
Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
Speciale uitgave voor de Feestdagen van Gourmandiz: interessante gelegenheid voor adverteerders
Op 17 december ontvangen de lezers van La Libre en La DH het speciale nummer voor de Feestdagen met het supplement Gourmandiz: dé bijbel voor de voorbereidingen van de kerstdagen en oudejaarsavond. Mis deze kans niet om de aandacht te vestigen op uw aanbod met deze...
De gezichten van IPM Advertising: Alexis Kahil, digitale autodidact
Voor hij als Ad Operations Web Executive aan de slag ging bij IPM Advertising, had Alexis Kahil al kunnen proeven van tal van andere jobs: leerkracht, scenarist, barman, youtuber, filmregisseur! Deze autodidact met een passie voor cinema en digitale cultuur is vandaag...
SmartBox Logic-Immo.be: uw vastgoedaanbod op al onze partnersites
Logic-Immo.be innoveert en stelt op zijn netwerk van partnerwebsites een nieuw reclamehulpmiddel ter beschikking van vastgoedkantoren. Een gouden kans op een verhoogde zichtbaarheid op Lalibre.be, La DH.be, Lavenir.net en ParisMatch.be in het Frans of Sporza, Eén,...
Binnenkort de feesteditie van Paris Match België
Dit is een van de meest gelezen nummers van het jaar. Onze lezers kijken vol ongeduld uit naar de speciale feesteditie van Paris Match, vol feestelijke onderwerpen, gastronomie en cadeau-ideeën, die op 2 december verschijnt. Aan de adverteerders wordt gevraagd om...
Een supplement ‘Feestelijk Brussel’ in het kader van Winterpret
Na maanden van social distancing staat deze editie van Winterpret in het teken van weerzien en samen dingen beleven, een menselijke waarde die de Belgen hoog in het vaandel dragen. Vijf weken lang, van 26 november tot 2 januari, verschijnen de traditionele...
Doeltreffendheid van reclame: IPM Advertising innoveert
Mijn campagne is verschenen ... Maar werd ze opgemerkt en onthouden? Hoe werd ze ervaren? Om een antwoord te geven op deze vragen, heeft IPM Advertising besloten om IPM AdTrackers in te zetten, post-testpeilingen van bepaalde campagnes. “Het is een nieuwe dienst...
De Media Kit 2022 van Paris Match is er
Hier is de nieuwe Media Kit van Paris Match. De kit 2022 werd volledig herzien en geeft adverteerders en mediabureaus een overzicht van de vele communicatiemogelijkheden van het voornaamste magazine op het vlak van internationale actualiteit. Twee nieuwigheden voor...
Samen zoeken, samen vinden! Logic-Immo.be op campagne
Wat zijn onze troeven? Wat onderscheidt ons van onze concurrenten? Waarom zou een immokantoor via ons passeren? Hoe nog meer particulieren de weg wijzen naar onze website en onze magazines? Die vragen waren de laatste tijd dagelijkse kost voor Pascaline Goffin, Head...
La Libre, nieuwe partner van Antica Namen
Antica Namen wendde zich tot La Libre voor zijn grote comeback! Het wordt het eerste grote kunstevenement dat in België zijn deuren opent sinds 2020 en vindt van 13 tot 21 november 2021 plaats in Namur Expo. Om deze gebeurtenis in de kijker te plaatsen, heeft het...
De gezichten van IPM Advertising: Delphine Beckers verovert het westen
Ze groeide op in Gemmenich, in de buurt van het drielandenpunt tussen België, Nederland en Duitsland. Ze vatte haar studies in de communicatie aan in Luik en trok vervolgens naar de hoofdstad voor haar master. IPM Advertising is haar eerste werkgever: “ik ben in juni...
JDE: nieuwe look
Misschien las u als kind Le JDE? In 2022 viert het JDE, het Franstalige nieuwsmedium specifiek voor kinderen, haar dertigste verjaardag. Het JDE brengt specifiek actualiteit voor 9- tot 13-jarigen en ontstond eerst in Frankrijk. Het idee? Volwassenen begrijpen...
De herfstthema’s in l’Essentielle Immo en La Libre Immo
L’Essentielle Immo van 6 november wijdt een dossier van 20 pagina’s aan de architectuur. ”In dit nummer geven we het woord aan de architecten. Zij vertellen over hun projecten, uitdagingen en visie in een speciaal dossier van 20 pagina’s dat volledig in het teken...
De gezichten van IPM Advertising: Laurent Debraz, tussen vinyl en papier
Toen hij nog studeerde, in de jaren negentig, was Laurent Debraz al fan van elektronische muziek en rave parties. Hij is niet alleen ontwerper van platenhoezen en stripverhaaltekeningen, maar heeft ook een opleiding gevolgd in de verschillende technieken van de...
Paris Match, trotse mediapartner van Antica Namur
Goed nieuws voor de kunstwereld: van 13 tot 21 november 2021 loopt Antica Namur in Namur Expo. Een mooi vooruitzicht voor liefhebbers en verzamelaars die vol ongeduld uitkijken naar dit belangrijke evenement! Antica Namur zal het eerste grote kunstevenement zijn dat...
Kristallen Fondsen: ze zijn er weer!
In 2020 kon de ceremonie rond de Kristallen Fondsen niet plaatsvinden, ook al werden de prijzen virtueel uitgereikt. De economische en financiële wereld in België kijkt dan ook met veel ongeduld uit naar de editie van 2021, die gepland is voor 6 oktober. De...
Bébel en Paris Match: onweerstaanbaar
Waar de hele filmwereld al voor vreesde, gebeurde op 6 september jl.: het overlijden van Jean-Paul Belmondo. De redactie van Paris Match ging meteen aan de slag. Insteek: de pareltjes uit tijdschriftarchieven die als kader dienden om in enkele uren tijd 70 pagina’s...
Er zijn veel communicatiemogelijkheden in november!
Doe de test in uw omgeving. Op de vraag ‘Wat is voor u de vreselijkste maand van het jaar?’ antwoordt ongeveer 1 op de 2 Belgen: november! November is een maand die de Belgen verdeelt. Enerzijds zijn er mensen die dit zo ongeveer de vreselijkste periode van het jaar...
Print en web: Logic-Immo.be: op alle fronten aanwezig
Logic-Immo.be is een ecosysteem dat 100% aan vastgoed in België is gewijd. Onze website telt duizenden advertenties van panden die te koop of te huur zijn, de blog publiceert kwaliteitsvolle en sectorgerelateerde inhoud terwijl vastgoedkantoren zich opvallend kunnen...
De gezichten van IPM Advertising: Pascaline Goffin: praat niet met haar over veiligheidsschoenen!
Pascaline Goffin begon in januari 2020 bij IPM Advertising als verantwoordelijke voor de marketing van de advertentieafdeling. Al snel werd haar functie uitgebreid met communicatie en evenementen. ‘Ik begon hier twee maanden vóór de COVID-pandemie met de opdracht om...
Essentielle Auto: tweedehandswagens in de kijker
De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo die...
Hoe Logic-Immo.be op het gebied van digitale technologie voorop loopt
Tijdens de vernieuwing van de website Logic-Immo.be, die in het voorjaar van 2021 werd afgerond, kreeg ‘digitale marketing’ uiteraard speciale aandacht. Stephane Juričić, expert op dit gebied, bracht zijn vaardigheden mee in het team. We spraken met hem om meer te...
De gezichten van IPM Advertising: Bryan Reyes, jonge papa en een crack in strikes
Telewerken? Heel weinig voor hem … Met twee dochtertjes thuis - Érica 6 jaar en Élisa 1,5 jaar - heeft Bryan Reyes het gevoel dat hij efficiënter werkt in de Frankenstraat! Bryan werkt sinds 2017 bij IPM Advertising en vormt samen met drie collega’s het...
Economie en financiën: speerpunten van La Libre
De ouderen onder ons herinneren zich vast nog het roze katern in het weekend dat destijds ‘La Libre Entreprise’ werd genoemd. Die aanpak was eind jaren tachtig compleet nieuw. Het was een tijd waarin Belgische kranten nog geen rubriek ‘Economie’ hadden en redacties...
Debatconferenties ‘Financiën’: succes verzekerd
Patricia Hupin is opgelucht: de debatconferenties ‘Financiën’ gaan weer van start! “Zelfs tijdens de coronacrisis zijn we niet helemaal gestopt. We namen de conferenties op en stuurden de link door naar de ingeschrevenen. Maar ons concept komt uiteraard veel beter tot...
Drie nieuwe rubrieken in Gourmandiz
Het magazine Gourmandiz lanceert drie nieuwe rubrieken: Kinderen/Tieners met ideeën om lekker en toch gezond te koken, Gezond leven met alle informatie over voedingsstoffen die ons lichaam deugd doen, en Ecologisch/Duurzaam om de wereld waarin we leven te beschermen...
IPM Advertising diversifieert de digitale formaten met JustPremium om onze doelgroepen nog beter te bereiken
Terwijl de sportieve zomer in volle gang was en onze sportredactie zijn XXL-potentieel inzette om hier in geuren en kleuren verslag over uit te brengen, heeft IPM Advertising zich ook dubbel geplooid om creatieve oplossingen op maat aan te reiken voor de...
Paris Match Special Terug Naar School: de zomer is niet voorbij!
De volgende Paris Match België “Special Terug Naar School” verschijnt op 9 september. Het team is de hele zomer lang blijven uitkijken naar nieuwigheden die het ritme van deze hervatting zullen bepalen. Er zijn tal van artistieke en culturele elementen aangekondigd,...
Véronique Le Clercq en “La Libre Immo”: hoe alles is begonnen
“Een leuke uitdaging ...” Dat is de reactie van Véronique Le Clercq toen ze voor het eerste hoort spreken van de vastgoedbijlage die La Libre Belgique wil lanceren. We zijn 1992 en de jonge vrouw, die pas haar diploma economische wetenschappen heeft behaald, wil de...
De sport stopt nooit!
Wanneer men van de rust houdt, moet men geen sportjournalist worden ... Dat is de conclusie van ons interview met Jonathan Lange, hoofdredacteur sport bij IMP! Na het Europees kampioenschap voetbal en de Ronde van Frankrijk, die alle energie hadden opgeslorpt, had IPM...
De gezichten van IPM Advertising: Natacha El-Guennouni, de vrouwelijke toets van Paris Match
Natacha, die in oktober 2018 bij IPM is toegekomen als commercieel assistente voor La DH en La Libre, bekleedde er kantoor net naast dat van Michel Druart en Jean-Pierre Tordeurs, het oprichtersduo van Paris Match BeLux. De reden waarom ze het tijdschrift Paris Match...