François le Hodey verkozen tot voorzitter van Lapresse.be

Onze CEO zal er de belangen van de Franstalige geschreven pers verdedigen in een media-ecosysteem in volle transformatie. En de nieuwe voorzitter heeft al een hele reeks dossiers op zijn tafel liggen, zowel op het niveau van de Federatie Wallonië-Brussel…
9 augustus 2022

Onze CEO zal er de belangen van de Franstalige geschreven pers verdedigen in een media-ecosysteem in volle transformatie.

En de nieuwe voorzitter heeft al een hele reeks dossiers op zijn tafel liggen, zowel op het niveau van de Federatie Wallonië-Brussel (beheerscontract van de RTBF) als op het niveau van de Europese instellingen (wetgeving inzake mediavrijheid).

Het eerste wetgevende onderwerp

Het beheerscontract van de RTBF lijkt de cruciale economische kwestie van het moment. Het definieert dan ook de opdrachten en financieringsmiddelen van de RTBF. Het beheerscontract heeft dus een fundamentele invloed op het wettelijk kader waarbinnen privé-uitgevers de komende vijf jaar (2022-2027) nieuwsactiviteiten zullen realiseren.

Opdracht tot studie  

In aanloop naar de besprekingen die plaatsvinden in het Parlement van de Federatie Wallonië-Brussel, heeft Lapresse.be drie universiteitsprofessors afgevaardigd om een studie uit te voeren aangaande het aanbod van gratis artikels op de RTBF-website. Met deze studie wil Lapresse.be openbare mandatarissen aansporen om wettelijke voorwaarden te creëren voor een gezond, evenwichtig medialandschap dat open staat voor private initiatieven.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...