François le Hodey verkozen tot voorzitter van Lapresse.be

Onze CEO zal er de belangen van de Franstalige geschreven pers verdedigen in een media-ecosysteem in volle transformatie. En de nieuwe voorzitter heeft al een hele reeks dossiers op zijn tafel liggen, zowel op het niveau van de Federatie Wallonië-Brussel (beheerscontract van de RTBF) als op het niveau van de Europese instellingen (wetgeving inzake mediavrijheid). […]

Onze CEO zal er de belangen van de Franstalige geschreven pers verdedigen in een media-ecosysteem in volle transformatie.

En de nieuwe voorzitter heeft al een hele reeks dossiers op zijn tafel liggen, zowel op het niveau van de Federatie Wallonië-Brussel (beheerscontract van de RTBF) als op het niveau van de Europese instellingen (wetgeving inzake mediavrijheid).

Het eerste wetgevende onderwerp

Het beheerscontract van de RTBF lijkt de cruciale economische kwestie van het moment. Het definieert dan ook de opdrachten en financieringsmiddelen van de RTBF. Het beheerscontract heeft dus een fundamentele invloed op het wettelijk kader waarbinnen privé-uitgevers de komende vijf jaar (2022-2027) nieuwsactiviteiten zullen realiseren.

Opdracht tot studie  

In aanloop naar de besprekingen die plaatsvinden in het Parlement van de Federatie Wallonië-Brussel, heeft Lapresse.be drie universiteitsprofessors afgevaardigd om een studie uit te voeren aangaande het aanbod van gratis artikels op de RTBF-website. Met deze studie wil Lapresse.be openbare mandatarissen aansporen om wettelijke voorwaarden te creëren voor een gezond, evenwichtig medialandschap dat open staat voor private initiatieven.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

4 niet te missen themadossiers

4 niet te missen themadossiers

Begin september start het nieuwe schooljaar. Dit is de gelegenheid om 4 belangrijke themadossiers van het tweede semester in de kijker te zetten. Ze zijn beschikbaar in print, digitaal, radio en tv en bieden een ideale context om een gesegmenteerd en zeer ontvankelijk publiek te bereiken.

IPM organiseert opnieuw busreizen in samenwerking met influencers

IPM organiseert opnieuw busreizen in samenwerking met influencers

IPM Advertising heeft een innovatieve reclameoplossing ontwikkeld voor de Belgische Federatie van Autobus- en Autocarondernemers (FBAA). Onze reclameregie heeft een partnerschap afgesloten met influencers om duurzaam toerisme onder de aandacht te brengen. De...