Na maanden van social distancing staat deze editie van Winterpret in het teken van weerzien en samen dingen beleven, een menselijke waarde die de Belgen hoog in het vaandel dragen.
Vijf weken lang, van 26 november tot 2 januari, verschijnen de traditionele attracties opnieuw in Brussel: kerstmarkt, klank- en lichtspel op de Grote Markt, ijsbaan, reuzenrad, draaimolens … En aangezien de Europese Commissie 2021 heeft uitgeroepen tot het Europees Jaar van het Spoor, draagt Winterpret zijn steentje bij via de organisatie van culturele activiteiten rond mobiliteit: technische hoogstandjes, 3D-projecties, videomappings en initiatieven rond het thema spoorwegen.
Op 3 december treffen de lezers van La Libre Belgique en La DH midden in hun krant een supplement Feestelijk Brussel aan. “Het is onze ambitie om die activiteiten onder de aandacht te brengen en te tonen dat Brussel alles uit de kast haalt om bezoekers aan te trekken. We willen deze dynamiek ondersteunen, de horeca en de handelszaken in het stadscentrum een duwtje in de rug geven”, zegt Caroline Bossaert, Head of Sales Direct Market bij IPM Advertising.
Onze journalisten zullen ingaan op onderwerpen als duurzame evenementen, het hotelaanbod in het stadscentrum, feestelijke gastronomie, het culturele aanbod op kerst- en oudejaarsavond, de veiligheid in de stad, de toegankelijkheid voor PBM, intermodaliteit en micromobiliteit (fietsen, steps …) enz.
Wilt u graag aanwezig zijn in het supplement ‘Feestelijk Brussel’ van 3 december? Neem dan contact op met ons team: [email protected]