Debatconferenties ‘Financiën’: succes verzekerd

Patricia Hupin is opgelucht: de debatconferenties ‘Financiën’ gaan weer van start! “Zelfs tijdens de coronacrisis zijn we niet helemaal gestopt. We namen de conferenties op en stuurden de link door naar de ingeschrevenen. Maar ons concept komt uiteraard veel beter…
30 augustus 2021

Patricia Hupin is opgelucht: de debatconferenties ‘Financiën’ gaan weer van start! “Zelfs tijdens de coronacrisis zijn we niet helemaal gestopt. We namen de conferenties op en stuurden de link door naar de ingeschrevenen. Maar ons concept komt uiteraard veel beter tot zijn recht in het echte leven.”

Het formaat van de financiële debatconferentie dateert van 2016 en kwam er op initiatief van Patricia Hupin, Sales Manager Finances bij IPM Advertising, en Isabelle de Laminne, blogster bij MoneyStore.be en redacteur bij La Libre Belgique

Het concept is heel innovatief omdat de journalisten van de economische redactie van La Libre er rechtstreeks bij betrokken zijn.Het evenement is gratis, maar inschrijven is nodig. Het wordt aangekondigd via La Libre Belgique: de papieren krant, website, sociale media, newsletter …  De onderwerpen gaan over financiën in de brede zin van het woord: vermogen, fiscaliteit, vastgoed in het buitenland, duurzame fondsen …  “Altijd in verband met de actualiteit, zoals een wetswijziging die een impact heeft op onze lezers. Het nieuwe erfrecht was bijvoorbeeld een voltreffer”, legt Patricia uit.

Op de bewuste dag worden de lezers ontvangen in het Convergence House van La Libre Belgique in de Frankenstraat in Etterbeek. Het tijdstip wordt gekozen volgens de wensen en noden van de adverteerder: ontbijt, afterwork of ‘s avonds … Een uur lang onderzoekt Isabelle de Laminne een actueel onderwerp, in aanwezigheid van een onafhankelijk expert – prof, notaris, jurist … – en een specialist die aangebracht wordt door de adverteerder. De dag erna verschijnt een samenvatting van de hand van Isabelle de Laminne in de krant.

Dankzij deze debatconferentie staat de adverteerder dus sterk in de kijker bij een hypergespecialiseerde doelgroep. Met La Libre Belgique als topmedium in het economische segment beschikt IPM Advertising over een heel gericht lezerspubliek in al deze thema’s.

De voorbije jaren hebben meerdere adverteerders al een beroep op ons gedaan om hun evenementen te organiseren en hun campagnes kracht bij te zetten. Daarbij profiteren ze van de degelijkheid en invloed van onze media en onze journalisten.

Zin om uw eigen formule ‘debatconferentie’ uit te werken? Neem contact op met [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...