De gezichten van IPM Advertising: Laurent Debraz, tussen vinyl en papier

Toen hij nog studeerde, in de jaren negentig, was Laurent Debraz al fan van elektronische muziek en rave parties. Hij is niet alleen ontwerper van platenhoezen en stripverhaaltekeningen, maar heeft ook een opleiding gevolgd in de verschillende technieken van de…
24 september 2021

Toen hij nog studeerde, in de jaren negentig, was Laurent Debraz al fan van elektronische muziek en rave parties. Hij is niet alleen ontwerper van platenhoezen en stripverhaaltekeningen, maar heeft ook een opleiding gevolgd in de verschillende technieken van de grafische keten zoals zeefdruk en offset. “Zo kom ik in contact met de drukkers”, legt Laurent uit, die momenteel Ad Operations Production Executive is bij IPM Advertising.

In 1998 begint hij bij Logic-Immo te werken, meteen het officiële begin van zijn loopbaan. Wanneer IPM deze site overneemt in 2012, komt Laurent mee. Vandaag verzorgt hij samen met zijn 6 collega’s de grafische samenstelling en opmaak van de reclames en magazines Logic-Immo.be, maar ook van alle supplementen die IPM uitbrengt: een job met veel interactie!

Hij volgt de nieuwste marketing- en reclametrends op de voet en heeft zich erg ingezet voor de invoering van het concept ‘native advertising’ in de Franstalige Belgische pers, vooral bij IPM. Momenteel gaat zijn interesse uit naar andere ideeën die opgang maken in Frankrijk en de Verenigde Staten, zoals “artisanal branding’ en ‘woke branding’.

Door zijn ervaring in de platenindustrie kent Laurent de effecten van de digitalisering op deze sector maar al te goed. “Wat er in de muziekwereld is gebeurd, beginnen we nu ook te zien in de sector van de papieren media. Ik denk dat we daar enkele lessen uit kunnen trekken: zo doet vinyl het beter dan ooit. Dat geeft aan wat we zeker niet moeten doen met de kranten: volgens mij zou het een vergissing zijn om af te stappen van het papier”, aldus Laurent. Hij heeft overigens een ‘mook’-project op stapel staan, een publicatie die het midden houdt tussen een magazine en een boek. “Vinylplaten kennen momenteel een groot succes. De tegenhanger ervan in de media is de ‘mook’, ik droom ervan om er een uit te brengen onder IPM-vlag.”

Met zijn echte urban look is Laurent nog altijd een groot liefhebber van elektronische muziek en platen, hobby’s waarin hij zich thuis uitleeft in de ‘home studio’ die hij zelf in elkaar knutselde.

Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...