Debatconferenties ‘Financiën’: succes verzekerd

Patricia Hupin is opgelucht: de debatconferenties ‘Financiën’ gaan weer van start! “Zelfs tijdens de coronacrisis zijn we niet helemaal gestopt. We namen de conferenties op en stuurden de link door naar de ingeschrevenen. Maar ons concept komt uiteraard veel beter…
30 augustus 2021

Patricia Hupin is opgelucht: de debatconferenties ‘Financiën’ gaan weer van start! “Zelfs tijdens de coronacrisis zijn we niet helemaal gestopt. We namen de conferenties op en stuurden de link door naar de ingeschrevenen. Maar ons concept komt uiteraard veel beter tot zijn recht in het echte leven.”

Het formaat van de financiële debatconferentie dateert van 2016 en kwam er op initiatief van Patricia Hupin, Sales Manager Finances bij IPM Advertising, en Isabelle de Laminne, blogster bij MoneyStore.be en redacteur bij La Libre Belgique

Het concept is heel innovatief omdat de journalisten van de economische redactie van La Libre er rechtstreeks bij betrokken zijn.Het evenement is gratis, maar inschrijven is nodig. Het wordt aangekondigd via La Libre Belgique: de papieren krant, website, sociale media, newsletter …  De onderwerpen gaan over financiën in de brede zin van het woord: vermogen, fiscaliteit, vastgoed in het buitenland, duurzame fondsen …  “Altijd in verband met de actualiteit, zoals een wetswijziging die een impact heeft op onze lezers. Het nieuwe erfrecht was bijvoorbeeld een voltreffer”, legt Patricia uit.

Op de bewuste dag worden de lezers ontvangen in het Convergence House van La Libre Belgique in de Frankenstraat in Etterbeek. Het tijdstip wordt gekozen volgens de wensen en noden van de adverteerder: ontbijt, afterwork of ‘s avonds … Een uur lang onderzoekt Isabelle de Laminne een actueel onderwerp, in aanwezigheid van een onafhankelijk expert – prof, notaris, jurist … – en een specialist die aangebracht wordt door de adverteerder. De dag erna verschijnt een samenvatting van de hand van Isabelle de Laminne in de krant.

Dankzij deze debatconferentie staat de adverteerder dus sterk in de kijker bij een hypergespecialiseerde doelgroep. Met La Libre Belgique als topmedium in het economische segment beschikt IPM Advertising over een heel gericht lezerspubliek in al deze thema’s.

De voorbije jaren hebben meerdere adverteerders al een beroep op ons gedaan om hun evenementen te organiseren en hun campagnes kracht bij te zetten. Daarbij profiteren ze van de degelijkheid en invloed van onze media en onze journalisten.

Zin om uw eigen formule ‘debatconferentie’ uit te werken? Neem contact op met patricia.hupin@ipmadvertising.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...

Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum 

Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum 

Moustique wordt 100 jaar in november 2024. Het is dan ook een bijzonder jaar voor Moustique, dat een spiegel van de tijdgeest is met zijn relevante en ietwat aparte kijk op actuele zaken. Het komt niet vaak voor dat je je 100ste verjaardag kunt vieren! Ter gelegenheid...

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...