De gezichten van IPM Advertising: Natacha El-Guennouni, de vrouwelijke toets van Paris Match

Natacha, die in oktober 2018 bij IPM is toegekomen als commercieel assistente voor La DH en La Libre, bekleedde er kantoor net naast dat van Michel Druart en Jean-Pierre Tordeurs, het oprichtersduo van Paris Match BeLux. De reden waarom ze…
17 augustus 2021

Natacha, die in oktober 2018 bij IPM is toegekomen als commercieel assistente voor La DH en La Libre, bekleedde er kantoor net naast dat van Michel Druart en Jean-Pierre Tordeurs, het oprichtersduo van Paris Match BeLux. De reden waarom ze het tijdschrift Paris Match zo goed kennen, is omdat ze de Belgische versie ervan hebben opgestart in de jaren ‘80.

Door hen te horen praten over de magie van de titel en om hen te helpen bij de organisatie van grootse Match-avonden, begint de idee en de zin om hun team te vervoegen zich een weg te banen in de geest van Natacha. “De dag waarop Jean-Pierre me heeft gesproken over zijn passie voor zijn beroep, heb ik geweten dat ik wilde werken voor Paris Match! “. Met een beetje geduld en veel overtuiging, lacht het lot haar toe: er komt een plaats vrij binnen het team. “Ik zal nooit het moment vergeten waarop ik de hoofdredacteur Marc Deriez heb opgebeld om hem te zeggen dat ik absoluut met hen wilde werken. Het was 21 uur. Ik heb de job gekregen”.

“Ik droomde van een mentor om me wegwijs te maken in de kneepjes van het vak. Ik heb er twee gekregen voor de prijs van één. “

De nieuwe Sales Account begint op 1 augustus 2019 bij het commerciële team van Paris Match. Met een bachelordiploma rechten en als houdster van een master in public relations, heeft Natacha zich nooit kunnen voorstellen op een dag een van de schakels van het weekblad te worden. “Ik leef met de zin om te leren. Vanaf het einde van mijn studies hoopte ik op dit soort professionele ontmoeting: iemand die uw potentieel ziet en uw begeleidt om het ten volle te benutten. Jean-Pierre en Michel zijn mijn mentors geworden. Ze laten me elke dag delen in een stukje van hun ervaring. Wat een geluk om een opleiding te krijgen bij professionals die zo gepassioneerd zijn! “. 

Van een schokduo naar een doeltreffend trio

“In de reclamewereld was ik een onbeschreven blad. Michel Druart en Jean-Pierre Tordeurs hebben me gepusht om in mijn ideeën te geloven en om mijn eigen sectoren te verkennen. Zo heb ik in 2020 de pagina’s “Femme” opgestart ter gelegenheid van de internationale dag van 8 maart. Ook mijn persoonlijke stempel is terug te vinden in de editie die gewijd is aan Louvain-la-Neuve, de stad waar ik mijn kindertijd heb doorgebracht. Mijn handtekening plaatsen binnen Paris Match is voor mij iets waar ik echt trots op ben”.

De vrijheid om te creëren: dat is wat Natacha elke dag drijft en inspireert. “De reikwijdte en naambekendheid van Paris Match fascineert me. Vertrekkend vanuit een origineel concept kan ik mooie verhalen delen met onze lezers en adverteerders mooi in de schijnwerpers zetten. Mijn favorieten momenten? Werken met het team van experts dat meewerkt aan onze speciale edities. Deze journalisten en grafische vormgevers hebben een ongelofelijk talent. Ze laten me toe een volledig vertrouwen te hebben in de kwaliteit en het exclusieve karakter van mijn offertes”.

Een internationale faam die zijn gelijke niet kent

Natacha, die gepassioneerd is door de nieuwe marketingpraktijken en gespecialiseerd is in digitale communicatie, gelooft in de toekomst van het tijdschrift. : “Paris Match zal nooit ophouden te bestaan. We hebben dat klein stukje unieke op de markt. De exclusiviteit van onze reportages en de kwaliteit van de informatie die we delen, onderscheiden ons. De titel Paris Match is een kennismijn. De huidige uitdaging bestaat erin te putten in de digitale tools die de inhoud ervan ondersteunen. Hoewel het internet ons toelaat te innoveren en een jonger publiek te verleiden, ben ik ervan overtuigd dat het mooie tijdschriften ter hand zal blijven nemen, zoals Paris Match dat altijd een uitzonderlijk aura uitstraalt,” concludeert Natacha.

Waar kunnen we Natacha terugvinden als ze niet bezig is met “Paris Matchen”? Op een terras met vrienden of voor een schildersezel met een penseel in de hand. “Wanneer ik schilder, denk ik aan niets. Het is mijn manier om na een zware werkdag even te ontsnappen en te ontstressen.”

Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...