Het gouden e-doelpunt bestaat echt… we hebben het gezien

Te midden van de voetbalgekte, felicitaties aan ons dappere e-sportteam dat erin slaagde de finale te behalen, maar helaas het onderspit moest delven vanwege een gouden doelpunt dat door het Nozon-team werd gescoord! We hebben het niet over het Europees kampioenschap voetbal, maar over het FIFA 21 B2B-toernooi, de competitie die door Media Marketing en […]

Te midden van de voetbalgekte, felicitaties aan ons dappere e-sportteam dat erin slaagde de finale te behalen, maar helaas het onderspit moest delven vanwege een gouden doelpunt dat door het Nozon-team werd gescoord! We hebben het niet over het Europees kampioenschap voetbal, maar over het FIFA 21 B2B-toernooi, de competitie die door Media Marketing en Azerion is gelanceerd voor de media- en reclamebranche. Deze toernooien hebben in totaal 64 spelers samengebracht waarvan 8 spelers namens IPM deelnamen. Van februari tot juni werden er eens per maand game-avonden gehouden op PlayStation 4.

Op 10 juni vond de grote finale plaats in Hotel de Mérode, in aanwezigheid van enkele supporters die vanwege de gezondheidsvoorschrifen zorgvuldig waren uitgekozen. Andere fans en e-sportliefhebbers volgden de avond ook op het Twitch-kanaal van Media Marketing om ons team aan te moedigen, uitgerust in hun ‘supporter pack’ dat met zorg door IPM Advertising was voorbereid.

Sébastien Sterpigny (Journalist DH Les Sports+ @ IPM Group) en Brian Pierard (Journalist DH.be & LaLibre.be @ IPM Group) slaagden er met vlag en wimpel in om zich te kwalificeren voor deze laatste feestelijke ronde. De spanning nam in de loop van de avond toe en bereikte het hoogtepunt tijdens de laatste wedstrijd, die helaas abrupt werd beëindigd door dat wrede gouden doelpunt.

De andere teams waren afkomstig van de volgende bureaus of adverteerders: Nozon, Azerion, TBWA, Special Olympics Belgium, RMB, Wunderman Thompson en Proximus.

“Dit toernooi was een geweldig avontuur. Het heeft ons in staat gesteld het dagelijkse leven van ons bedrijf te doorbreken en ook de interne en externe banden met de mediabedrijven Space en Wavemaker te vernieuwen, wat zeer waardevol was tijdens deze laatste maanden die niet zo gunstig waren voor de sociale contacten. Deze menselijke dimensie past goed bij het DNA van onze groep. Wij zijn dan ook van plan om dit initiatief volgend jaar weer te ondersteunen”, zegt Pascaline Goffin, hoofd Marketing, Communication & Events bij IPM Advertising.

De eSport is een sociaal fenomeen dat onze groep aanmoedigt. La DH beschouwt het als een volwaardige sport, met een journalist die er alle tijd aan wijdt.

Dank aan de 4 IPM-teams die betrokken waren bij het toernooi:

1. IPM Advertising & Space: Virginie Claes (Agencies Market Account Executive @ IPM Advertising) en Mathieu Herbay (Adops & Data Expert @ Space)

2. IPM Advertising & Wavemaker: Delphine Beckers (Agencies Market Account Executive @ IPM Advertising) en Elliot Gillardin (Junior Communication Advisor @ Wavemaker)

3. DH Esport: Brian Pierard (Journalist DH.be & LaLibre.be @ IPM Group) en Sébastien Sterpigny (Journalist DH Les Sports+ @ IPM Group)

4. DH Gaming: Constantin Coppens (Back Office Medewerker @ IPM Group) en Guillaume Szczesny (Back Office Medewerker @ IPM Group)

Op 10 juni vond de grote finale plaats in Hotel de Mérode, in aanwezigheid van enkele supporters die vanwege de gezondheidsvoorschrifen zorgvuldig waren uitgekozen. Andere fans en e-sportliefhebbers volgden de avond ook op het Twitch-kanaal van Media Marketing om ons team aan te moedigen, uitgerust in hun ‘supporter pack’ dat met zorg door IPM Advertising was voorbereid.

Sébastien Sterpigny (Journalist DH Les Sports+ @ IPM Group) en Brian Pierard (Journalist DH.be & LaLibre.be @ IPM Group) slaagden er met vlag en wimpel in om zich te kwalificeren voor deze laatste feestelijke ronde. De spanning nam in de loop van de avond toe en bereikte het hoogtepunt tijdens de laatste wedstrijd, die helaas abrupt werd beëindigd door dat wrede gouden doelpunt.

De andere teams waren afkomstig van de volgende bureaus of adverteerders: Nozon, Azerion, TBWA, Special Olympics Belgium, RMB, Wunderman Thompson en Proximus.

“Dit toernooi was een geweldig avontuur. Het heeft ons in staat gesteld het dagelijkse leven van ons bedrijf te doorbreken en ook de interne en externe banden met de mediabedrijven Space en Wavemaker te vernieuwen, wat zeer waardevol was tijdens deze laatste maanden die niet zo gunstig waren voor de sociale contacten. Deze menselijke dimensie past goed bij het DNA van onze groep. Wij zijn dan ook van plan om dit initiatief volgend jaar weer te ondersteunen”, zegt Pascaline Goffin, hoofd Marketing, Communication & Events bij IPM Advertising.

De eSport is een sociaal fenomeen dat onze groep aanmoedigt. La DH beschouwt het als een volwaardige sport, met een journalist die er alle tijd aan wijdt.

Dank aan de 4 IPM-teams die betrokken waren bij het toernooi:

1. IPM Advertising & Space: Virginie Claes (Agencies Market Account Executive @ IPM Advertising) en Mathieu Herbay (Adops & Data Expert @ Space)

2. IPM Advertising & Wavemaker: Delphine Beckers (Agencies Market Account Executive @ IPM Advertising) en Elliot Gillardin (Junior Communication Advisor @ Wavemaker)

3. DH Esport: Brian Pierard (Journalist DH.be & LaLibre.be @ IPM Group) en Sébastien Sterpigny (Journalist DH Les Sports+ @ IPM Group)

4. DH Gaming: Constantin Coppens (Back Office Medewerker @ IPM Group) en Guillaume Szczesny (Back Office Medewerker @ IPM Group)

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Knokke en Paris Match, een lange geschiedenis!

Knokke en Paris Match, een lange geschiedenis!

Het medium ‘magazine’ is het zomermedium bij uitstek. Makkelijk om mee te nemen op het strand of de dijk, en de inhoud sluit goed aan bij het vakantiegevoel van er even helemaal tussenuit zijn. Tijdens de zomermaanden stijgt de losse verkoop gemakkelijk met 30%. Het...

Al gepassioneerd door radio van toen hij 16 was

Al gepassioneerd door radio van toen hij 16 was

Vaak ontstaan interesses of passies al op jonge leeftijd, tijdens de tienerjaren bijvoorbeeld. Dat was ook zo bij Philippe Deraymaeker, die we vandaag ontmoeten. De nieuwe directeur van DH Radio (in deze functie benoemd in maart 2021) doet al veertig jaar aan radio!...

Referencing? Een evidentie voor Logic-Immo.be

Referencing? Een evidentie voor Logic-Immo.be

In 2021 wordt een nieuwe website meteen zo ontworpen dat de zoekmotoren hem gemakkelijk weten te vinden. Sommigen maken van deze optimalisatie zelfs hun beroep. Kijk maar naar Marie-David Tihonj ‘Audience digital manager’ bij IPM. Als specialiste in natuurlijke...