Arts Libre: toppers en floppers in de cultuurwereld op woensdag

De bijlage ‘Arts Libre’ op woensdag is eigenlijk een nieuwkomer in de IPM-familie. Vóór 2019 zaten alle artikels over cultuur in de brede zin verspreid in de krant en over diverse bijlagen op verschillende dagen. Drie jaar geleden werd de…
29 juni 2021

De bijlage ‘Arts Libre’ op woensdag is eigenlijk een nieuwkomer in de IPM-familie. Vóór 2019 zaten alle artikels over cultuur in de brede zin verspreid in de krant en over diverse bijlagen op verschillende dagen. Drie jaar geleden werd de beslissing genomen om te werken volgens het principe ‘eenheid van tijd en plaats’ door de belangrijkste artikels in één bijlage te bundelen.

Een beslissing waarin de lezers zich duidelijk helemaal konden vinden gezien de opvallende stijging van de verkoopcijfers van La Libre op woensdag. De sterrenbeoordelingen voor bioscoopfilms, toneelstukken, tentoonstellingen en albums, de toppers en de floppers maar ook de boekenverkoopcijfers werden al gauw referenties in de sector.

Op het menu: een veertigtal pagina’s over films, boeken (literatuur, strips, …), theater- en dansstukken, muziek (festivals, albums, streaming en recensies), kunst (galerijen, tentoonstellingen en veilinghuizen) en een wel zeer uitgebreide agenda. Op de andere dagen van de week verschijnen er in de krant artikels die inspelen op de actualiteit in allerlei sectoren.

Als hoofd van de cultuurdienst sinds mei 2017 geeft Bruno Fella leiding aan een team van tien inhouse journalisten en een twintigtal freelancers. Sommige zijn zeer gespecialiseerde experts, zoals Philippe Farcy (veilinghuizen) en Nicolas Blanmont en Martine D. Mergeay (klassieke muziek).

“Ik ben erg fier op de passie van onze journalisten. Ze zijn erin geslaagd om het hoofd koel te houden en hun vurig enthousiasme te delen tijdens de pandemie. De bioscoop- en theaterzalen waren gesloten, maar ze zijn tot het uiterste gegaan om onze lezers te begeleiden naar andere culturele mogelijkheden”, aldus Bruno Fella.

Paradoxaal genoeg wordt de dienst na deze periode van culturele schaarste nu overspoeld met nieuwigheden. Zo zijn er vorige week maar liefst veertien nieuwe films uitgekomen in de bioscoopzalen!

Het team moet dan ook de nodige soepelheid en flexibiliteit aan de dag leggen. Bruno laat zich er alvast niet door afschrikken! Sinds zijn indiensttreding bij La Libre in 2004 heeft Bruno er de meest uiteenlopende taken op zich genomen: stage, proeflezen, weerbericht, hoofd van de dienst Regionaal Nieuws, hoofd van de fotodienst, enz.

Kortom, Arts Libre is de bijlage die de hele week lang op uw salontafel blijft liggen en die u raadpleegt wanneer u tips voor een avondje uit kunt gebruiken. De agenda is een uitstekend hulpmiddel om u een keuze te helpen maken.

Wilt u graag uw merknaam associëren met een culturele bijlage die is uitgegroeid tot een echte referentie? Neem dan zeker contact met ons op

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...