Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
Bussen in de kleuren van Logic-Immo.be
Voor de lancering van de nieuwe Logic-Immo.be website hebben onze teams alles uit de kast gehaald om een grootschalige nationale multikanaalcampagne op te zetten. We wilden het gebied ook markeren met een fysieke aanwezigheid. Vandaar onze keuze om verschillende...
Waarom La Libre Belgique gaat factchecken
La Source is een nieuwe, eind mei officieel geïntroduceerde rubriek in La Libre, waarin nieuwsfeiten worden geanalyseerd, ontleed, in context geplaatst en geverifieerd. Natuurlijk is dit allemaal onderdeel van de journalistiek. De grote Amerikaanse media leggen al 40...
Dagbladen, hoeders van betrouwbare informatie
Dit is een van de belangrijkste bevindingen van de laatste NP-barometer: de Belgische uitgevers worden gezien als de hoeders van “betrouwbare informatie” en scheppen daarmee een gunstig klimaat voor reclamecampagnes. Dagbladen en hun websites staan op de eerste en...
De gezichten van IPM Advertising: Henry Visart, van criminologie naar reclame
Criminoloog? Wat heeft dat te maken met Henry Visart? Als je er goed over nadenkt, is het een opleiding met een groot aantal disciplines, van psychologie tot recht en van sociologie tot economie. En juist dit interdisciplinaire karakter zit Henry Visart, Operational...
De Paris Match Special Horloges & Juwelen, op 10 juni
Deze editie onthult alle nieuwigheden van de grote merken die aanwezig waren op de online beurs Watch & Wonders, en gaat dieper in op de tendensen bij de andere grote namen uit de horlogewereld. Daarnaast is er veel aandacht voor juwelen, met de focus op alles wat...
Logic-Immo.be: nieuwe ontwikkelingen in Vlaanderen
Logic-Immo.be heeft net zijn nieuwe website en nieuwe identiteit gelanceerd. Deze ambitieuze dynamiek wordt ondersteund door een grote nationale campagne, overal in België. Dit platform dat volledig in het teken staat van vastgoed, bestrijkt immers het volledige...
De gezichten van IPM Advertising: Christelle Dupont, vormgeefster reclame
Bij de productie van een informatiemedium, of het nu op papier of online is, komen heel wat mensen kijken. Bij IPM Advertising gaat alle reclameruimte door de handen van een van de 7 leden van het Compo-team. De advertenties, speciale dossiers, ‘partner contents,...
L’Avenir: nieuwe look, dezelfde waarden
L’Avenir huldigt vandaag, 1 juni, zijn nieuwe maquette in. Nadat ze verschillende werkmaquettes en een nulnummer van 48 pagina’s hadden zien passeren, keken de teams vol ongeduld uit naar het concrete resultaat van de verjongingskuur. Dit minutieuze werk werd...
Influencers op het toneel!
Ze zijn overal. Op Twitch, Tik Tok, YouTube, Instagram, op onze schermen, in onze gesprekken, bij Emmanuel Macron… en zelfs bij IPM Advertising! Over wie hebben we het? Over influencers natuurlijk! Onlangs heeft onze advertentieafdeling twee campagnes gelanceerd...
De gezichten van IPM Advertising: Calvin Kalombo, de man achter Essentielle Auto
21 maart 2016: Calvin Kalombo weet nog heel precies wanneer hij bij IPM Advertising begon te werken. En met recht en reden, want het was de dag voor de aanslagen in Brussel, een datum die bijblijft. ”Ik ben begonnen als verkoper voor Waals-Brabant en daarna ben ik me...
1+1: het wordt een hete zomer bij IPM!
De vooruitzichten van een zomer waarin we eindelijk verlost zullen zijn van de gezondheidsbeperkingen, blazen een enorme wind van optimisme door de Belgische samenleving. Stilaan lijkt de coronanachtmerrie eindelijk achter de rug en kan het grote publiek weer...
Nieuwe organisatie bij La DH: een gesprek met Nawal Bensalem, adjunct-hoofdredacteur
Sinds 1 mei is er een nieuwe organisatie ingevoerd bij La DH. Nawal Bensalem, Vincent Schmidt en Alexis Carantonis vormen het nieuwe team van medewerkers rond hoofdredacteur Jean-Marc Gheraille. Nawal Bensalem, 38 jaar, wordt ook verantwoordelijk voor de afdeling...
Logic-Immo.be gaat voor een nieuwe en ambitieuze dynamiek
Eind mei lanceert Logic-Immo.be zijn nieuwe website en app. Tijd voor een ambitieuze dynamiek, gebaseerd op een ecosysteem dat voor 100% gewijd is aan vastgoed in België. Wij praatten erover met Michel Mabille, directeur Innovaties bij IPM Group. De naam zegt het al,...
Er hangt Douwe Egberts in de lucht: een casestudy
53% van de mannen zegt dat hun vader geen goed voorbeeld gaf op het gebied van huishoudelijke taken, en 32% van de mannen denkt dat toekomstige kinderen hun carrière in de weg zouden staan. Die cijfers komen uit het onderzoek 'Wat mannen willen in 2021', dat...
Het medium radio: de stille kracht!
Volgens de laatste bereiksgolf van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, over de periode tussen september 2020 en februari 2021, bevestigt het medium radio zijn kracht en stabiliteit ondanks de gezondheidsperikelen die we hebben doorgemaakt. Wanneer deze...
Het XXL ‘sport’-aanbod van IPM
650! Dit is het totaal aantal pagina’s dat de sportredactie van IPM iedere week produceert. Een cijfer dat Pascal Alexandre, de nieuwe directeur Sport, een beetje doet duizelen: ‘Dit is veruit het grootste sportaanbod in de Franstalige geschreven pers. ’...
De gezichten van IPM Advertising: Christine Winnepenninckx, een 100% webjob die voortdurend evolueert
Wanneer Christine Winnepenninckx begin 2021 van haar zwangerschapsverlof terugkeert, merkt ze dat er heel wat veranderd is in haar job. Christine is als ‘Ad Operations Web Executive’, samen met Émilien Vercruysse en Alexis Kahil, verantwoordelijk voor de implementatie...
Bolhoed en top topical bij Paris Match
Een regenjas, bolhoed, paraplu en sobere boodschap: ‘R.I.P. ZKH prins Philip, hertog van Edinburgh’. De achterflap van Paris Match van 15 april, gesigneerd door Maison Degand, vond de juiste toon om een laatste eer te bewijzen aan prins Philip die een paar dagen...
‘Il faut qu’on parle’, het nieuwe praatprogramma van DH Radio, is sterk van start gegaan
Dit is een van de meest gemediatiseerde programma’s van Brussel en Wallonië. De nieuwe uitzending ‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur live te beluisteren. Het interview wordt gefilmd, op alle websites van de groep herhaald en op de sociale netwerken...
DH Radio zet zijn groei voort
Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode van...
De gezichten van IPM Avertising: Edmond Arnoys, een man met een belangrijke missie
Al 38 jaar bij IPM! Wie doet beter? Edmond Arnoys ging in 1982 aan de slag bij de toenmalige Régie Générale de Publicité, de voorloper van IPM Advertising. Voor zijn werk doorkruiste hij alle straten van Brussel om onder meer de belichtingsfilms op te halen voor de...
La Libre Essentielle en de Tuinen van Aywiers: een samenwerking van twintig jaar
Twintig jaar! Tussen La Libre Essentielle en de abdij van Aywiers bestaat al twintig jaar een innige liefde. “Sinds 2001 brengen we ter gelegenheid van ons evenement samen met La Libre Essentielle tweemaal een 'Speciale editie over de Tuinen van Aywiers' uit”, zegt...
Wereldmilieudag op 5 juni: zorg dat u in onze specials staat
Wereldmilieudag? Sinds de lancering in 1972 is Wereldmilieudag uitgegroeid tot een wereldwijd platform voor sensibilisering van het grote publiek. Deze dag wordt over de hele wereld in de kijker gezet. Bedrijven, ngo's, steden, regeringen en beroemdheden uit alle...
Télé Pocket, een welkome nieuwkomer!
Télé Pocket is het ‘kleine broertje van Moustique’: een van de meest complete tv-gidsen, met de uurroosters van maar liefst vijftig zenders. Het weekblad is onlangs bij de IPM Group gekomen toen die begin 2021 L'Avenir Hebdo SA overnam. Hoofdredacteur Jean-Luc Cambier...
Betaalde verspreiding: La Libre Belgique noteert de grootste vooruitgang!
Met een groei van 14,5% is La Libre Belgique het Belgische Franstalige dagblad dat in 2020 de grootste vooruitgang heeft geboekt. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media. De cijfers hebben betrekking op de...
De gezichten van IPM Advertising: Apoline Lescot, onze Juffrouw Cijfer
Toen ze op een mooie dag in maart 2019 in Brussel aankwam, kon Apoline niet vermoeden dat ze er twee jaar later nog altijd zou zijn. Deze jonge vrouw die marketing studeerde in Amiens, dacht 6 maanden te blijven voor haar afstudeerstage bij IPM Advertising. Maar...
De man staat centraal in de Paris Match van 15 april
De volgende speciale editie van Paris Match, als het ware een magazine in het magazine, is gepland voor 15 april. In deze editie met een Special Mannen leest u hoe u stijlvol de lente kunt ingaan en wat er allemaal te beleven valt op het vlak van cultuur en lifestyle:...
Driemaal meer kliks met onze ‘Adyoulike’-campagnes
Je kunt ze aanpassen naar keuze: kort, lang, vierkant ... dun, dik of rond. Nee nee, we hebben het hier niet over de Barbapapa’s, die figuren die de vorm kunnen aannemen van om het even welk voorwerp. Maar wel over native reclame, die aangestuurd wordt door de...
Wij verwelkomen Thierry Remacle op de redactie van L’Avenir
Sinds januari 2021 maakt het dagblad L’Avenir deel uit van IPM. Dat heeft binnen de groep tot een transfer geleid. Thierry Remacle verlaat immers zijn functie van adjunct-hoofdredacteur bij La Dernière Heure/Les Sports en wordt hoofdredacteur bij L'Avenir....
Nextfin.be: een nieuwe lente, een nieuw geluid in financiële communicatie
In maart 2020 besloten La Libre Belgique en De Standaard om hun krachten te bundelen in Nextfin.be: de twee dagbladen met nationaal bereik die bekendstaan voor de kwaliteit en relevantie van hun berichtgeving, bieden u een publiek van meer dan 700.000 lezers aan....