Essentielle Auto: tweedehandswagens in de kijker

De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo…
14 september 2021

De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo die verantwoordelijk is voor de marketing van de 6 jaarlijkse edities van deze bijlage bij La DH en La Libre.

Tweedehandswagens zijn momenteel enorm populair: de verkoop steeg met +14,6% in de eerste acht maanden van dit jaar in vergelijking met dezelfde periode van 2020. Waarom? Enerzijds heeft de sector te kampen met ernstige leveringsproblemen voor nieuwe voertuigen door fabriekssluitingen vanwege COVID en een wereldwijd tekort aan elektronische onderdelen. Anderzijds zorgden de overstromingen in juli voor de afschrijving van duizenden auto’s.

‘Er is nieuwe aandacht voor de tweedehandsmarkt en wij willen met deze editie adverteerders en spelers in de sector de mogelijkheid bieden zich nog beter te profileren,’ legt Calvin Kalombo uit. Naast dit thema zal de bijlage de gebruikelijke rubrieken bevatten: een bezoek aan een historisch merk, originele toeristische bestemmingen, reportages over exotische of sportieve avonturen met de auto, een knipoog naar gemotoriseerde tweewielers, portretten van belangrijke figuren uit de automobielsector, …

Er staat nog een nummer van Essentielle Auto gepland in 2021, namelijk op 10 december, vóór de speciale editie van januari 2022 die in het teken van het Autosalon staat.

Wilt u in de volgende editie van Essentielle Auto staan?  Neem dan contact op met Calvin.Kalombo@ipmadvertising.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...