De gezichten van IPM Advertising: Laurent Debraz, tussen vinyl en papier

Toen hij nog studeerde, in de jaren negentig, was Laurent Debraz al fan van elektronische muziek en rave parties. Hij is niet alleen ontwerper van platenhoezen en stripverhaaltekeningen, maar heeft ook een opleiding gevolgd in de verschillende technieken van de grafische keten zoals zeefdruk en offset. “Zo kom ik in contact met de drukkers”, legt […]

Toen hij nog studeerde, in de jaren negentig, was Laurent Debraz al fan van elektronische muziek en rave parties. Hij is niet alleen ontwerper van platenhoezen en stripverhaaltekeningen, maar heeft ook een opleiding gevolgd in de verschillende technieken van de grafische keten zoals zeefdruk en offset. “Zo kom ik in contact met de drukkers”, legt Laurent uit, die momenteel Ad Operations Production Executive is bij IPM Advertising.

In 1998 begint hij bij Logic-Immo te werken, meteen het officiële begin van zijn loopbaan. Wanneer IPM deze site overneemt in 2012, komt Laurent mee. Vandaag verzorgt hij samen met zijn 6 collega’s de grafische samenstelling en opmaak van de reclames en magazines Logic-Immo.be, maar ook van alle supplementen die IPM uitbrengt: een job met veel interactie!

Hij volgt de nieuwste marketing- en reclametrends op de voet en heeft zich erg ingezet voor de invoering van het concept ‘native advertising’ in de Franstalige Belgische pers, vooral bij IPM. Momenteel gaat zijn interesse uit naar andere ideeën die opgang maken in Frankrijk en de Verenigde Staten, zoals “artisanal branding’ en ‘woke branding’.

Door zijn ervaring in de platenindustrie kent Laurent de effecten van de digitalisering op deze sector maar al te goed. “Wat er in de muziekwereld is gebeurd, beginnen we nu ook te zien in de sector van de papieren media. Ik denk dat we daar enkele lessen uit kunnen trekken: zo doet vinyl het beter dan ooit. Dat geeft aan wat we zeker niet moeten doen met de kranten: volgens mij zou het een vergissing zijn om af te stappen van het papier”, aldus Laurent. Hij heeft overigens een ‘mook’-project op stapel staan, een publicatie die het midden houdt tussen een magazine en een boek. “Vinylplaten kennen momenteel een groot succes. De tegenhanger ervan in de media is de ‘mook’, ik droom ervan om er een uit te brengen onder IPM-vlag.”

Met zijn echte urban look is Laurent nog altijd een groot liefhebber van elektronische muziek en platen, hobby’s waarin hij zich thuis uitleeft in de ‘home studio’ die hij zelf in elkaar knutselde.

Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Video-advertenties : een troef binnen de redactionele context

Volgens een recente studie (Video Observe march 2022, IP) keek de Belg in 2021 gemiddeld 5u13 naar video-inhoud per dag. Gemiddeld zou 63% van deze inhoud gerelateerd zijn aan televisie, de rest zou web-inhoud of social media content zijn. De TV generatie en de...

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante...