De gezichten van IPM Advertising: Christelle Dupont, vormgeefster reclame

Bij de productie van een informatiemedium, of het nu op papier of online is, komen heel wat mensen kijken. Bij IPM Advertising gaat alle reclameruimte door de handen van een van de 7 leden van het Compo-team. De advertenties, speciale dossiers,…
1 juni 2021

Bij de productie van een informatiemedium, of het nu op papier of online is, komen heel wat mensen kijken. Bij IPM Advertising gaat alle reclameruimte door de handen van een van de 7 leden van het Compo-team. De advertenties, speciale dossiers, ‘partner contents, komen bij dit team terecht, waarvan Christelle Dupont, Ad Operations Production Executive, deel uitmaakt.

In 2007 ging Christelle aan de slag bij Logic-Immo.be, waar ze instond voor de productie van het magazine voor Henegouwen. Toen Logic-Immo.be in 2012 opgenomen werd in de IPM-familie, bleef Christelle actief in de vastgoedsector: de productie van de regionale magazines opvolgen, de beschrijvingen van de advertenties invoeren… Stukje bij beetje veroverde deze jonge vrouw haar plaats in het Compo-team en breidde ze haar actiedomein uit naar andere uitgaven van IPM.

“Aanvankelijk had ik geen enkele grafische opleiding gevolgd. Al doende heb ik de Adobe-producten en andere software onder de knie gekregen”, zegt onze computergraficus. Doorheen de jaren heeft Christelle het beroep drastisch zien evolueren: “in ons vakgebied moet je je voortdurend aanpassen aan de smaak van de klanten en de state of the art, zowel op technisch niveau als op communicatief vlak.”

Als eerste lijn achter het e-mailadres ‘Compo’ maakte Christelle er een erezaak van om ‘haar’ magazines steeds tijdig op te volgen, tot de verzending naar de drukker. Haar job liet zich vrij vlot aanpassen aan het telewerk dat al meer dan een jaar verplicht is, met een kleine aanpassing bestaande uit de installatie van twee grote schermen bij haar thuis.

Waar kunnen we Christelle vinden als ze niet bezig is met de lay-out van een advertentie? Waarschijnlijk op weg naar de crèche om haar dochtertje Camille te brengen of te halen, die binnen enkele dagen haar eerste verjaardag viert …

Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Vanaf nu kunt u bij IPM uw boodschap linken aan de meteo van de dag.       “Elk van onze dagbladen en sites brengen dagelijks het weerbericht”, verklaart Pascale Biesemans, Key Account Manager. “Het idee is om adverteerders de mogelijkheid te bieden om deze...

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L'Avenir, Paris Match, Moustique, LN24). Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek bevorderen,...

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Batibouw blijft een onmisbaar evenement voor elke Belg die geboren is met een « baksteen in de maag ».   "We hebben speciale aanbiedingen voor adverteerders die rond dit thema willen adverteren, zowel voor, tijdens als na de bouwbeurs", vertelt Caroline Bossaert, Head...

Newsletter IPM Advertising
Restez informé de notre actualité et de nos dernières offres !