Ze groeide op in Gemmenich, in de buurt van het drielandenpunt tussen België, Nederland en Duitsland. Ze vatte haar studies in de communicatie aan in Luik en trok vervolgens naar de hoofdstad voor haar master.
IPM Advertising is haar eerste werkgever: “ik ben in juni 2020 beginnen solliciteren en de contacten met IPM verliepen heel vlot. Half september 2020 ben ik er aan de slag gegaan en toen heb ik corona opgelopen … in een periode waarin het telewerk opnieuw veralgemeend werd.”
De jonge vrouw van 25 maakt deel uit van het team ‘Bureaus’ van de advertentieafdeling. Als Agencies Market Account Executive verzorgt Delphine de contacten tussen de mediabureaus en de operationele teams van IPM Advertising. Aangezien ze dagelijks met offertes en analyses bezig is, verheugt ze zich op de lunches en evenementen die binnenkort weer mogelijk zullen zijn en waarbij de advertentieafdeling en de bureaus op een meer informele manier samenkomen.
Met haar opleiding in digitale marketing stelt Delphine het vooral op prijs dat ze inhoudelijke campagnes kan uitwerken, meer bepaald met partner content: “het is een subtiele manier om merken in de kijker te plaatsen door informatie te verstrekken die relevant is voor de lezers. Dat vergt creativiteit. Het zijn ook moeilijkere campagnes om op te volgen en te analyseren, maar ik ervaar het vooral als een uitdaging.”
Delphine is min of meer opgegroeid met een smartphone in de hand en is het dus gewoon om zich te informeren via het internet en apps. Toch is haar kijk op de papieren pers geëvolueerd na een jaar in een persgroep. “Als ik de cijfers van de studies en analyses bekijk, realiseer ik me welke slagkracht de papieren pers heeft. Daar had ik geen idee van!” geeft de nieuwe stadsbewoonster toe.
Want ja, Delphine heef onlangs haar optrekje in de Oostkantons ingeruild voor Brussel. We hopen dat ze zich daar snel thuis voelt!
Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!