L’Avenir: nieuwe look, dezelfde waarden

L’Avenir huldigt vandaag, 1 juni, zijn nieuwe maquette in. Nadat ze verschillende werkmaquettes en een nulnummer van 48 pagina’s hadden zien passeren, keken de teams vol ongeduld uit naar het concrete resultaat van de verjongingskuur. Dit minutieuze werk werd verzorgd door…
1 juni 2021

L’Avenir huldigt vandaag, 1 juni, zijn nieuwe maquette in. Nadat ze verschillende werkmaquettes en een nulnummer van 48 pagina’s hadden zien passeren, keken de teams vol ongeduld uit naar het concrete resultaat van de verjongingskuur.

Dit minutieuze werk werd verzorgd door de grafische studio Rampazzo et Associés in Parijs. Via werkgroepen werkten ze samen met de volledige redactie van L’Avenir en bij elke belangrijke etappe van de uitwerking werden lezerspanels geraadpleegd.

De verandering komt duidelijk tot uiting bij de voorpagina, die de redactionele keuzes beter in de verf zet. Binnenin is de krant luchtiger, wat de leesbaarheid ten goede komt. De leeservaring wordt bepaald door kleurcodes voor de verschillende rubrieken: hoofdpunten, België/wereld, regio, sport, cultuur. Er ging ook bijzondere aandacht uit naar de kwaliteit van de foto’s. Daarnaast werd de inhoud verrijkt met nieuwe afspraken  om steeds dichter bij de lezers te staan.

“We geven nog altijd evenveel informatie, maar de maquette is luchtiger en beter georganiseerd, aangenamer om lezen. Waarbij we ernaar streven de afbeeldingen goed te doen uitkomen”, verduidelijkt Nata Rampazzo.

“Onze redactionele methode, onze journalistieke waarden, onze missie om te informeren, onze toegankelijke stijl … zijn niet veranderd. Maar ze zullen beter tot hun recht komen in een nieuw jasje, in uw favoriete krant. L’Avenir blijft in het teken staan van de inhoud”, zegt Thierry Remacle, hoofdredacteur van het dagblad.

Deze evolutie versterkt de positie van L’Avenir als voornaamste krant in Wallonië, met 495.600 lezers. Dankzij haar lokale verankering, nu al 100 jaar lang, kan ze meteen inspelen op de interesses van haar lezers. De kwaliteit van de wijze waarop de redacties met informatie omgaan, trouw aan de redactionele waarden (geloofwaardigheid, nabijheid en solidariteit) verandert niet.

Neem gerust contact op met IPM Advertising om uw imago te verbinden met L’Avenir 2.0. Profiteer van de speciale tarieven die heel de maand juni gelden.

Zin om uw reclameadvertenties in dit vernieuwde blad te laten verschijnen? Neem contact op met info@ipmadvertising.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...