
Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
De grootste sportredactie van België
Aan het begin van deze dolle sportzomer draait de sportredactie van IPM op volle toeren om een XXL-verslaggeving over Euro 2020, de Ronde van Frankrijk en de Olympische Spelen te bieden. Het is er momenteel alle hens aan dek om op alle mogelijke manieren verslag uit...
Arts Libre: toppers en floppers in de cultuurwereld op woensdag
De bijlage ‘Arts Libre’ op woensdag is eigenlijk een nieuwkomer in de IPM-familie. Vóór 2019 zaten alle artikels over cultuur in de brede zin verspreid in de krant en over diverse bijlagen op verschillende dagen. Drie jaar geleden werd de beslissing genomen om te...
Het is 5 uur ‘s ochtends en ik heb kippenvel: vandaag gaat de nieuwe Logic-Immo.be online
Toen Diego Riera Diaz die nacht huiswaarts vertrok, was het al 5 uur ‘s ochtends en begonnen de vogels te fluiten. De hele nacht had hij samen met zijn collega’s van Logic-Immo.be op kantoor bij IPM gewerkt, om zeker te zijn dat de nieuwe website probleemloos online...
De gezichten van IPM Advertising: Patricia Hupin, van financiën tot cultuur
Patricia Hupin dacht maar twee maanden te blijven bij de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre Belgique. Vier jaar later is ze er nog altijd ... en ze voelt zich daar heel goed! “Ik heb me heel erg verdiept in dit nieuwe onderwerp, ten eerste door lid...
Onze lieve Henry is overleden
Henry Visart was op vrijdag 25 juni nog steeds op kantoor, zoals gewoonlijk, onvermoeibaar en werkend om ervoor te zorgen dat zijn IPM Advertising de week in goede orde zou afsluiten. Aan het eind van de dag, op de terugweg naar huis, is hij bezweken aan een...
Kom niet aan de vrijheid van meningsuiting: laten we samen optreden
Het speelde zich af op zondag 23 mei. Op 23 mei nam Europa met verbijstering kennis van de kaping van een Ryanair-lijnvlucht die door de Wit-Russische autoriteiten gedwongen werd in Minsk te landen. Aan boord bevond zich de 26-jarige journalist en lid van de oppositie...
Het gouden e-doelpunt bestaat echt… we hebben het gezien
Te midden van de voetbalgekte, felicitaties aan ons dappere e-sportteam dat erin slaagde de finale te behalen, maar helaas het onderspit moest delven vanwege een gouden doelpunt dat door het Nozon-team werd gescoord! We hebben het niet over het Europees kampioenschap...
Bussen in de kleuren van Logic-Immo.be
Voor de lancering van de nieuwe Logic-Immo.be website hebben onze teams alles uit de kast gehaald om een grootschalige nationale multikanaalcampagne op te zetten. We wilden het gebied ook markeren met een fysieke aanwezigheid. Vandaar onze keuze om verschillende...
Waarom La Libre Belgique gaat factchecken
La Source is een nieuwe, eind mei officieel geïntroduceerde rubriek in La Libre, waarin nieuwsfeiten worden geanalyseerd, ontleed, in context geplaatst en geverifieerd. Natuurlijk is dit allemaal onderdeel van de journalistiek. De grote Amerikaanse media leggen al 40...
Dagbladen, hoeders van betrouwbare informatie
Dit is een van de belangrijkste bevindingen van de laatste NP-barometer: de Belgische uitgevers worden gezien als de hoeders van “betrouwbare informatie” en scheppen daarmee een gunstig klimaat voor reclamecampagnes. Dagbladen en hun websites staan op de eerste en...
De gezichten van IPM Advertising: Henry Visart, van criminologie naar reclame
Criminoloog? Wat heeft dat te maken met Henry Visart? Als je er goed over nadenkt, is het een opleiding met een groot aantal disciplines, van psychologie tot recht en van sociologie tot economie. En juist dit interdisciplinaire karakter zit Henry Visart, Operational...
De Paris Match Special Horloges & Juwelen, op 10 juni
Deze editie onthult alle nieuwigheden van de grote merken die aanwezig waren op de online beurs Watch & Wonders, en gaat dieper in op de tendensen bij de andere grote namen uit de horlogewereld. Daarnaast is er veel aandacht voor juwelen, met de focus op alles wat...
Logic-Immo.be: nieuwe ontwikkelingen in Vlaanderen
Logic-Immo.be heeft net zijn nieuwe website en nieuwe identiteit gelanceerd. Deze ambitieuze dynamiek wordt ondersteund door een grote nationale campagne, overal in België. Dit platform dat volledig in het teken staat van vastgoed, bestrijkt immers het volledige...
De gezichten van IPM Advertising: Christelle Dupont, vormgeefster reclame
Bij de productie van een informatiemedium, of het nu op papier of online is, komen heel wat mensen kijken. Bij IPM Advertising gaat alle reclameruimte door de handen van een van de 7 leden van het Compo-team. De advertenties, speciale dossiers, ‘partner contents,...
L’Avenir: nieuwe look, dezelfde waarden
L’Avenir huldigt vandaag, 1 juni, zijn nieuwe maquette in. Nadat ze verschillende werkmaquettes en een nulnummer van 48 pagina’s hadden zien passeren, keken de teams vol ongeduld uit naar het concrete resultaat van de verjongingskuur. Dit minutieuze werk werd...
Influencers op het toneel!
Ze zijn overal. Op Twitch, Tik Tok, YouTube, Instagram, op onze schermen, in onze gesprekken, bij Emmanuel Macron… en zelfs bij IPM Advertising! Over wie hebben we het? Over influencers natuurlijk! Onlangs heeft onze advertentieafdeling twee campagnes gelanceerd...
De gezichten van IPM Advertising: Calvin Kalombo, de man achter Essentielle Auto
21 maart 2016: Calvin Kalombo weet nog heel precies wanneer hij bij IPM Advertising begon te werken. En met recht en reden, want het was de dag voor de aanslagen in Brussel, een datum die bijblijft. ”Ik ben begonnen als verkoper voor Waals-Brabant en daarna ben ik me...
1+1: het wordt een hete zomer bij IPM!
De vooruitzichten van een zomer waarin we eindelijk verlost zullen zijn van de gezondheidsbeperkingen, blazen een enorme wind van optimisme door de Belgische samenleving. Stilaan lijkt de coronanachtmerrie eindelijk achter de rug en kan het grote publiek weer...
Nieuwe organisatie bij La DH: een gesprek met Nawal Bensalem, adjunct-hoofdredacteur
Sinds 1 mei is er een nieuwe organisatie ingevoerd bij La DH. Nawal Bensalem, Vincent Schmidt en Alexis Carantonis vormen het nieuwe team van medewerkers rond hoofdredacteur Jean-Marc Gheraille. Nawal Bensalem, 38 jaar, wordt ook verantwoordelijk voor de afdeling...
Logic-Immo.be gaat voor een nieuwe en ambitieuze dynamiek
Eind mei lanceert Logic-Immo.be zijn nieuwe website en app. Tijd voor een ambitieuze dynamiek, gebaseerd op een ecosysteem dat voor 100% gewijd is aan vastgoed in België. Wij praatten erover met Michel Mabille, directeur Innovaties bij IPM Group. De naam zegt het al,...
Er hangt Douwe Egberts in de lucht: een casestudy
53% van de mannen zegt dat hun vader geen goed voorbeeld gaf op het gebied van huishoudelijke taken, en 32% van de mannen denkt dat toekomstige kinderen hun carrière in de weg zouden staan. Die cijfers komen uit het onderzoek 'Wat mannen willen in 2021', dat...
Het medium radio: de stille kracht!
Volgens de laatste bereiksgolf van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, over de periode tussen september 2020 en februari 2021, bevestigt het medium radio zijn kracht en stabiliteit ondanks de gezondheidsperikelen die we hebben doorgemaakt. Wanneer deze...
Het XXL ‘sport’-aanbod van IPM
650! Dit is het totaal aantal pagina’s dat de sportredactie van IPM iedere week produceert. Een cijfer dat Pascal Alexandre, de nieuwe directeur Sport, een beetje doet duizelen: ‘Dit is veruit het grootste sportaanbod in de Franstalige geschreven pers. ’...
De gezichten van IPM Advertising: Christine Winnepenninckx, een 100% webjob die voortdurend evolueert
Wanneer Christine Winnepenninckx begin 2021 van haar zwangerschapsverlof terugkeert, merkt ze dat er heel wat veranderd is in haar job. Christine is als ‘Ad Operations Web Executive’, samen met Émilien Vercruysse en Alexis Kahil, verantwoordelijk voor de implementatie...
Bolhoed en top topical bij Paris Match
Een regenjas, bolhoed, paraplu en sobere boodschap: ‘R.I.P. ZKH prins Philip, hertog van Edinburgh’. De achterflap van Paris Match van 15 april, gesigneerd door Maison Degand, vond de juiste toon om een laatste eer te bewijzen aan prins Philip die een paar dagen...
‘Il faut qu’on parle’, het nieuwe praatprogramma van DH Radio, is sterk van start gegaan
Dit is een van de meest gemediatiseerde programma’s van Brussel en Wallonië. De nieuwe uitzending ‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur live te beluisteren. Het interview wordt gefilmd, op alle websites van de groep herhaald en op de sociale netwerken...
DH Radio zet zijn groei voort
Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode van...
De gezichten van IPM Avertising: Edmond Arnoys, een man met een belangrijke missie
Al 38 jaar bij IPM! Wie doet beter? Edmond Arnoys ging in 1982 aan de slag bij de toenmalige Régie Générale de Publicité, de voorloper van IPM Advertising. Voor zijn werk doorkruiste hij alle straten van Brussel om onder meer de belichtingsfilms op te halen voor de...
La Libre Essentielle en de Tuinen van Aywiers: een samenwerking van twintig jaar
Twintig jaar! Tussen La Libre Essentielle en de abdij van Aywiers bestaat al twintig jaar een innige liefde. “Sinds 2001 brengen we ter gelegenheid van ons evenement samen met La Libre Essentielle tweemaal een 'Speciale editie over de Tuinen van Aywiers' uit”, zegt...
Wereldmilieudag op 5 juni: zorg dat u in onze specials staat
Wereldmilieudag? Sinds de lancering in 1972 is Wereldmilieudag uitgegroeid tot een wereldwijd platform voor sensibilisering van het grote publiek. Deze dag wordt over de hele wereld in de kijker gezet. Bedrijven, ngo's, steden, regeringen en beroemdheden uit alle...