De gezichten van IPM Advertising: Patricia Hupin, van financiën tot cultuur

Patricia Hupin dacht maar twee maanden te blijven bij de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre Belgique. Vier jaar later is ze er nog altijd … en ze voelt zich daar heel goed! “Ik heb me heel erg…
29 juni 2021

Patricia Hupin dacht maar twee maanden te blijven bij de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre Belgique. Vier jaar later is ze er nog altijd … en ze voelt zich daar heel goed! “Ik heb me heel erg verdiept in dit nieuwe onderwerp, ten eerste door lid te worden van Le Cercle d’Art Contemporain en gaandeweg kunstgalerijen te bezoeken en openbare verkopen bij te wonen, maar ook door allerlei liefhebbers van de kunstwereld te ontmoeten”, legt ze uit.

Niets deed vermoeden dat Patricia affiniteit had met cultuur. Na haar opleiding economie aan de ICHEC Brussels Management School focuste ze zich aan de start van haar loopbaan op marketing en marktonderzoek. Begin jaren 2000 vervoegde ze IPM Group, waar ze zich toelegde op het onderwerp ‘Financiën’. Ze richtte magazines op, zoals ‘Patrimoine & Succession’ en ‘Private Banking’. Samen met Isabelle de Laminne, journaliste bij La Libre, bedacht ze ook een concept rond debatontbijten met een of meerdere partners en lezers van La Libre Belgique. “Ik breng eigenlijk graag mensen samen”, aldus Patricia.

Leve woensdag!

Toen Patricia in 2017 op de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre begon, ging het om een vervanging. Uiteindelijk is ze er dus gebleven. De verschillende rubrieken zaten toen nog verspreid: boeken daar, bioscoop en theater ginder en kunst nog ergens anders. Tot alle onderwerpen in 2018 werden gebundeld in één bijlage in een gloednieuw jasje, ‘Arts Libre’, die uiteraard werd aangevuld met cultuurpagina’s in de krant. “Deze bijlage op woensdag is een gigantisch succes bij de galerijen, openbare verkopen en alle culturele spelers!”, zegt Patricia enthousiast. [Ontdek Arts Libre]

Patricia is geboren en getogen in Binche, dat bekendstaat om zijn carnaval. Wanneer ze zich niet op het jaarlijkse carnavalsfeest aan het voorbereiden is, gaat ze graag naar de bioscoop of sporten, of ze organiseert een cultuuractiviteit voor haar club Inner Wheel of de vereniging ‘Women & Art’ waarvan ze bestuurslid is. Bovendien is ze de trotse moeder van een fotografe die al meermaals in de prijzen viel en de gelukkige oma van Ella Jane, een geadopteerd meisje uit Marseille.

Bedankt, Patricia, en nog heel veel succes!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...