Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld

Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.

News

Knokke en Paris Match, een lange geschiedenis!

Knokke en Paris Match, een lange geschiedenis!

Het medium ‘magazine’ is het zomermedium bij uitstek. Makkelijk om mee te nemen op het strand of de dijk, en de inhoud sluit goed aan bij het vakantiegevoel van er even helemaal tussenuit zijn. Tijdens de zomermaanden stijgt de losse verkoop gemakkelijk met 30%. Het...

Al gepassioneerd door radio van toen hij 16 was

Al gepassioneerd door radio van toen hij 16 was

Vaak ontstaan interesses of passies al op jonge leeftijd, tijdens de tienerjaren bijvoorbeeld. Dat was ook zo bij Philippe Deraymaeker, die we vandaag ontmoeten. De nieuwe directeur van DH Radio (in deze functie benoemd in maart 2021) doet al veertig jaar aan radio!...

Referencing? Een evidentie voor Logic-Immo.be

Referencing? Een evidentie voor Logic-Immo.be

In 2021 wordt een nieuwe website meteen zo ontworpen dat de zoekmotoren hem gemakkelijk weten te vinden. Sommigen maken van deze optimalisatie zelfs hun beroep. Kijk maar naar Marie-David Tihonj ‘Audience digital manager’ bij IPM. Als specialiste in natuurlijke...

De grootste sportredactie van België

De grootste sportredactie van België

Aan het begin van deze dolle sportzomer draait de sportredactie van IPM op volle toeren om een XXL-verslaggeving over Euro 2020, de Ronde van Frankrijk en de Olympische Spelen te bieden. Het is er momenteel alle hens aan dek om op alle mogelijke manieren verslag uit...

Arts Libre: toppers en floppers in de cultuurwereld op woensdag

Arts Libre: toppers en floppers in de cultuurwereld op woensdag

De bijlage ‘Arts Libre’ op woensdag is eigenlijk een nieuwkomer in de IPM-familie. Vóór 2019 zaten alle artikels over cultuur in de brede zin verspreid in de krant en over diverse bijlagen op verschillende dagen. Drie jaar geleden werd de beslissing genomen om te...

Onze lieve Henry is overleden

Onze lieve Henry is overleden

Henry Visart was op vrijdag 25 juni nog steeds op kantoor, zoals gewoonlijk, onvermoeibaar en werkend om ervoor te zorgen dat zijn IPM Advertising de week in goede orde zou afsluiten. Aan het eind van de dag, op de terugweg naar huis, is hij bezweken aan een...

Kom niet aan de vrijheid van meningsuiting: laten we samen optreden

Kom niet aan de vrijheid van meningsuiting: laten we samen optreden

Het speelde zich af op zondag 23 mei. Op 23 mei nam Europa met verbijstering kennis van de kaping van een Ryanair-lijnvlucht die door de Wit-Russische autoriteiten gedwongen werd in Minsk te landen. Aan boord bevond zich de 26-jarige journalist en lid van de oppositie...

Het gouden e-doelpunt bestaat echt… we hebben het gezien

Het gouden e-doelpunt bestaat echt… we hebben het gezien

Te midden van de voetbalgekte, felicitaties aan ons dappere e-sportteam dat erin slaagde de finale te behalen, maar helaas het onderspit moest delven vanwege een gouden doelpunt dat door het Nozon-team werd gescoord! We hebben het niet over het Europees kampioenschap...

Bussen in de kleuren van Logic-Immo.be

Bussen in de kleuren van Logic-Immo.be

Voor de lancering van de nieuwe Logic-Immo.be website hebben onze teams alles uit de kast gehaald om een grootschalige nationale multikanaalcampagne op te zetten. We wilden het gebied ook markeren met een fysieke aanwezigheid. Vandaar onze keuze om verschillende...

Waarom La Libre Belgique gaat factchecken

Waarom La Libre Belgique gaat factchecken

La Source is een nieuwe, eind mei officieel geïntroduceerde rubriek in La Libre, waarin nieuwsfeiten worden geanalyseerd, ontleed, in context geplaatst en geverifieerd. Natuurlijk is dit allemaal onderdeel van de journalistiek. De grote Amerikaanse media leggen al 40...

Dagbladen, hoeders van betrouwbare informatie

Dagbladen, hoeders van betrouwbare informatie

Dit is een van de belangrijkste bevindingen van de laatste NP-barometer: de Belgische uitgevers worden gezien als de hoeders van “betrouwbare informatie” en scheppen daarmee een gunstig klimaat voor reclamecampagnes. Dagbladen en hun websites staan op de eerste en...

De Paris Match Special Horloges & Juwelen, op 10 juni

De Paris Match Special Horloges & Juwelen, op 10 juni

Deze editie onthult alle nieuwigheden van de grote merken die aanwezig waren op de online beurs Watch & Wonders, en gaat dieper in op de tendensen bij de andere grote namen uit de horlogewereld. Daarnaast is er veel aandacht voor juwelen, met de focus op alles wat...

Logic-Immo.be: nieuwe ontwikkelingen in Vlaanderen

Logic-Immo.be: nieuwe ontwikkelingen in Vlaanderen

Logic-Immo.be heeft net zijn nieuwe website en nieuwe identiteit gelanceerd. Deze ambitieuze dynamiek wordt ondersteund door een grote nationale campagne, overal in België. Dit platform dat volledig in het teken staat van vastgoed, bestrijkt immers het volledige...

L’Avenir: nieuwe look, dezelfde waarden

L’Avenir: nieuwe look, dezelfde waarden

L’Avenir huldigt vandaag, 1 juni, zijn nieuwe maquette in. Nadat ze verschillende werkmaquettes en een nulnummer van 48 pagina’s hadden zien passeren, keken de teams vol ongeduld uit naar het concrete resultaat van de verjongingskuur. Dit minutieuze werk werd...

Influencers op het toneel!

Influencers op het toneel!

Ze zijn overal. Op Twitch, Tik Tok, YouTube, Instagram, op onze schermen, in onze gesprekken, bij Emmanuel Macron… en zelfs bij IPM Advertising! Over wie hebben we het? Over influencers natuurlijk! Onlangs heeft onze advertentieafdeling twee campagnes gelanceerd...

1+1: het wordt een hete zomer bij IPM!

1+1: het wordt een hete zomer bij IPM!

De vooruitzichten van een zomer waarin we eindelijk verlost zullen zijn van de gezondheidsbeperkingen, blazen een enorme wind van optimisme door de Belgische samenleving. Stilaan lijkt de coronanachtmerrie eindelijk achter de rug en kan het grote publiek weer...

Logic-Immo.be gaat voor een nieuwe en ambitieuze dynamiek

Logic-Immo.be gaat voor een nieuwe en ambitieuze dynamiek

Eind mei lanceert Logic-Immo.be zijn nieuwe website en app. Tijd voor een ambitieuze dynamiek, gebaseerd op een ecosysteem dat voor 100% gewijd is aan vastgoed in België. Wij praatten erover met Michel Mabille, directeur Innovaties bij IPM Group. De naam zegt het al,...

Er hangt Douwe Egberts in de lucht: een casestudy

Er hangt Douwe Egberts in de lucht: een casestudy

53% van de mannen zegt dat hun vader geen goed voorbeeld gaf op het gebied van huishoudelijke taken, en 32% van de mannen denkt dat toekomstige kinderen hun carrière in de weg zouden staan. Die cijfers komen uit het onderzoek 'Wat mannen willen in 2021', dat...

Het medium radio: de stille kracht!

Het medium radio: de stille kracht!

Volgens de laatste bereiksgolf van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, over de periode tussen september 2020 en februari 2021, bevestigt het medium radio zijn kracht en stabiliteit ondanks de gezondheidsperikelen die we hebben doorgemaakt. Wanneer deze...

Het XXL ‘sport’-aanbod van IPM

Het XXL ‘sport’-aanbod van IPM

650! Dit is het totaal aantal pagina’s dat de sportredactie van IPM iedere week produceert. Een cijfer dat Pascal Alexandre, de nieuwe directeur Sport, een beetje doet duizelen: ‘Dit is veruit het grootste sportaanbod in de Franstalige geschreven pers. ’...

Bolhoed en top topical bij Paris Match

Bolhoed en top topical bij Paris Match

Een regenjas, bolhoed, paraplu en sobere boodschap: ‘R.I.P. ZKH prins Philip, hertog van Edinburgh’.  De achterflap van Paris Match van 15 april, gesigneerd door Maison Degand, vond de juiste toon om een laatste eer te bewijzen aan prins Philip die een paar dagen...

Nieuwsbrief IPM Advertising
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws en aanbiedingen!