede semester in de kijker te zetten. Ze zijn beschikbaar in print, digitaal, radio en tv en bieden een ideale context om een gesegmenteerd en zeer ontvankelijk publiek te bereiken.
IPM organiseert opnieuw busreizen in samenwerking met influencers
IPM Advertising heeft een innovatieve reclameoplossing ontwikkeld voor de Belgische Federatie van Autobus- en Autocarondernemers (FBAA). Onze reclameregie heeft een partnerschap afgesloten met influencers om duurzaam toerisme onder de aandacht te brengen. De...
IPM Advertising versterkt team met 3 nieuwe medewerkers
Het IPM Advertising team is uitgebreid met 4 juweeltjes in verschillende afdelingen binnen de groep. Ontdek hier meer over deze nieuwe talenten. Enguerrand, nieuwe account Agencies Market Afkomstig uit La Rochelle, vervoegt Enguerrand Lavaud...
LN Radio en LN24 partners
DH Radio wordt LN Radio. Een perfecte synergie voor LN24 dat zijn 3e verjaardag viert en de nieuwe zender verwelkomt, onder leiding van de IPM-groep. Zo ontstaan nieuwe perspectieven voor luisteraars, tv-kijkers en … adverteerders. Op 29 augustus werd LN Radio de...
Level up, het nieuw creatief bureau van IPM
IPM heeft nu een eigen creatief bureau. Level up verzorgt uw campagne van A tot Z. Binnen IPM werken we als vijfkoppig team aan de ontwikkeling van reclamecampagnes net als aan het ontwerpen van onze cross media bijlagen. « Voortaan heten we Level Up. Dat bepaalt onze...
IPM vervoegt UBA
Onze mediagroep is trots lid te zijn van United Brands Association (UBA) en zal haar expertise van de Belgische advertentiemarkt mee inbrengen. « We zijn verheugd te kunnen samenwerken met de leden van de vereniging om een krachtig en geloofwaardig lokaal...
François le Hodey verkozen tot voorzitter van Lapresse.be
Onze CEO zal er de belangen van de Franstalige geschreven pers verdedigen in een media-ecosysteem in volle transformatie. En de nieuwe voorzitter heeft al een hele reeks dossiers op zijn tafel liggen, zowel op het niveau van de Federatie Wallonië-Brussel...
Consumenten besteden minder aandacht aan reclame op internationale platforms
Volgens de studie Track de Success uitgevoerd door Eyes Square* zijn YouTube en Facebook minder doeltreffend om de aandacht van de consument te trekken dan de traditionele media. Volgens Florian Passlick, senior reseacher bij onderzoeksbureau Eyes Square, besteden...
Adverteren in Courrier International
Wist u dat het mogelijk is om in één enkel weekblad het beste uit de internationale pers te lezen? Courrier International maakt het mogelijk en biedt sinds 1990 het beste van de buitenlandse pers (vertaald in het Frans), van het Amerikaanse maandblad Wired tot het...
Voorbeschouwing van het nieuwe seizoen van LN 24
Het eerste tv-seizoen van LN24 onder de IPM-vlag. Laten we een tipje van de sluier oplichten over de strategie van de enige Belgische 24uur-nieuwszender. In de media is elk nieuw seizoen een kans om naar buiten te komen met nieuwe ambities. Voor LN24 is het een solide...
Ontdek onze nieuwe digital ratecard !
Onze ratecard biedt innovatieve oplossingen voor « video », « data », display en programmatic advertising. « We wilden ons aanbod vereenvoudigen », begint Thierry Hottat, Director of Operations. « In de huidige digitale wereld is het nog nooit zo eenvoudig geweest om...
IPM versnelt zijn transformatie met de komst van nieuwe expertises
Niet minder dan vier nieuwe collega’s vervoegden de voorbije weken IPM Advertising : Laurane Delcroix, Olivier Sohy, Ludovic Van Rampelbergh en Rémy Bersipont. Deze nieuwe medewerkers met digitale en marketing profielen komen de IPM-merkbelangen bevorderen. Laurane...
IPM lanceert deze zomer een grote 1 + 1 actie !
Adverteerders profiteren vanaf medio juni van een uitzonderlijke actie. Als ze een campagne voeren in de IPM-media, wordt de campagneduur verdubbeld. Tijdens de zomer wordt de duur van een digitale en/of printcampagne in de IPM-media verdubbeld zonder extra kosten:...
IPM genomineerd voor twee AMMA-categorieën
De AMMA's zijn een belangrijk evenement in de reclamewereld in België. De beste marketingcampagnes en -initiatieven worden beoordeeld door experts uit de sector. Dit jaar behoren twee samenwerkingen tussen IPM en Semetis tot de finalisten van de prestigieuze...
Steeds meer videocontent
Elke week worden er 400 video's geüpload bij IPM... een indrukwekkend aantal, dat nog steeds toeneemt. De meeste van deze video's worden intern gemaakt. « Naast deze cijfers zijn er vooral prestaties, en dus zijn er grote kansen voor adverteerders », vertelt...
Economisch nieuws, vaste waarde bij IPM Advertising
Economisch nieuws is een vaste waarde bij IPM en het publiek toont belangstelling voor financiële onderwerpen. Overzicht van verschillende redactionele of advertentie ruimtes die aan dit onderwerp zijn gewijd. 39% van de lezers van La Libre zegt beursgenoteerde...
Lifestyle nieuws in de dagbladen
La Libre, la DH en l'Avenir hebben elk een lifestyle bijlage dat wekelijks verschijnt. Op het menu: familiethema's, een magazine-gerichte redactionele lijn, en natuurlijk het overzicht van de tv-programma's. Ze heten Quid, DH Mag en Deuzio. Ken je ze al ? Hier volgt...
De gezichten van IPM : Valentin Dauchot vertelt over cijfers en muziek
Journalist, Valentin Dauchot is de drijvende kracht achter de rubriek fact-checking « La Source » van La Libre. « Fact-checking is teruggaan naar de basis van journalistiek werk: we ontcijferen een zin, een foto, een video om de feiten te...
De Tour de France, HET zomerevenement voor sportieve lezers
Midden in een intens wielerseizoen is de Tour de France de belangrijkste wedstrijd voor wielerfans. De DH/Les Sports wijdt daarom heel wat ruimte aan dit belangrijke evenement om de sportieve lezer van zoveel mogelijk info te voorzien. « België is een...
“Allez l’Union”, een terugblik op de convergente docu over het epos van de Sint-Gillis in D1A
Sinds half mei zendt LN 24 de serie "Allez l'Union" uit, met een frequentie van twee afleveringen per week. De uitzending van deze documentaire eindigde deze woensdag. Dit is een gelegenheid om terug te kijken op het project, en hoe het representatief is voor het...
Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context
Volgens een recente studie (Video Observe march 2022, IP) keek de Belg in 2021 gemiddeld 5u13 naar video-inhoud per dag. Gemiddeld zou 63% van deze inhoud gerelateerd zijn aan televisie, de rest zou web-inhoud of social media content zijn. De TV generatie en de...
Moustique en Paris Match denken al aan de zomer : festivals en vakantie in de bergen
De komende zomer is een bron van opportuniteiten in onze IPM magazines. Moustique publiceert een dossier over de pretparken en één over de muziekfestivals terwijl Paris Match een speciale editie voorziet rond de zomervakantie in de bergen. Met Moustique, pretparken en...
Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen
IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden : keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante...
Wielerwedstrijden : in het wiel van een DH-sportjournalist
Wielrennen en ons publiek is een groot liefdesverhaal. 13,5% van la DH-lezers gaat minstens één keer per jaar naar een professionele wielerwedstrijd. En de lezers van al onze dagbladtitels (DH, La Libre, L'Avenir) zijn zeer selectief, met een score van 133. Een blik...
Een smakelijke ontmoeting rond Gourmandiz
Onze evenementen zijn terug van start gegaan en het merk Gourmandiz bracht verschillende media-agentschappen en adverteerders bijeen voor een culinaire workshop bij Swing'n Cook. https://youtu.be/akPMB9s2s2c Iedereen kon genieten van een maaltijd, een glaasje wijn...
De gezichten van IPM : Thierry Hottat
« Ik was werkzaam in creatieve bureaus in de jaren ‘90, op het departement planning. De sfeer was best crazy toen », onthoudt Thierry Hottat, Operations Director van IPM Advertising. Daarna ging hij aan de slag bij een mediaplanningsbureau en stapte dan over naar...
Een nieuwe website voor L’Avenir
Een nieuwe website voor L’Avenir: vereenvoudigde navigatie voor bezoekers en betere zichtbaarheid voor adverteerders De maand april begint met een nieuwigheid: de lancering van de nieuwe website van L’Avenir. De nieuwe website van L’Avenir, zowel de mobiele als de...
« Essentielle Auto » wordt « Essentielle Mobilité »
De bijlage « Essentielle Auto » verandert van naam om beter te kunnen inspelen op de laatste trends. Voortaan wordt de bijlage omgedoopt naar « Essentielle Mobilité ». « Door deze evolutie streven we naar een groter thema-aanbod en meer gevarieerde inhoud : de moto,...
Opnieuw evenementen bij IPM Advertising
Met de versoepeling van de telewerkmaatregelen, keren onze werknemers terug naar kantoor! Het was de gelegenheid voor iedereen om samen te komen tijdens een afterwork party, georganiseerd door ons geweldige feestcomité. Wij hebben ook de eerste editie van ons...
LN24 creëert een live evenement voor een adverteerder
De enige Belgische 24-uursnieuwszender die actief is op zowel tv als online, LN24, heeft zich aangesloten bij de IPM Groep. Dit dynamische merk biedt adverteerders creatieve oplossingen. Dit is bijvoorbeeld het geval met de lancering van de nieuwste smartphone van de...