Deze jongeman van 26 was niet voorbestemd om in een Franstalige persgroep aan de slag te gaan. Na een schooltijd die hij volledig in het Nederlands doorlopen heeft, en met een diploma sociologie van de VUB op zak, behoort Romeo de Bellefroid tot een generatie die weinig vertrouwd is met de klassieke informatiemedia: “ik had al jaren geen papieren krant meer in handen gehad en ik kijk nooit tv. Nochtans lees ik veel, maar meer Vlaamse informatieve websites. Ik steun financieel initiatieven van You Tubers voor de democratisering van de informatie.”
Vanwaar dan de keuze voor IPM Advertising? “De advertentieafdeling was op zoek naar een drietalige medewerker. Naast het Nederlands heb ik een goed niveau in Engels, onder meer dankzij mijn engagement als secretaris-generaal van de internationale jonge humanisten (https://humanists.international/about/young-humanists-international/). Toen ik hoorde dat het de bedoeling was aan een website te werken, heb ik toegehapt.”
Afgezien van zijn sociologische opleiding is Romeo ook goed thuis in de techniek als Data Scientist. Toen hij eind september 2020 in de Frankenstraat aankwam om aan zijn eerste job te beginnen, had hij alleen tijd om kennis te maken met zijn collega’s. Daarna was het thuiswerken geblazen.
Maar wat omvat zijn functie van ‘Ad Operations Business Management Executive’? Eigenlijk heeft Romeo verschillende petten op. Met zijn kennis van drie talen en goede noties van CRM staat hij in voor het systematiseren van de Customer Care: “de informatica begrijpen om die te kunnen uitleggen, daar komt het grosso modo op neer”, zegt hij. Daarnaast kreeg hij een plaats in het Business Management-team, waar hij zich bezighoudt met de opvolging na verkoop van meerdere producten.
En ook bij Logic-Immo.be is hij actief als Customer Care.
Onlangs heeft hij ook het projectteam van Logic-Immo.be geassisteerd met de nieuwe website, die eind mei online is geplaatst: “ik heb, samen met het IT-team, meegewerkt aan de herwerking van de website via tests en vertalingen. En binnenkort zullen we ook de AdminZone, de interface voor adverteerders, aanpakken.”
Wanneer Romeo niet aan zijn schermen zit, is hij gepassioneerd bezig met gezelschapsspelen. Zijn collectie is overigens al aardig aangegroeid … Een tip? Pandemic Legacy, een coöperatief spel dat 12 maanden duurt en vrij verslavend is. Het doel? Een ziekte indammen die de hele wereld bedreigt, door remedies te vinden. Kijk eens aan ….
Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!