DH Radio wordt LN Radio. Een perfecte synergie voor LN24 dat zijn 3e verjaardag viert en de nieuwe zender verwelkomt, onder leiding van de IPM-groep. Zo ontstaan nieuwe perspectieven voor luisteraars, tv-kijkers en … adverteerders.
Op 29 augustus werd LN Radio de opvolger van DH Radio, een logische stap voor LN24, toonaangevende bron van continue informatie in België, bestuurd door IPM sinds eind 2021.
Afgezien van de radio-uitzending op televisie, is dit de eerste keer in België dat een Franstalig mediamerk tegelijkertijd op twee verschillende media wordt ingezet, zonder de synergieën (digitaal, print) die daaruit voortvloeien te vergeten. Doelstelling: het bevorderen van de samenwerking tussen alle merken van de IPM- persgroep (La Libre, DH, l’Avenir, Paris Match, Moustique, Courrier International, enz.).
LN Radio: wat verandert er voor de luisteraar?
« Voor wie al naar DH Radio luisterde, is het format zowel vertrouwd als veel ambitieuzer », vertelt Philippe Deraymaeker, directeur van LN Radio. « We hebben het over “music & news”, namelijk muziek en informatie. We willen (jong)volwassenen in hun dagelijks leven begeleiden met enerzijds kwalitatieve berichtgeving en anderzijds een positieve, kwalitatieve en gediversifieerde muzikale programmering ».
Synergie radio en tv: de nieuwigheden
Zo komt er een interactie tussen de tv-zender en de radio-ochtendshow (LN Matin), geleid door Catarina Letor: het politieke interview met Martin Buxant, de culturele gast en de nieuwsflashes worden gemeenschappelijk.
Op de middag brengt Emmanuel Beugnet het gemeenschappelijk tv-radio journaal op LN Radio en LN24. Emmanuel blijft hoofdredacteur van LN Radio. Maxime Binet presenteert aan het einde van de dag een radio-tv-versie van ‘Il faut qu’on parle’ (om 17u op LN24 en om 18u op LN Radio). « Gedurende een uur zullen experts en gasten de actualiteit van de dag bespreken », zegt Philippe Deraymaeker
Nieuwsflashes worden elk uur uitgezonden op LN24 en LN Radio in de week maar ook in het weekend, in een geest van continuïteit.
Een groter en meer gevarieerd publiek!
« Media die evolueren om een steeds groter publiek te bereiken (we hebben het hier over zowel luisteraars als tv-kijkers) is altijd goed nieuws voor een adverteerder. De 2 media werken samen om elkaar te versterken, maar met behoud van hun eigen identiteit. Ons doel is om het LN-merk te laten groeien, zowel op tv als op radio », zegt Philippe Deraymaeker.
Multimedia campagnes
« Een synergie die zelfs zover gaat dat de publicatie van onze themadossiers in onze dagbladen wordt afgestemd op de themaweken van LN24», verklaart Caroline Bossaert, Head of Direct Market.
Zo zal tijdens de themaweek over gezondheid (14-20 november) ook een dossier over diabetes in onze dagbladen verschijnen. Deze mogelijkheden voor multimedia campagnes zullen bijzonder doeltreffend zijn tijdens de verschillende themaweken voorzien in de programmering van de zender: Week van de Duurzaamheid (7-13 november), Week van de Werkgelegenheid (28/11), Week van de Senioren (5-11 december) en Week van het Toerisme (19-25 december).