De grootste sportredactie van België

Aan het begin van deze dolle sportzomer draait de sportredactie van IPM op volle toeren om een XXL-verslaggeving over Euro 2020, de Ronde van Frankrijk en de Olympische Spelen te bieden. Het is er momenteel alle hens aan dek om…
29 juni 2021

Aan het begin van deze dolle sportzomer draait de sportredactie van IPM op volle toeren om een XXL-verslaggeving over Euro 2020, de Ronde van Frankrijk en de Olympische Spelen te bieden. Het is er momenteel alle hens aan dek om op alle mogelijke manieren verslag uit te brengen over deze competities, zowel schriftelijk als audiovisueel.

Bovendien is het een uitstekende gelegenheid om een nieuw systeem te testen. Door de overname van L’Avenir in januari 2021 is het team immers de grootste sportredactie van België geworden. “Met onze 40 professionele journalisten kunnen we niet alleen kwaliteitsvolle content bieden maar ook een uitzonderlijke slagkracht inzetten, wat al onze media ten goede komt”, aldus Denis Pierrard, General Manager van IPM.

Enige Belgische journalist in Kopenhagen

De sportredactie staat onder leiding van onze nieuwe sportdirecteur Pascal Alexandre en hoofdredacteur Jonathan Lange. De redactie werkt autonoom en rapporteert rechtstreeks aan Denis Pierrard. “We werken volgens het concept van een persagentschap dat over alle onderwerpen verslag uitbrengt en dat de multimedia-inhoud maakt voor onze drie kranten, namelijk La DH, La Libre en L’Avenir”, benadrukt hij.

Deze slagkracht kwam meteen tot uiting op de eerste speeldag van Euro 2020. Op 12 juni was Maxime Jacques als enige Belgische journalist aanwezig in Kopenhagen toen de Deense voetballer Christian Eriksen in elkaar zakte door een hartstilstand. “Maxime was onze spion. Hij moest de tegenstanders van onze Rode Duivels in de gaten houden”, legt Jonathan Lange uit. “Het was zijn eerste match als journalist op een groot toernooi, en kijk, hij stond meteen op de eerste rij tijdens de hartstilstand van Eriksen. Die avond heeft hij er verslag over uitgebracht tijdens het televisiejournaal op de RTBF.”

Grote namen

Voor Euro 2020 heeft IPM een vijftiental journalisten als speciale verslaggevers ingeschakeld, naast de nodige werkkrachten voor het bureauwerk en de lay-out. De website DH.be ontpopt zich als een tweede scherm van het toernooi en biedt een totaalervaring. Euro 2020 is dagelijks goed voor minstens 20 pagina’s.Met de andere sporttakken die we ook blijven volgen, spreken we in totaal over minstens 36 pagina’s per dag.

“We hadden voor elke groep een speciale verslaggever. Ondanks de coronamaatregelen volgen vier journalisten de Rode Duivels van dichtbij gedurende het hele kampioenschap. En dat was niet eenvoudig om voor te bereiden, aangezien de Belgische Voetbalbond zijn plannen voortdurend veranderde”, aldus Jonathan.

IPM heeft alles uit de kast gehaald om vijf grote namen binnen te halen als analist: Alex Teklak, Thomas Chatelle, Felice Mazzù, Clément Tainmont en Johan Walem. Daarnaast zullen drie vip-recensenten regelmatig in hun pen kruipen: Olivier Deschacht reikt zijn expertise als ex-speler aan, en Laurent Colemonts als arbiter, terwijl Ellen Schouppe, psychologe van Team Belgium in Tokio, het mentale aspect van het toernooi onder de loep neemt.

Ondertussen is ook de Ronde van Frankrijk begonnen, waarvoor IPM twee journalisten ter plaatse heeft gestuurd. Tijdens de Olympische Spelen zullen er vijf journalisten in Tokio aanwezig zijn … Maar op dit hoofdstuk komen we een andere keer nog terug.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...