De gezichten van IPM Advertising: Calvin Kalombo, de man achter Essentielle Auto

21 maart 2016: Calvin Kalombo weet nog heel precies wanneer hij bij IPM Advertising begon te werken. En met recht en reden, want het was de dag voor de aanslagen in Brussel, een datum die bijblijft. ”Ik ben begonnen als…
18 mei 2021

21 maart 2016: Calvin Kalombo weet nog heel precies wanneer hij bij IPM Advertising begon te werken. En met recht en reden, want het was de dag voor de aanslagen in Brussel, een datum die bijblijft. ”Ik ben begonnen als verkoper voor Waals-Brabant en daarna ben ik me gaan bezighouden met de nationale adverteerders”, vertelt de 31-jarige manager ‘Direct Market’ bedaard. Vandaag staat hij in voor de verkoop van de zes edities per jaar van Essentielle Auto, die als bijlage verschijnen bij La DH en La Libre, en voortaan ook bij L’Avenir.

“Het eerste wat ik voor dit supplement heb doorgevoerd, is de keuze van één thema per nummer. Mijn klanten stellen dat erg op prijs en blijven me sinds 2016 trouw. We stellen vast dat adverteerders veel belang hechten aan de inhoud van magazines: ze doen mee als er een link is tussen hun producten en diensten en de journalistieke artikels.” Zo is de volgende Essentielle Auto, die op 4 juni uitkomt, gewijd aan mobiliteit, met artikels over fietsen, fiscaliteit, enz.

Een ander magazine dat Calvin onder zijn vleugels neemt, sinds de overname ervan door IPM begin 2021: Moustique. “Een magazine dat ik niet las”, geeft hij lachend toe. “Het is een mooie ontdekking. Ik heb met de hoofdredacteur, Jean-Luc Cambier, gesproken en we hebben het idee opgevat om op 2 juni een nummer uit te brengen dat in het teken staat van Belgische dranken, wijngaarden, brouwerijen …

Als fervent lezer gaat zijn voorkeur eerder uit naar lectuur op het web dan op papier. Behalve voor Essentielle Auto. “Het is belangrijk dat dit automagazine op papier uitkomt. We hechten veel belang aan de opmaak, het redactionele en de selectie van de foto’s die de verbeelding aan het werk zetten. Alleen al door het blad te lezen, ziet men zichzelf aan het stuur van zijn nieuwe auto!”

Waar kunnen we Calvin vinden als hij niet in gesprek verwikkeld is met een klant? Waarschijnlijk is hij dan een boek aan het voorlezen aan zijn dochtertje, dat twee jaar oud is. “Tot ik 12 was, moedigde mijn vader me aan om elke week een boek te lezen. Ik zie dat ik niet te veel moeite zal moeten doen bij mijn dochtertje, ze is al dol op boeken. Wij laten onze verbeelding graag prikkelen.”

Hartelijk dank, Calvin, en nog heel veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Vanaf nu kunt u bij IPM uw boodschap linken aan de meteo van de dag.       “Elk van onze dagbladen en sites brengen dagelijks het weerbericht”, verklaart Pascale Biesemans, Key Account Manager. “Het idee is om adverteerders de mogelijkheid te bieden om deze...

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L'Avenir, Paris Match, Moustique, LN24). Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek bevorderen,...

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Batibouw blijft een onmisbaar evenement voor elke Belg die geboren is met een « baksteen in de maag ».   "We hebben speciale aanbiedingen voor adverteerders die rond dit thema willen adverteren, zowel voor, tijdens als na de bouwbeurs", vertelt Caroline Bossaert, Head...

Newsletter IPM Advertising
Restez informé de notre actualité et de nos dernières offres !