Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
De gezichten van IPM Advertising: Laurent Debraz, tussen vinyl en papier
Toen hij nog studeerde, in de jaren negentig, was Laurent Debraz al fan van elektronische muziek en rave parties. Hij is niet alleen ontwerper van platenhoezen en stripverhaaltekeningen, maar heeft ook een opleiding gevolgd in de verschillende technieken van de...
Paris Match, trotse mediapartner van Antica Namur
Goed nieuws voor de kunstwereld: van 13 tot 21 november 2021 loopt Antica Namur in Namur Expo. Een mooi vooruitzicht voor liefhebbers en verzamelaars die vol ongeduld uitkijken naar dit belangrijke evenement! Antica Namur zal het eerste grote kunstevenement zijn dat...
Kristallen Fondsen: ze zijn er weer!
In 2020 kon de ceremonie rond de Kristallen Fondsen niet plaatsvinden, ook al werden de prijzen virtueel uitgereikt. De economische en financiële wereld in België kijkt dan ook met veel ongeduld uit naar de editie van 2021, die gepland is voor 6 oktober. De...
Bébel en Paris Match: onweerstaanbaar
Waar de hele filmwereld al voor vreesde, gebeurde op 6 september jl.: het overlijden van Jean-Paul Belmondo. De redactie van Paris Match ging meteen aan de slag. Insteek: de pareltjes uit tijdschriftarchieven die als kader dienden om in enkele uren tijd 70 pagina’s...
Er zijn veel communicatiemogelijkheden in november!
Doe de test in uw omgeving. Op de vraag ‘Wat is voor u de vreselijkste maand van het jaar?’ antwoordt ongeveer 1 op de 2 Belgen: november! November is een maand die de Belgen verdeelt. Enerzijds zijn er mensen die dit zo ongeveer de vreselijkste periode van het jaar...
Print en web: Logic-Immo.be: op alle fronten aanwezig
Logic-Immo.be is een ecosysteem dat 100% aan vastgoed in België is gewijd. Onze website telt duizenden advertenties van panden die te koop of te huur zijn, de blog publiceert kwaliteitsvolle en sectorgerelateerde inhoud terwijl vastgoedkantoren zich opvallend kunnen...
De gezichten van IPM Advertising: Pascaline Goffin: praat niet met haar over veiligheidsschoenen!
Pascaline Goffin begon in januari 2020 bij IPM Advertising als verantwoordelijke voor de marketing van de advertentieafdeling. Al snel werd haar functie uitgebreid met communicatie en evenementen. ‘Ik begon hier twee maanden vóór de COVID-pandemie met de opdracht om...
Essentielle Auto: tweedehandswagens in de kijker
De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo die...
Hoe Logic-Immo.be op het gebied van digitale technologie voorop loopt
Tijdens de vernieuwing van de website Logic-Immo.be, die in het voorjaar van 2021 werd afgerond, kreeg ‘digitale marketing’ uiteraard speciale aandacht. Stephane Juričić, expert op dit gebied, bracht zijn vaardigheden mee in het team. We spraken met hem om meer te...
De gezichten van IPM Advertising: Bryan Reyes, jonge papa en een crack in strikes
Telewerken? Heel weinig voor hem … Met twee dochtertjes thuis - Érica 6 jaar en Élisa 1,5 jaar - heeft Bryan Reyes het gevoel dat hij efficiënter werkt in de Frankenstraat! Bryan werkt sinds 2017 bij IPM Advertising en vormt samen met drie collega’s het...
Economie en financiën: speerpunten van La Libre
De ouderen onder ons herinneren zich vast nog het roze katern in het weekend dat destijds ‘La Libre Entreprise’ werd genoemd. Die aanpak was eind jaren tachtig compleet nieuw. Het was een tijd waarin Belgische kranten nog geen rubriek ‘Economie’ hadden en redacties...
Debatconferenties ‘Financiën’: succes verzekerd
Patricia Hupin is opgelucht: de debatconferenties ‘Financiën’ gaan weer van start! “Zelfs tijdens de coronacrisis zijn we niet helemaal gestopt. We namen de conferenties op en stuurden de link door naar de ingeschrevenen. Maar ons concept komt uiteraard veel beter tot...
Drie nieuwe rubrieken in Gourmandiz
Het magazine Gourmandiz lanceert drie nieuwe rubrieken: Kinderen/Tieners met ideeën om lekker en toch gezond te koken, Gezond leven met alle informatie over voedingsstoffen die ons lichaam deugd doen, en Ecologisch/Duurzaam om de wereld waarin we leven te beschermen...
IPM Advertising diversifieert de digitale formaten met JustPremium om onze doelgroepen nog beter te bereiken
Terwijl de sportieve zomer in volle gang was en onze sportredactie zijn XXL-potentieel inzette om hier in geuren en kleuren verslag over uit te brengen, heeft IPM Advertising zich ook dubbel geplooid om creatieve oplossingen op maat aan te reiken voor de...
Paris Match Special Terug Naar School: de zomer is niet voorbij!
De volgende Paris Match België “Special Terug Naar School” verschijnt op 9 september. Het team is de hele zomer lang blijven uitkijken naar nieuwigheden die het ritme van deze hervatting zullen bepalen. Er zijn tal van artistieke en culturele elementen aangekondigd,...
Véronique Le Clercq en “La Libre Immo”: hoe alles is begonnen
“Een leuke uitdaging ...” Dat is de reactie van Véronique Le Clercq toen ze voor het eerste hoort spreken van de vastgoedbijlage die La Libre Belgique wil lanceren. We zijn 1992 en de jonge vrouw, die pas haar diploma economische wetenschappen heeft behaald, wil de...
De sport stopt nooit!
Wanneer men van de rust houdt, moet men geen sportjournalist worden ... Dat is de conclusie van ons interview met Jonathan Lange, hoofdredacteur sport bij IMP! Na het Europees kampioenschap voetbal en de Ronde van Frankrijk, die alle energie hadden opgeslorpt, had IPM...
De gezichten van IPM Advertising: Natacha El-Guennouni, de vrouwelijke toets van Paris Match
Natacha, die in oktober 2018 bij IPM is toegekomen als commercieel assistente voor La DH en La Libre, bekleedde er kantoor net naast dat van Michel Druart en Jean-Pierre Tordeurs, het oprichtersduo van Paris Match BeLux. De reden waarom ze het tijdschrift Paris Match...
Knokke en Paris Match, een lange geschiedenis!
Het medium ‘magazine’ is het zomermedium bij uitstek. Makkelijk om mee te nemen op het strand of de dijk, en de inhoud sluit goed aan bij het vakantiegevoel van er even helemaal tussenuit zijn. Tijdens de zomermaanden stijgt de losse verkoop gemakkelijk met 30%. Het...
Al gepassioneerd door radio van toen hij 16 was
Vaak ontstaan interesses of passies al op jonge leeftijd, tijdens de tienerjaren bijvoorbeeld. Dat was ook zo bij Philippe Deraymaeker, die we vandaag ontmoeten. De nieuwe directeur van DH Radio (in deze functie benoemd in maart 2021) doet al veertig jaar aan radio!...
Referencing? Een evidentie voor Logic-Immo.be
In 2021 wordt een nieuwe website meteen zo ontworpen dat de zoekmotoren hem gemakkelijk weten te vinden. Sommigen maken van deze optimalisatie zelfs hun beroep. Kijk maar naar Marie-David Tihonj ‘Audience digital manager’ bij IPM. Als specialiste in natuurlijke...
De gezichten van IPM Advertising: Romeo de Bellefroid, de drietalige socioloog
Deze jongeman van 26 was niet voorbestemd om in een Franstalige persgroep aan de slag te gaan. Na een schooltijd die hij volledig in het Nederlands doorlopen heeft, en met een diploma sociologie van de VUB op zak, behoort Romeo de Bellefroid tot een generatie die...
‘Ouvrir une parenthèse qui fait du bien’, de eerste bekendheidscampagne voor Parismatch.be
“Onze website staat sinds 2017 online en is dus vrij recent, maar we hadden er nog nooit een bekendheidscampagne voor gevoerd”, zegt Laurent Depré, redactiemanager van Parismatch.be. Met de hulp van het agentschap Secondfloor heeft het team hard gewerkt aan een...
De grootste sportredactie van België
Aan het begin van deze dolle sportzomer draait de sportredactie van IPM op volle toeren om een XXL-verslaggeving over Euro 2020, de Ronde van Frankrijk en de Olympische Spelen te bieden. Het is er momenteel alle hens aan dek om op alle mogelijke manieren verslag uit...
Arts Libre: toppers en floppers in de cultuurwereld op woensdag
De bijlage ‘Arts Libre’ op woensdag is eigenlijk een nieuwkomer in de IPM-familie. Vóór 2019 zaten alle artikels over cultuur in de brede zin verspreid in de krant en over diverse bijlagen op verschillende dagen. Drie jaar geleden werd de beslissing genomen om te...
Het is 5 uur ‘s ochtends en ik heb kippenvel: vandaag gaat de nieuwe Logic-Immo.be online
Toen Diego Riera Diaz die nacht huiswaarts vertrok, was het al 5 uur ‘s ochtends en begonnen de vogels te fluiten. De hele nacht had hij samen met zijn collega’s van Logic-Immo.be op kantoor bij IPM gewerkt, om zeker te zijn dat de nieuwe website probleemloos online...
De gezichten van IPM Advertising: Patricia Hupin, van financiën tot cultuur
Patricia Hupin dacht maar twee maanden te blijven bij de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre Belgique. Vier jaar later is ze er nog altijd ... en ze voelt zich daar heel goed! “Ik heb me heel erg verdiept in dit nieuwe onderwerp, ten eerste door lid...
Onze lieve Henry is overleden
Henry Visart was op vrijdag 25 juni nog steeds op kantoor, zoals gewoonlijk, onvermoeibaar en werkend om ervoor te zorgen dat zijn IPM Advertising de week in goede orde zou afsluiten. Aan het eind van de dag, op de terugweg naar huis, is hij bezweken aan een...
Kom niet aan de vrijheid van meningsuiting: laten we samen optreden
Het speelde zich af op zondag 23 mei. Op 23 mei nam Europa met verbijstering kennis van de kaping van een Ryanair-lijnvlucht die door de Wit-Russische autoriteiten gedwongen werd in Minsk te landen. Aan boord bevond zich de 26-jarige journalist en lid van de oppositie...
Het gouden e-doelpunt bestaat echt… we hebben het gezien
Te midden van de voetbalgekte, felicitaties aan ons dappere e-sportteam dat erin slaagde de finale te behalen, maar helaas het onderspit moest delven vanwege een gouden doelpunt dat door het Nozon-team werd gescoord! We hebben het niet over het Europees kampioenschap...