IPM genomineerd voor twee AMMA-categorieën

De AMMA’s zijn een belangrijk evenement in de reclamewereld in België. De beste marketingcampagnes en -initiatieven worden beoordeeld door experts uit de sector. Dit jaar behoren twee samenwerkingen tussen IPM en Semetis tot de finalisten van de prestigieuze competitie. De twee « cases » zijn respectievelijk genomineerd in de categorieën « Best use of performance marketing » en « Best […]

De AMMA’s zijn een belangrijk evenement in de reclamewereld in België. De beste marketingcampagnes en -initiatieven worden beoordeeld door experts uit de sector. Dit jaar behoren twee samenwerkingen tussen IPM en Semetis tot de finalisten van de prestigieuze competitie.

De twee « cases » zijn respectievelijk genomineerd in de categorieën « Best use of performance marketing » en « Best use of data » : « Twee categorieën waar het niveau erg hoog ligt » merkt Thierry Hottat, operationeel directeur bij IPM Advertising, op.

Beide onderwerpen raken aan een van de belangrijkste uitdagingen van de digitale revolutie: de aandachtseconomie. Om vandaag op de digitale markt te kunnen overleven, moet een mediakanaal niet alleen kwaliteitsvolle informatie produceren, maar die ook zichtbaar maken voor zijn publiek, met name via grote internationale platforms zoals Google of Facebook: « We moeten de trefwoordenoorlog winnen », resumeert Caroline Van Boeckel, marketing manager bij IPM

Een tool om de « trefwoordenoorlog » te winnen

In samenwerking met IPM ontwikkelde Semetis een tool die SEA-campagnes optimaliseert: « Nauwelijks 29% van de artikels die door de trefwoorden werden gegenereerd, werden als recent beschouwd, terwijl de rest soms bestond uit oude documenten zonder verband met de actualiteit, » kunnen we lezen in het aan de jury voorgelegde dossier. « De uitdaging bestond erin een algoritme (een script) te creëren om de relatie tussen de trefwoorden en de meest recente artikels te verbeteren, zodat die als eerste verschijnen, » verklaart Caroline Van Boeckel.

Het verschil tussen SEA-campagnes voor en na de implementatie van het script is indrukwekkend. Zo is het aantal recente artikels (minder dan twee maanden geleden gepubliceerd) dat aan trefwoorden is gekoppeld, gestegen tot 82%. De kosten per klik van de campagne zijn met 38% gedaald: « Dit is interessant voor ons bedrijf », voegt de marketingmanager toe: « Met een vergelijkbaar budget kunnen we effectievere campagnes uitvoeren en een groter aantal internetgebruikers bereiken ».

IPM sterk aanwezig op de AMMA’s  

Naast de twee nominaties is IPM aanwezig op alle niveaus van de AMMA-uitreiking : de organisatoren hebben inderdaad gevraagd aan Sophie Vanderwinkel (General Manager), Thierry Hottat (Operational Director) en Sibylle de Meeus (Head of Agencies) gevraagd om zitting te nemen in verschillende jury’s. Opnieuw een bewijs van de erkende expertise van de IPM Advertising-teams bij andere marktspelers.

Bovendien wil IPM de sector graag steunen en is het één van de sponsors van de uitreiking. Na de prijsuitreiking kunnen de gasten cocktails nuttigen met exotische namen die doen denken aan enkele van de meest emblematische mediamerken van de groep. We verwachten u om ze samen te ontdekken!

De uitreiking van de AMMA Awards vindt plaats op 16 juni 2022. Meer informatie vindt u hier: https://commpass.media/amma-ceremony-2/

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

TARIEFBESCHERMING TOT 30/11/22

TARIEFBESCHERMING TOT 30/11/22

Vanwege de toenemende kosten op gebied van grondstoffen en energie, maar ook parallel met de inflatie, zijn we genoodzaakt om vanaf 7/11/22 onze advertentietarieven in print te verhogen met 8%.