Voorbeschouwing van het nieuwe seizoen van LN 24

Het eerste tv-seizoen van LN24 onder de IPM-vlag. Laten we een tipje van de sluier oplichten over de strategie van de enige Belgische 24uur-nieuwszender. In de media is elk nieuw seizoen een kans om naar buiten te komen met nieuwe…
9 augustus 2022

Het eerste tv-seizoen van LN24 onder de IPM-vlag. Laten we een tipje van de sluier oplichten over de strategie van de enige Belgische 24uur-nieuwszender.

In de media is elk nieuw seizoen een kans om naar buiten te komen met nieuwe ambities. Voor LN24 is het een solide versie 2.0 die eraan komt. De zender richt zich nog steeds op mensen uit hoge sociale klassen (leidinggevenden en managers), maar nieuwe programma’s richten zich ook op een nieuw, breder en meer gediversifieerd publiek.

De programma’s van LN24 verbreden hun horizon binnenkort, met een nieuwe look in de gloednieuwe studio’s van het IPM Convergence House in Brussel. In La Matinale brengt Catarina Letor het eerste nieuws van de dag, met aan het woord tal van specialisten en redacteurs over thema’s zoals : samenleving, economie, cultuur, technologie en politiek.  

De expertise van onze journalisten ten dienste van LN24

De programma’s van LN24 verbreden hun horizon, met een nieuwe look in de gloednieuwe studio’s van het IPM Convergence House in Brussel. In La Matinale brengt Catarina Letor het eerste nieuws van de dag, met aan het woord tal van specialisten en redacteurs over thema’s zoals : samenleving, economie, cultuur, technologie en politiek. Tot de bekende figuren van de zender behoren Martin Buxant (L’Interview Politique) en Bruno Wattenbergh in een economische column. Het nieuws zal nog meer aanwezig zijn gedurende de dag, met “Le point sur l’info” flitsen, die de belangrijkste nieuw in 3 minuten samenvatten, elk uur. En het regionale nieuws zal ook worden belicht tijdens het journaal van 12 uur dat in samenwerking met L’Avenir wordt geproduceerd.  

Ook de avondprogrammering wordt uitgebreid met om 17u een nieuw lokaal magazine van Maxime Binet, in coproductie met La DH. Twee hoofdthema’s: samenleving en consumptie. En om 18u het eerste nieuwsprogramma met Nicolas Pipyn.  

Vanaf het begin van het nieuwe seizoen zendt LN24 elke avond “Doc Prime” uit, een kwaliteitsreportage van 90 minuten voor een gevarieerd publiek. Tot slot zal Jim Nejman, ter afsluiting van onze avonden, een nieuwe formule van de – inmiddels niet meer te missen – Avondgasten van 22.00 tot 24.00 uur op de planken brengen.

Een breder publiek bereiken  

Het weerbericht wordt voortaan op regelmatige tijdstippen gebracht door specialisten in de studio van 6u30 tot middernacht, met een sterke lokale focus.Voortbouwend op zijn succes op het web zal Farid dit reeds uitgebreide aanbod vervolledigen met de presentatie van zijn programma “Farid prend le temps” op LN Matin en het programma “Premiers sur l’info” in de vooravond.

Het nieuwe seizoen bevat elke week twee belangrijke documentaires. Ook de avondprogrammering werd dus aangepast om een zo breed en gediversifieerd mogelijk publiek te bereiken.

Voor adverteerders die op zoek zijn naar kwalitatieve zichtbaarheid, versterkt het verkoopteam van LN24 tijdens de themaweken zijn aanbod van reclameoplossingen op maat. U krijgt met name de gelegenheid om partner te worden van het programma “On saura tout sur…”, gepresenteerd door Charlotte Baut. Het programma wordt dagelijks uitgezonden van 19.00 tot 20.00 uur en behandelt elke week een specifiek sociaal thema.

Indien u meer informatie wenst over onze innoverende reclameoplossingen en de kalender van de themaweken On aura tout vu, kunt u contact opnemen met ons verkoopteam: Fabienne Tramasure (ftramasure@ln24.be) & Laurane Delcroix (ldelcroix@ln24.be).

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...