De gezichten van IPM Advertising: Alexis Kahil, digitale autodidact

Voor hij als Ad Operations Web Executive aan de slag ging bij IPM Advertising, had Alexis Kahil al kunnen proeven van tal van andere jobs: leerkracht, scenarist, barman, youtuber, filmregisseur! Deze autodidact met een passie voor cinema en digitale cultuur…
9 november 2021

Voor hij als Ad Operations Web Executive aan de slag ging bij IPM Advertising, had Alexis Kahil al kunnen proeven van tal van andere jobs: leerkracht, scenarist, barman, youtuber, filmregisseur! Deze autodidact met een passie voor cinema en digitale cultuur is vandaag de grote man achter het online plaatsen en optimaliseren van de reclamecampagnes van IPM. Hij zorgt ervoor dat ze zoveel mogelijk bezoekers genereren.

Dankzij Alexis en zijn collega’s van het Web Team (met Christine Winnepenninckx) komt elke advertentie op de websites van IPM onmiddellijk bij de specifieke doelgroep terecht. Dit werk, dat bestaat uit onder andere het opstellen van webcontent, de manipulatie van metadata en de toepassing van strategieën voor digital marketing, vormt de laatste fase bij het ontwikkelen van een campagne en heeft een zeer concreet karakter.

Alexis legt uit: “De advertenties bij IPM worden altijd gepersonaliseerd op basis van het profiel van elke internetgebruiker, van gegevens die we kennen dankzij hun online activiteit. In de huidige geconnecteerde wereld moeten we deze methodes natuurlijk verder ontwikkelen. Mijn job is ervoor zorgen dat elke advertentie terechtkomt bij de internetgebruikers die zich hierin zouden kunnen interesseren, door te werken met tags en metadata op basis van wat we segmenten noemen (leeftijdsegmenten, interessesegmenten of geografische segmenten). Ik zet de campagnes ook online volgens een vastgelegde kalender, ik bepaal waar ze terechtkomen, ik beheer ook de prioriteiten om printproblemen te vermijden, bijvoorbeeld doordat er te veel campagnes tegelijkertijd zijn. ”

Hiervoor moet hij de reclamecontent perfect kennen, maar moet hij ook oog hebben voor de kalender. Hij moet een zeker gevoel voor commerciële strategieën hebben, op de hoogte zijn van data en in staat zijn het verkeer op onze websites te analyseren om voorspellingen te kunnen doen. “Ik werk op de grens tussen technologie en reclame-marketing”, vat Alexis samen.

“Momenteel zijn er bijvoorbeeld de uitdagingen van de Europese gegevensbeschermingswet op het internet: we moeten ons doelpubliek kunnen blijven bereiken zonder dat we toegang hebben tot alle gegevens, nu de Europese Verordening cookies benadeelt.” Alexis moet ook een blik werpen in zijn kristallen bol, waarin hij een toekomst ziet die wordt gedomineerd door het ‘programmeren’ en automatiseren van online reclame – een universum dat wordt gedomineerd door de techreuzen, waarmee hij moet samenwerken en tegelijkertijd zijn onafhankelijkheid moet bewaren. Vast staat dat de toekomst boordevol uitdagingen zit.

Ook al is hij een beetje onverwachts, en zonder vooropgezetheid, op deze stoel terechtgekomen, zijn opdracht is precies op maat van digitale autodidacten zoals hij, omdat ze kennis vereist van de digitale cultuur en van de basis van computertalen (zonder een gespecialiseerde coder te zijn), alsook het vermogen met verschillende programma’s en verschillende interfaces tegelijkertijd te kunnen werken. Allemaal zaken waarmee hij natuurlijk al ervaring heeft dankzij zijn verleden als youtuber en creator van webcontent. “Ik kom uit die webcultuur waarin je alles zelf moest leren, en soms tegen de muur liep”, zegt hij.

Rechte onlinetrajecten zijn niets voor hem: na zijn studies Romaanse Talen behaalde hij een master in de communicatiewetenschappen, gaf hij les in het secundair onderwijs en in een school voor sociale promotie, werkte hij een paar jaar in de horeca en schreef hij een filmscenario, alvorens hij een YouTube-kanaal opende. U zult hem zeker ook tegen het lijf lopen op het Festival van de Fantastische Film in Brussel, zijn favoriete evenement!

Philippe Couture

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...