De gezichten van IPM Advertising: Patricia Hupin, van financiën tot cultuur

Patricia Hupin dacht maar twee maanden te blijven bij de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre Belgique. Vier jaar later is ze er nog altijd … en ze voelt zich daar heel goed! “Ik heb me heel erg…
29 juni 2021

Patricia Hupin dacht maar twee maanden te blijven bij de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre Belgique. Vier jaar later is ze er nog altijd … en ze voelt zich daar heel goed! “Ik heb me heel erg verdiept in dit nieuwe onderwerp, ten eerste door lid te worden van Le Cercle d’Art Contemporain en gaandeweg kunstgalerijen te bezoeken en openbare verkopen bij te wonen, maar ook door allerlei liefhebbers van de kunstwereld te ontmoeten”, legt ze uit.

Niets deed vermoeden dat Patricia affiniteit had met cultuur. Na haar opleiding economie aan de ICHEC Brussels Management School focuste ze zich aan de start van haar loopbaan op marketing en marktonderzoek. Begin jaren 2000 vervoegde ze IPM Group, waar ze zich toelegde op het onderwerp ‘Financiën’. Ze richtte magazines op, zoals ‘Patrimoine & Succession’ en ‘Private Banking’. Samen met Isabelle de Laminne, journaliste bij La Libre, bedacht ze ook een concept rond debatontbijten met een of meerdere partners en lezers van La Libre Belgique. “Ik breng eigenlijk graag mensen samen”, aldus Patricia.

Leve woensdag!

Toen Patricia in 2017 op de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre begon, ging het om een vervanging. Uiteindelijk is ze er dus gebleven. De verschillende rubrieken zaten toen nog verspreid: boeken daar, bioscoop en theater ginder en kunst nog ergens anders. Tot alle onderwerpen in 2018 werden gebundeld in één bijlage in een gloednieuw jasje, ‘Arts Libre’, die uiteraard werd aangevuld met cultuurpagina’s in de krant. “Deze bijlage op woensdag is een gigantisch succes bij de galerijen, openbare verkopen en alle culturele spelers!”, zegt Patricia enthousiast. [Ontdek Arts Libre]

Patricia is geboren en getogen in Binche, dat bekendstaat om zijn carnaval. Wanneer ze zich niet op het jaarlijkse carnavalsfeest aan het voorbereiden is, gaat ze graag naar de bioscoop of sporten, of ze organiseert een cultuuractiviteit voor haar club Inner Wheel of de vereniging ‘Women & Art’ waarvan ze bestuurslid is. Bovendien is ze de trotse moeder van een fotografe die al meermaals in de prijzen viel en de gelukkige oma van Ella Jane, een geadopteerd meisje uit Marseille.

Bedankt, Patricia, en nog heel veel succes!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...