Essentielle Auto: tweedehandswagens in de kijker

De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo…
14 september 2021

De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo die verantwoordelijk is voor de marketing van de 6 jaarlijkse edities van deze bijlage bij La DH en La Libre.

Tweedehandswagens zijn momenteel enorm populair: de verkoop steeg met +14,6% in de eerste acht maanden van dit jaar in vergelijking met dezelfde periode van 2020. Waarom? Enerzijds heeft de sector te kampen met ernstige leveringsproblemen voor nieuwe voertuigen door fabriekssluitingen vanwege COVID en een wereldwijd tekort aan elektronische onderdelen. Anderzijds zorgden de overstromingen in juli voor de afschrijving van duizenden auto’s.

‘Er is nieuwe aandacht voor de tweedehandsmarkt en wij willen met deze editie adverteerders en spelers in de sector de mogelijkheid bieden zich nog beter te profileren,’ legt Calvin Kalombo uit. Naast dit thema zal de bijlage de gebruikelijke rubrieken bevatten: een bezoek aan een historisch merk, originele toeristische bestemmingen, reportages over exotische of sportieve avonturen met de auto, een knipoog naar gemotoriseerde tweewielers, portretten van belangrijke figuren uit de automobielsector, …

Er staat nog een nummer van Essentielle Auto gepland in 2021, namelijk op 10 december, vóór de speciale editie van januari 2022 die in het teken van het Autosalon staat.

Wilt u in de volgende editie van Essentielle Auto staan?  Neem dan contact op met [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...