De sport stopt nooit!

Wanneer men van de rust houdt, moet men geen sportjournalist worden … Dat is de conclusie van ons interview met Jonathan Lange, hoofdredacteur sport bij IMP! Na het Europees kampioenschap voetbal en de Ronde van Frankrijk, die alle energie hadden…
17 augustus 2021

Wanneer men van de rust houdt, moet men geen sportjournalist worden … Dat is de conclusie van ons interview met Jonathan Lange, hoofdredacteur sport bij IMP! Na het Europees kampioenschap voetbal en de Ronde van Frankrijk, die alle energie hadden opgeslorpt, had IPM 5 journalisten naar Tokio gestuurd om de Spelen te verslaan.

We zouden kunnen denken dat na deze knotsgekke triptiek de zaken iets rustiger zouden worden. “Helemaal niet,” merkt Jonathan op. De sport stopt nooit! Het kampioenschap voetbal ligt al ver achter ons en eind augustus gaat in het teken staan van de motorsport, een van onze sterke punten: er zijn heel wat Belgen die meedoen aan de 24 uur van Le Mans en daarna is er de Grote Prijs van Spa in een regio die zwaar getroffen is en waar onze lezers er nood aan hebben om hun zinnen te verzetten. Dit wordt al snel gevolgd door het Wereldkampioenschap wielrennen en de Rode Duivels in de Final Four van de Nations League …”

Een bange laatste minuut …

Een korte debriefing over de Olympische Spelen van Tokio? Kort samengevat is alles globaal genomen goed verkopen binnen een toch wel heel bijzondere context … “Ik denk dat we de 100 PCR-tests voor onze journalisten hebben overschreden,” glimlacht Jonathan, waarbij hij denkt aan de korte bange laatste minuut voor een van de journalisten. “Geblokkeerd door de overstromingen heeft hij problemen ervaren om zijn anti-COVID-test tijdig te ondergaan. Om Japan binnen te mogen, moesten de tests uitgevoerd worden in een erkend Belgisch centrum. Er zijn er weinig in België, wat de zaken iets complexer maakte. Eenmaal ter plaatse was de ultrastrenge quarantaine geen fabeltje. Voortdurend begeleid door Japanse vrijwilligers, mochten onze journalisten de laatste drie dagen van hun verblijf de “Olympische bubbel” verlaten. Dit was een kleine bevrijding! “

In Tokio was er weinig ruimte om te improviseren. Alle toegangsaanvragen voor de vijf journalisten van IPM moesten 14 dagen op voorhand gedetailleerd worden ingediend. Vandaar een enorm werk in aanloop naar het evenement: eenmaal ter plaatse was er geen sprake van om even vrij rond te wandelen!

Grondig werk

Dit grondig werk illustreert alle knowhow waarover onze teams beschikken. Voorbeelden met name van ontmoetingen tussen Eddy Merckx en zijn kleinzoon Luca Masso, Olympisch kampioen hockey op het grasveld in 2016, of met Justine Henin en Nafi Thiam, twee uitzonderlijke kampioenes of tussen Kevin Borlée en Kim Gevaert.

Met zijn 40 professionele journalisten is de sportredactie van IPM de grootste van het land. Elke week produceert ze 650 pagina’s “op papier” naast diverse andere formaten, zoals podcasts, Facebook Live, Instagram-verhalen, video’s, … Ze hanteert een uitzonderlijke slagkracht en knowhow voor de 3 dagbladen van de groep: La DH, La Libre en L’Avenir. Elke redactie werkt volgens het concept van een persagentschap dat alle onderwerpen bestrijkt om de competities in al hun dimensies tot leven te brengen: schriftelijk, audio en video.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...