Essentielle Auto: tweedehandswagens in de kijker

De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo…
14 september 2021

De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo die verantwoordelijk is voor de marketing van de 6 jaarlijkse edities van deze bijlage bij La DH en La Libre.

Tweedehandswagens zijn momenteel enorm populair: de verkoop steeg met +14,6% in de eerste acht maanden van dit jaar in vergelijking met dezelfde periode van 2020. Waarom? Enerzijds heeft de sector te kampen met ernstige leveringsproblemen voor nieuwe voertuigen door fabriekssluitingen vanwege COVID en een wereldwijd tekort aan elektronische onderdelen. Anderzijds zorgden de overstromingen in juli voor de afschrijving van duizenden auto’s.

‘Er is nieuwe aandacht voor de tweedehandsmarkt en wij willen met deze editie adverteerders en spelers in de sector de mogelijkheid bieden zich nog beter te profileren,’ legt Calvin Kalombo uit. Naast dit thema zal de bijlage de gebruikelijke rubrieken bevatten: een bezoek aan een historisch merk, originele toeristische bestemmingen, reportages over exotische of sportieve avonturen met de auto, een knipoog naar gemotoriseerde tweewielers, portretten van belangrijke figuren uit de automobielsector, …

Er staat nog een nummer van Essentielle Auto gepland in 2021, namelijk op 10 december, vóór de speciale editie van januari 2022 die in het teken van het Autosalon staat.

Wilt u in de volgende editie van Essentielle Auto staan?  Neem dan contact op met Calvin.Kalombo@ipmadvertising.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Vanaf nu kunt u bij IPM uw boodschap linken aan de meteo van de dag.       “Elk van onze dagbladen en sites brengen dagelijks het weerbericht”, verklaart Pascale Biesemans, Key Account Manager. “Het idee is om adverteerders de mogelijkheid te bieden om deze...

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L'Avenir, Paris Match, Moustique, LN24). Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek bevorderen,...

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Batibouw blijft een onmisbaar evenement voor elke Belg die geboren is met een « baksteen in de maag ».   "We hebben speciale aanbiedingen voor adverteerders die rond dit thema willen adverteren, zowel voor, tijdens als na de bouwbeurs", vertelt Caroline Bossaert, Head...

Newsletter IPM Advertising
Restez informé de notre actualité et de nos dernières offres !