De gezichten van IPM Advertising: Patricia Hupin, van financiën tot cultuur

Patricia Hupin dacht maar twee maanden te blijven bij de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre Belgique. Vier jaar later is ze er nog altijd … en ze voelt zich daar heel goed! “Ik heb me heel erg…
29 juni 2021

Patricia Hupin dacht maar twee maanden te blijven bij de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre Belgique. Vier jaar later is ze er nog altijd … en ze voelt zich daar heel goed! “Ik heb me heel erg verdiept in dit nieuwe onderwerp, ten eerste door lid te worden van Le Cercle d’Art Contemporain en gaandeweg kunstgalerijen te bezoeken en openbare verkopen bij te wonen, maar ook door allerlei liefhebbers van de kunstwereld te ontmoeten”, legt ze uit.

Niets deed vermoeden dat Patricia affiniteit had met cultuur. Na haar opleiding economie aan de ICHEC Brussels Management School focuste ze zich aan de start van haar loopbaan op marketing en marktonderzoek. Begin jaren 2000 vervoegde ze IPM Group, waar ze zich toelegde op het onderwerp ‘Financiën’. Ze richtte magazines op, zoals ‘Patrimoine & Succession’ en ‘Private Banking’. Samen met Isabelle de Laminne, journaliste bij La Libre, bedacht ze ook een concept rond debatontbijten met een of meerdere partners en lezers van La Libre Belgique. “Ik breng eigenlijk graag mensen samen”, aldus Patricia.

Leve woensdag!

Toen Patricia in 2017 op de commerciële dienst van de cultuurrubriek van La Libre begon, ging het om een vervanging. Uiteindelijk is ze er dus gebleven. De verschillende rubrieken zaten toen nog verspreid: boeken daar, bioscoop en theater ginder en kunst nog ergens anders. Tot alle onderwerpen in 2018 werden gebundeld in één bijlage in een gloednieuw jasje, ‘Arts Libre’, die uiteraard werd aangevuld met cultuurpagina’s in de krant. “Deze bijlage op woensdag is een gigantisch succes bij de galerijen, openbare verkopen en alle culturele spelers!”, zegt Patricia enthousiast. [Ontdek Arts Libre]

Patricia is geboren en getogen in Binche, dat bekendstaat om zijn carnaval. Wanneer ze zich niet op het jaarlijkse carnavalsfeest aan het voorbereiden is, gaat ze graag naar de bioscoop of sporten, of ze organiseert een cultuuractiviteit voor haar club Inner Wheel of de vereniging ‘Women & Art’ waarvan ze bestuurslid is. Bovendien is ze de trotse moeder van een fotografe die al meermaals in de prijzen viel en de gelukkige oma van Ella Jane, een geadopteerd meisje uit Marseille.

Bedankt, Patricia, en nog heel veel succes!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo

Vanaf nu kunt u bij IPM uw boodschap linken aan de meteo van de dag.       “Elk van onze dagbladen en sites brengen dagelijks het weerbericht”, verklaart Pascale Biesemans, Key Account Manager. “Het idee is om adverteerders de mogelijkheid te bieden om deze...

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L'Avenir, Paris Match, Moustique, LN24). Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek bevorderen,...

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Ook IPM heeft een baksteen in de maag

Batibouw blijft een onmisbaar evenement voor elke Belg die geboren is met een « baksteen in de maag ».   "We hebben speciale aanbiedingen voor adverteerders die rond dit thema willen adverteren, zowel voor, tijdens als na de bouwbeurs", vertelt Caroline Bossaert, Head...

Newsletter IPM Advertising
Restez informé de notre actualité et de nos dernières offres !